Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:02 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 4:48 pm 

Zaterdagavond een bezoekje gebracht aan Circus Humberto in Ridderkerk. Het circus heeft een mooie entre met een grote kassawagen en een goed gevulde buffetwagen. De show werd zaterdagavond bezocht door ongeveer 120 mensen en duurt twee uur met een pauze van 20 minuutjes. In de tent een simpele houten tribune. De sperrsitz plaatsen waren de twee rijen stoelen om de logeplaatsen heen. Het geluid en licht zijn basis. Het circus stond opgesteld op een behoorlijk ongelijk grasveld wat weer behoorlijke problemen gaf bij het opbouwen van de roofdierkooi en het plaatsen van potamenten en andere rekwisieten. De show wordt gemaakt door ongeveer 7 mensen die met verschillende nummers in de piste komen. Vrij veel standaard nummers zoals je welmeer ziet in een familiecircus met een paar uitschieters. Het personeel was vriendelijk tegenover het publiek maar tegenover elkaar gingen ze soms behoorlijk te keer in het bijzijn van het publiek niet echt professioneel. Ook als het even niet goed liep in een dierennummer kon de stemming weleens omslaan. De paardendressuur met vier paarden en de exotenparade met kamelen en runderen verliepen goed ook de geiten deden hun nummer als bijna vanzelf. Het tweede paardennummer met twee andere paarden en het ponynummer verliepen minder goed. Het roofdiernummer na de pauze is vrij kort de leeuw en twee leeuwinnen doen wat sprongen en lopen over een balk en daarna mogen ze weer terug naar hun in mijn ogen redelijk kleine behuizing zonder uitloop naar buiten, buiten de kooiwagen dan. De andere dieren hebben een ruime staltent met uitloop.

Verder in de show, balans op stoelen een strakke draad nummer een dubbel hoepelnummer een goede blokjesbalans en een matig diabolo nummer. De huisclown komt een aantal keer voorbij om het publiek aan het lachen te maken met een hoepel een fles balans en een touwspringnummer. Een drietal luchtnummers maken de show compleet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.

Laatst gewijzigd door Guido op zo jun 20, 2010 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 4:54 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.

BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 4:57 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover vanuit Ridderkerk.

BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 5:25 pm 

Guido schreef:
..... Vrij veel standaard nummers zoals je welmeer ziet in een familiecircus met een paar uitschieters....

......en daarna mogen ze weer terug naar hun in mijn ogen redelijk kleine behuizing zonder uitloop naar buiten, buiten de kooiwagen dan.....

hallo
ich besuchte den circus humberto am samstagmittag in ridderkerk und in meinen augen unterscheidet sich das programm schon von einem durchschnittlichen deutschen familiencircusprogramm.
zb.die handstanddarbietung und hula-hoop von einem mann gearbeitet sind alles andere als standart in deutschen komödianten geschäften.dasselbe gilt für das vorhanden sein einer raubtierdarbietung.
auch die clownerie unterscheidet sich sehr vom normalen "beppo&banane" spiel in deutschen kleincircussen.

für die löwen gibt es neben ihrem käfigwagen noch den wagen mit freiem käfigaufbau. beide wagen sind mit einander verbunden und die drei tiere können nach drinnen und draussen.was soll daran zu klein sein?
gruss georg

BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 5:30 pm 
Site Admin

"redelijk kleine" ist nicht "zu klein" aber meint etwa wie "nicht so gross"

BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 6:16 pm 

Ik zie dat het nummer met de draaiende borden niet meer in het programma zit.

BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 6:54 pm 

Ron_Mikkenie schreef:

Was toch te duur gok ik ;) elke voorstelling weer nieuwe borden kopen.

BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 7:01 pm 
Site Admin

MartijnH schreef:
Ron_Mikkenie schreef:

Was toch te duur gok ik ;) elke voorstelling weer nieuwe borden kopen.

Magic Circus heeft ooit eens vrijkaartjes weggegeven in ruil voor borden, was mooie stunt :clown

BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2010 8:14 pm 

Mooie foto's hoor Guido!!
Zo te zien een leuk klein familie circus. :)

BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 7:52 pm 

Citeer:
Zo te zien een leuk klein familie circus

Hahaha tongue in cheeck ? Of is dat nationale eigendunk ? Ik meen hier zeer onlangs wel wat kleinere circussen de revue te zien hebben passeren en niemand uiterde zich negatief. Dit (= Humberto) lijkt me een zeer verzorgd bedrijf. Trouwens wel raar dat ik in geen enkel buitenlands forum zoveel giftige opmerkingen over één of ander circus lees als hier ... En kom nu niet af met termen als "opbouwende kritiek" en zo.

BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 8:29 pm 
Site Admin

spikemen schreef:

Misschien wel een leuk familiecircus maar zeker niet klein. Ik snap niet waar je dat op baseert.

BerichtGeplaatst: ma jun 21, 2010 8:36 pm 

Ow het wordt weer verkeerd opgevat.
Ik bedoel het positief en zeker niet negatief.....

BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 5:08 pm 
Erg mooie reportage, ik heb nog nooit van dit circus gehoord?

gr. Hans

BerichtGeplaatst: di jun 22, 2010 6:32 pm 

heuvels schreef:
spikemen schreef:

Misschien wel een leuk familiecircus maar zeker niet klein. Ik snap niet waar je dat op baseert.

Niet echt klein maar wel gebracht door weinig mensen. Sam heeft nogniet zoveel zaken gezien maar dat komt wel goed ;)

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 7:51 pm 

Ook ik bezocht circus Humberto.

Ik ben het met Georg eens dat dit circus onder de familiecircussen wel een beetje boven de middenmoot uitsteekt. Het doet mij wat denken aan Werona, wat we in 2008 in Nederland op bezoek hadden en ik erg mooi vond. Ook deed het mij een beetje aan Belly Wien denken. Dit kwam doordat ik enkele keren Belly Wien muziek hoorde.

Tent en wagens in de kleuren geel/ rood zag ik niet vaak bij andere circussen. Het geheel, met nog heel nieuwe tent, ziet er verzorgd uit. Ook affiches en kortingsbonnen keurig in deze geel/rood stijl.

Bij binnenkomst in de tent valt de wat eenvoudige en bescheiden tribune op. Sterkste punt aan de show vond ik de muziek. Goed gekozen, spectaculair en zeer veelzijdig! Ontvangst is vriendelijk. Presentatie is voor een familiecircus bovengemiddeld. Spreekstalmeesteres is door de mengeling Duits/ Nederlands niet altijd even duidelijk. Geluid vond ik wat hard staan.

Jammer vond ik het dat sommige nummers erg kort waren. Op het moment dat ik met het diabolonummer met fantastische discomuziek goed in de stemming kwam was het al afgelopen! Ook het leeuwennummer en het tweede paardennummer waren nogal kort. Het exotennummer had ik ook uitgebreider verwacht. Naast 2 kamelen en een dromedaris deden de 2 watoessi's mee. Ik had in dit nummer eigenlijk ook de 2 lama's verwacht.

Aan leeuwen heeft men 1 mannetje en 2 vrouwtjes. Opvallend is dat ze worden gepresenteerd met twee stokken (in plaats van een zweep.) Het nummer loopt zeer vlot en gesmeerd!

Het feit dat bij het hoelahoep nummer en het strakke draad nummer een duo optreedt, waarvan er een man is, lijkt mij uniek! Fijn dat het programma veel luchtnummers heeft. Dit hoort in een circus gewoon! Anders schiet de (hoge) tent haar doel voorbij. De clownerie was leuk.

Op het forum was er wat discussie over de voor de leeuwen beschikbare ruimte. De 'buitenkooi' is eigenlijk een openlucht kooiwagen, die aan de 'gewone' kooiwagen geschakeld staat, zoals ook Belly Wien dat heeft voor de tijgers. Praktisch, want zo'n 'buitenkooi' hoef je niet speciaal op te bouwen, maar staat altijd paraat. Belly Wien bouwt er ook altijd nog een 'echte' buitenkooi bij, zodat de dieren meer ruimte alsmede ook gras aan hun voeten hebben. Feit is wel dat Belly Wien een grotere roofdierengroep (tijgers) heeft en dat leeuwen (zoals bij Humberto) altijd elkaars nabijheid opzoeken. Gezien het feit dat roofdieren zeer veel slapen is heel veel ruimte niet noodzakelijk, maar voor de enkele keren dat ze toch even een sprintje willen trekken, zou een 'echte' buitenkooi misschien wel fijn zijn. Wel heel goed vind ik de verhoogde ligplanken waar de dieren dankbaar gebruik van maken.

Nieuwtje is dat er over een paar weken bij dit circus ook een programmaboekje verkrijgbaar zal zijn.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00