Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:58 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: crb2010
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 10:40 pm 
net naar franz renz geweest
zeer goede show en matriaal
zeer zeker een bezoek waard met live muziek

Berichtonderwerp: Re: Renz Berlin 2010
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 10:47 pm 

Kunnen we nog een verslag(je) en of fotos verwachten???

BerichtGeplaatst: zo apr 04, 2010 4:47 pm 
Site Admin

Impressie van Arnold Balk:

Groep Hongaarse artiesten betekenen een aanwinst voor Circus Renz Berlin.

Het circus Renz Berlin van Bernard Renz begon dit seizoen de tweede week van Maart in Utrecht met een speciale voorstelling. Naast Jan Hoekstra die het circusgedeelte presenteerde, was ook o.a. Dieuwertje Blok van de partij bij dit ‘ Gala van het Hart ‘.
Nu 2 weken later stond men in Emmeloord mooi midden in het centrum aan De Deel opgesteld en bezochten wij het circus Zondagmiddag. Volop bekende gezichten in de piste bij de dressuur- en acrobatieknummers van de familie en clown Antonio, waarvan de meesten bekend zijn van de laatste jaren.
Er was een groep van 5 jonge Hongaren geëngageerd, bestaande uit 4 mannen en één vrouw. Als voetbaljongleur jongleert Zsoltan Kokai in vele variaties met voetballen, pingpong balletjes en hoedjes. Teby & Krisztian laten op het pistekleed knappe grond- en hebeacrobatiek zien. Kristian komt later in de piste met een goed strapatennummer. En als groep The Jumping Juniors brengen ze een springplanknummer, waarbij de springers het meisje dat wordt gelanceerd ook opvangen. Ook lieten ze enige handvoltiges zien. Jonge mensen met goede uitstraling en dito kostuums. Voor ons persoonlijk had de begeleidende muziek wel iets minder Dance-, Trance- en Beatsound gemogen.
Besloten werd met de ‘Berliner luft ‘ finale, waarbij naast de 2 olifanten ook 15 artiesten in de piste afscheid namen.

Arnold Balk

BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 9:12 am 
Site Admin

Fotoreportage uit Oude Pekela van Manon van Soest

http://www.prachtigpekela.nl/volledig_a ... p?pid=2618

http://www.prachtigpekela.nl/volledig_a ... p?pid=2652

Berichtonderwerp: crb (b)
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 7:48 pm 

Mooie nieuwe affiches! Mooi symmetrisch.

BerichtGeplaatst: do apr 29, 2010 10:20 am 

Circus Renz Berlin
Goffert Nijmegen – 6 t/m 16 mei 2010

Het beroemde circus Renz Berlin bezoekt na 20 jaar weer eens Nijmegen. Van donderdag 6 mei tot en met zondag 16 mei zal het grote tentencomplex van het circus worden opgebouwd op het evenemententerrein in het Goffertpark.

Het circus komt met een vernieuwd en sensationeel programma voor 2010. Zo kunt u kijken naar vele internationaal bekroonde artiesten uit Duitsland, Hongarije, Rusland en Nederland die samen met de vele dieren zorgen voor een ruim twee uur durend spektakel. Geniet van het trapezewerk van Lavinia en Sarina Renz, handstandacrobatiek van Tebi and Krisztian, jongleur Zsoltan Kokai, springplankact van de Jumping Juniors, de bekende clown Antonio en vele andere spectaculaire nummers.

Natuurlijk ontbreken de paarden niet en kunt u verder kijken naar Siberische steppenkamelen en Indische olifanten, welke vakkundig worden gepresenteerd door Bernhard Renz, Bernhard Renz Jr en Enrico Frank. De presentatie is in handen van Jan Hoekstra.

Circus Renz Berlin is een traditioneel circus in een modern jasje. De sfeer van vroeger is echter behouden.

Met de kortingsbon uit de winkels (voorzien van een poster) en eventueel kranten kunt u voordelig een bezoek brengen aan dit circus. Kom dat zien!!!!!!!!!!

Meer info op www.circus-renz-berlin.nl

Voorstellingen
donderdag 6 mei - 19.00 uur premiere
vrijdag 7 mei - 16.15 uur en 19.00 uur
zaterdag 8 mei - 15.00 uur en 19.00 uur
zondag 9 mei - 15.00 uur
woensdag 12 mei - 15.00 uur en 19.00 uur
donderdag 13 mei - 19.00 uur
vrijdag 14 mei - 16.15 uur en 19.00 uur
zaterdag 15 mei – 15.00 uur en 19.00 uur
zondag 16 mei -14.00 uur

BerichtGeplaatst: do mei 27, 2010 11:58 pm 

Zoals ik al eerder gemeld had zou ik Renz Berlin bezoeken wanneer het bij mij in de woonplaats is. Afgelopen maandag is het gehele circus binnen gerold en hebben ze dinsdag en woensdag, zelfs vandaag nog alles opgebouwd.

Vanavond de premiere bijgewoond met een zo goed als vol huis. ( natuurlijk vrijkaarten om de mond op mond reclame aan de gang te krijgen ).

Na alles wat er hier geschreven is en besproken is over deze zaak hierbij mijn deel.

