Warren schreef:
Omtrent circus Herman RENZ en het ''olifantenhaken'' gedoe: Waarom is het zo erg dat circussen deze dingen hebben, ja ze KUNNEN pijnlijk voor het dier zijn. Maar wie zegt dat als een circus dit voorwerp heeft het dier hier ook echt mee zal ''bewerken''?
Zie de vele voorbeelden van het gebruik van olifantenhaak. En kijk ook maar eens hoe ze het 'hanteren' bij HR.
Citeer:
Om in dit geval een olifant pijn te doen zijn flinke krachten nodig, want anders krijg je zo'n ding echt niet in een olifant.
Je leeft in de gedachte met de 'dikke' olifantenhuid. Als je wat info zoekt over olifanten dan vind je tonnen info over hoe gevoelig die olifantenhuid wel niet is. Daarnaast vind je ook in de handboeken over gebruik van olifantenhaken enzo de precieze punten waar het extra gevoelig is.
Citeer:
Circus Herman RENZ heb je nooit kunnen betrappen op slecht verzorgde dieren(dit is wel eens anders geweest, he circus RENZ-BERLIN)
Dat is maar net wat je onder slechte zorg verstaat. Bij jouw is het waarschijnlijk dat de dieren er goed uit zien, maar lange tijd op stal staan vind ik toch echt niet iets wat onder goede zorg verstaan wordt.
Citeer:
Vorige week ben ik naar circus Herman RENZ geweest (ik was toen net terug van mijn Franse vakantie waar ik samen met mijn kinderen en vrouw o.a. de show van Arlette Gruss heb gezien) en heb foto's gemaakt van alle ''dirigeervoorwerpen'' die ik in de show heb gezien en heb deze thuis in gezoomd.
Ben benieuwd naar je foto's.
Citeer:
Hier kwam ik er achter dat er in de show geen zwepen met haken worden gebruikt.
Het betreft zwepen apart en ze hebben aparte olifantenhaken. Dus niet een zweep waaraan een haak zit. Wel heeft diegene een klein stokje met punt/haak. Deze houdt die in zijn hand bij de zweep. Van een tiental meter verderop is het lastig te zien. Maar als je goed oplet, dan zie je het wel.
Citeer:
En nog iets.... hoe kunnen jullie dat zeggen als jullie nog nooit naar een voorstelling van een circus zijn geweest.
Misschien moet je eens buiten de voorstelling kijken. Dus op de momenten dat ze dieren naar binnen brengen e.d.
Citeer:
Ook zeiden de mensen van Circusleed dat je met bekende Nederlanders de tent wel vol krijgt. Ik heb geen 1 bekende Nederlander gezien en toch zat de tent vol..... Hoe kan dat??!!
Veel vrijkaartjes, kortingsbonnen e.d. Opvallend vond ik in Amsterdam dat Renz een groot offensief heeft gehouden qua posters etc.
Citeer:
Ik vind die protest-acties van jullie echt van laag niveau. Staan jullie daar met foto's van een olifant aan een ketting, die foto is overigens van een Amerikaans circus.
Maakt niet zoveel uit. Heb soortgelijke foto's van circus binnen europa en die in NL tourt zelfs.
Citeer:
Ook de camera optredens...........TRIEST!!! Staat daar een of andere dikke jongen voor de camera met een spraak gebrek en een raar akcent......
Nou bedankt he..

Citeer:
Ja, wij willen die dieren gewoon een betere toekomst geven. Weet je hoe je dat moet doen?? Bij het circus oprotten en in Borneo omgezaagde bomen weer recht op zetten, zodat de olifanten daar weer lekker kunnen lopen. Maar niet gek gaan doen bij een circus waar de olifanten een mooie stal met genoeg hooi, een ren, schaduw en takken hebben!!!!
Je hebt een romantisch beeld van het circusdierenleven.