Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: slotje
BerichtGeplaatst: do dec 09, 2010 3:08 pm 

MartijnH schreef:
als je alles wilt geloven wie er allemaal komt volgend jaar, kunnen heel wat nederlandse circussen niet eens meer aan plaatsen komen.

een gemeente kan geen wijs meer uit : Renz Berlin, Renz International, Dieter Renz of Herman Renz.
En dan nog de vele franstalige circussen die een uitstapje naar nederland willen maken.

Is het niet zo dat een aantal gemeentes altijd de vergunning aan hetzelfde circus geven?
Of werkt het zo niet bij gemeentes en circussen?

Ik probeer een beetje te begrijpen hoe dit hele systeem werkt.

BerichtGeplaatst: do dec 09, 2010 4:29 pm 

Het werkt gewoon hetzelfde als bij de Kermis (waar ik dan ook weer in thuis ben).
je schrijft je in met je circus, voegt alle informatie bij (eventueel aangevuld met een persmap etc.)
Daaruit kiest de gemeente 1, 2 of meerdere circussen uit die in de plaats mogen spelen.

Ik weet alleen niet of er ook met (grote) geldbedragen inschreven wordt ofdat er een vaste prijs vast staat voor het evenemententerrein. Bij de Kermis is het hoogste bod is de plaats verkregen in de meeste gemeentes (ook daarbij wordt niet altijd naar kwaliteit bekeken)

In Sommige grote gemeentes zullen bijna alle nederlandse/duitse/belgische circussen die ons land rijk is/zal zijn inschrijven dus dan is het voor een gemeente moeilijk kiezen.
Als je al 4 vergunningen krijgt onder de naam Renz zal die keuze alleen maar moeilijker worden voor gemeentes.

sommige gemeentes hebben ook een roulatiesysteem, heb je in 2010 in de stad gestaan mag je in 2012 pas weer terugkomen.

BerichtGeplaatst: do dec 09, 2010 11:46 pm 

dit is het verschil :clown http://www.youtube.com/watch?v=Ckb5RDTK ... 50&index=1

BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 12:37 am 
Site Admin

prachtig filmpje, duurt een beetje lang, morgen nog eens kijken...

BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 9:25 am 

Commanderjeep schreef:

Mooi filmpje dank je commanderjeep voor het plaatsen. Ik durf het bijna niet meer te zeggen op dit forum maar het is wel mijn favoriete circus. ( ik ga nu vast weer boze e-mails van een :clown ontvangen).

BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 10:24 am 

Ik kreeg de link eerder deze week. Hoewel ik op dat moment op hete kolen zat bleek toch dat ik het filmpje in een keer helemaal had bekeken. Circus Herman Renz behoort samen met bijvoorbeeld de circussen Krone, Arlette Gruss en Knie dan ook tot de Europese top onder de circusbedrijven.

Volgens mij is er wel een verschil in het vergunningencircus. Circussen vragen zelf vergunningen aan en krijgen die van de gemeente. Bij kermissen heeft de gemeente de data van de kermis vastgesteld. Een tussenpersoon (kermismakelaar) laat exploitanten inschrijven op de beschikbare standplaatsen. De hoogste bieder krijgt dan een plek op de kermis.

BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 10:28 am 

De Kermismakelaar is er niet in elke gemeente Ron, heel veel gemeentes doen dit nog gewoon zelf. ;)

BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 4:57 pm 

Ron_Mikkenie schreef:
Ik kreeg de link eerder deze week. Hoewel ik op dat moment op hete kolen zat bleek toch dat ik het filmpje in een keer helemaal had bekeken. Circus Herman Renz behoort samen met bijvoorbeeld de circussen Krone, Arlette Gruss en Knie dan ook tot de Europese top onder de circusbedrijven.

Volgens mij is er wel een verschil in het vergunningencircus. Circussen vragen zelf vergunningen aan en krijgen die van de gemeente. Bij kermissen heeft de gemeente de data van de kermis vastgesteld. Een tussenpersoon (kermismakelaar) laat exploitanten inschrijven op de beschikbare standplaatsen. De hoogste bieder krijgt dan een plek op de kermis.