Ik heb vanavond weer eens PUUR circus gezien zonder enige toeters en bellen en ballet of weet ik veel gewoon circus met dieren en artiesten. Ik kan hier een hele recensie schrijven maar daar ben ik niet de persoon voor maar na alles wat ik over deze zaak gehoord heb vraag ik mij af of er wel oprecht en eerlijk gesproken is op sommige fronten. Gewoon een goed circus programma gezien met alles wat in een circus thuis hoort. Goede dierennummers met vanavond voor het eerst het amateur rijden erbij wat in de loop van de tijd nog wat moet groeien maar nu al goed aan sloeg bij het publiek. Clown Antonio en Jan zijn een leuk stel samen in de piste waarbij het publiek graag mee doet. De ingehuurde artiesten verzorgden ook goede acts waarbij de kracht acrobatiek er wel uit sprong en het publiek zeer enthousiast werd. De acts werden met muziek via de laptop begeleid en ook de verlichting zag er netjes uit waarbij het achterdoek in de artiesten ingang met led verlichting op viel. In de finale iedereen netjes in de piste met de 2 grote olifanten erbij.

Dan moet ik eerlijk zeggen dat de vriendelijkheid van zowel directie als medewerkers goed was. Ik ben open ontvangen en heb van deze directie eens een keer geen negatieve dingen gehoord over andere zaken en/of directies. Als iedereen zich eens een beetje meer met zijn eigen zaken zou bemoeien zou er denk ik een hoop meer rust zijn in de circus wereld.

Dan de vraag heb ik kritiek................................ ja natuurlijk maar ik denk dat, dat meer persoonlijk is en voor iedereen anders en dat mag iedereen hebben, houd het alleen voor je vandaar dat ik mijn persoonlijke kritiek hier niet neer zet omdat andere personen het als plus punt zagen.

En dan natuurlijk de belangrijkste vraag wat vond het hoogeerd publiek ervan want daar draait het om en niet om een stelletjhu circus vrienden want daar krijg je krap een tent mee gevuld. Nou het hoogeerde publiek ging zeer tevreden huiswaards en de oooooooooo's en aaaaaaaaaaaaa's waren daarbij te vinden.

Ik heb vanavond genoten van PUUR circus.

BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 2:01 pm 

Zijn circusvrienden tegenwoordig niet meer welkom met Camera bij Renz-berlin of geld dit enkel voor de beheerder van de Circus-club?
Ik wil dit jaar eigenlijk toch nog eens proberen de show te zien mochten ze misschien eens wat zuidelijker komen.

BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 2:21 pm 
Site Admin

MartijnH schreef:
Zijn circusvrienden tegenwoordig niet meer welkom met Camera bij Renz-berlin of geld dit enkel voor de beheerder van de Circus-club?
Ik wil dit jaar eigenlijk toch nog eens proberen de show te zien mochten ze misschien eens wat zuidelijker komen.

Ik denk dat Renz Berlin jouw komst weet te waarderen. Gewoon ff laten weten wie je bent. En als jij je foto's voor ze op een CD'tje zet leggen ze de rode loper uit.
Ik heb die cameraman van Circus TV wel eens gezien. Waarschijnlijk zeer kundig met de knopjes maar zijn uitstraling vond ik wel wat twijfelachtig, heeft waarschijnlijk slechte binnenkomer gehad.

BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 2:29 pm 

Als je mijn recensie goed leest, kan je ook lezen dat iedereen netjes ontvangen word en ik ben er wel zeker van dat als je, je netjes meld ze er geen problemen zijn met foto's maken. Natuurlijk is het zo als er iemand met een grote camera over het terrein loopt vreemd voor de circus mensen, die denken: wat moet die persoon hier waar is die van enz. enz. Ik denk dat als je je netjes meld er geen probleem is het is logisch dat ze willen weten wie er op het circus terrein fotografeerd. Nu heb ik het niet over mensen die een fotootje schieten met hun camera of tel. maar de mensen die met grote foto camera's over het terrein lopen.

BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 2:38 pm 

Ik koop sowieso altijd eerst een kaartje wanneer ik aan kom bij een circus, en dan maak ik ook meestal meteen gebruik van om me zelf even aan te melden en of foto's maken toegestaan is.

Ik ben pas 1x geweigerd maarja dat was ook bij dat geweldige spaanse circus.

BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 6:05 pm 

MartijnH schreef:
Ik koop sowieso altijd eerst een kaartje wanneer ik aan kom bij een circus, en dan maak ik ook meestal meteen gebruik van om me zelf even aan te melden en of foto's maken toegestaan is.

Ik ben pas 1x geweigerd maarja dat was ook bij dat geweldige spaanse circus.

Hebben we nooit foto's gemaakt voor we, wel of niet een kaartje kochten :shock:

BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 6:08 pm 

Ik koop meestal eerst een kaartje voordat ik het terrein op loop, en soms hoef ik geen kaartje te kopen dan gaat het verhaaltje al helemaal niet door.
Ja natuurlijk gebeurt het ook wel eens andersom dat ik al een rondje terrein gehad heb voordat ik een kaartje koop.

Maar tijdens het kaartje kopen vraag ik altijd! toestemming om foto's te publiceren/maken hoe klein het circus ook is.

BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 2:13 pm 
Site Admin

De nieuwste showfoto's..
Van Joop vd Lei, geschoten in Noordhorn

http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 2:15 pm 

Dat ziet er allemaal leuk uit.
Veel Acrobatiek in verschillende vormen :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00