Ehhh.... wat die europese top betreft: da's een persoonlijke mening, Ron, en zeker geen feit.
Ik heb bijvoorbeeld een andere top 4, waar die eerstgenoemde absoluut niet in voorkomt, maar dat is voor iedere liefhebber misschien weer anders.
Het is wat dat betreft een voordeel zo'n diversiteit aan circusen te hebben; voor ieder wat wils....

BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 7:19 pm 

Ik heb Herman Renz pas ook bezocht.
Mooie show etc. en ik snap dat er mensen zijn die daar heel erg van houden maar ik vond het iets ''te'' en ik was de enigste volgens mij die de humor van de clowns totaal niet snapte.

Gelukkig zijn er meer dan genoeg circussen en allemaal net even iets anders.

BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 8:08 pm 
Site Admin

Mooi dat je dat ook eens hebt gezien. Geeft vergelijkingsmateriaal. In ieder geval een feest om daar te fotograferen.

Wil je goede en leuke clowns zien dan moet je naar Hilversum. De Stoliarovs zijn super.

BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 9:40 pm 

Ja ik vind de Clowns bij Herman Renz bijvoorbeeld helemaal geweldig.
De Combinatie van Milko & Frenky is gewoon leuk, groot en klein(er).
Elk jaar weer nieuwe reprises of entree's en niet elk jaar de stoeltjesentree of hier geen muziek, daar geen muziek

De Stoliarov's zijn inderdaad ook super :)
Zo houdt iedereen van een eigen soort clowns, ik zie de humor van die Stoeltjesentree met publiek nooit.

BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2010 11:45 pm 

Maeve schreef:
Ik heb Herman Renz pas ook bezocht.
Mooie show etc. en ik snap dat er mensen zijn die daar heel erg van houden maar ik vond het iets ''te'' en ik was de enigste volgens mij die de humor van de clowns totaal niet snapte.

Gelukkig zijn er meer dan genoeg circussen en allemaal net even iets anders.

Dan raad ik je aan het Moskou-circus eens te bezoeken; de Stoliarov-clowns zijn niet voor niets wereldberoemd en Monte-Carlo prijswinnaars.
Het circus staat de komende weken in Hilversum als kerstcircus.

Laatst gewijzigd door Tijger op za dec 11, 2010 3:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 2:16 am 

Ik heb een clowns fobie dus de meeste clowns maken me angstig.
Toen ik Belly Wien bezocht zat ik onderuit gedoken in de stoel.
Bij Herman Renz ging ik maar met m'n camera klooien.

Daarom was ik opgelucht dat het bij Renz International een jonge knul was die maakte me tenminste niet zenuwachtig :lol:

Nee ik ben toch meer van de dieren acts.

Maar denk dat ik toch dat circus Moskou dan maar eens ga bezoeken.
Misschien zijn ze wel zo goed dat ik waardering voor clowns ga krijgen erdoor :mrgreen:

BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 8:33 am 

De Stoliarov Clowns paroderen meestal op de artiest die voor of na hun in de piste is. Dat betekent dus dat ze heel goed zijn in zowat alle circusdisciplines: Rola-rola, acrobatiek, jongleren, trapeze, ballet en uiteraard elkaar de loef afsteken of elkaar eens lekker dwars liggen.

Enkele jaren terug maakte Hans Martens reclame met een vliegende trapeze act zonder vangnet. Oeps? Watte? Het bleek de clownsact van de Stoliarov die begon als een normale vliegende trapeze. De rest vertel ik niet. En er was inderdaad geen vangnet...

Ook dit seizoen deden de Stoliarov zoiets. Maar dan met een kostuumwisseling.

BerichtGeplaatst: za dec 11, 2010 10:03 am 
Site Admin

en voor de mensen met clownsfobie: de Stoliarovs heb ik geloof ik nog nooit mensen uit het publiek zien plukken...... (ik kan het mis hebben)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00