Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 7:32 pm 

MartijnH schreef:

in de winter 2010/2011 waren ze in duitsland ingehuurd als Weihnachtscircus..........

.....weihnachtsvariete........
georg

BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 7:41 pm 

Ron_Mikkenie schreef:
In Duitsland reizen minstens 300 circussen, maar ik heb 10 jaar geleden ook wel eens gehoord dat er tussen de 600 en 900 circussen zouden reizen. Nou kan ik die laatste getallen niet geloven. Maar 300 komt wel redelijk in de buurt. Daar zijn dan ook "zigeuners" bijgeteld die met wat wagens en een tent rondreizen maar bijna nooit voorstellingen geven. Maar zichzelf wel circus noemen...

in deutschland reisen maximal 250 circusse :!: zur zeit eher weniger , da viele nun als puppentheater gastieren.
in frankreich dürfte es auch 250-300circusse geben. das wort zigeuner wird bei uns als sehr diskriminierend verstanden.
georg

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 9:36 am 
Site Admin

Nog zo eentje, nu in Rusland

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/o ... CircusRamp

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 1:59 pm 

Ach zo herinner ik mij in de jaren zestig een circus dat Antwerpen volkleefde voor een spektakel met superkomiek Johnny Kraaykamp, die nooit in de voorstelling te zien was. Een ander gerennomeerd NL - circus dat nu nog rekeningen open heeft bij reclame bladen en Kamer van Koophandel voor mailing adressen. Een Moskou Staatscircus met Italiaanse artiesten enz... Weer anderen die ieder jaar met een andere Stichting werkten, en bij geen van die genoemden zou de term komediantencircus in jullie gedacht komen. Dit maar om te zeggen dat velen boter op hun hoofd hebben met als belangrijkste eigenschap : Op het juiste ogenblik "het hekken naar de wind te kunnen zetten" is hun belangrijkste eigenschap. Trouwens komedianten beperken zich niet tot circus, ook op de kermis, stuntshows maar ook als marktkramer of ondernemer die gevelrenovatie doen komen ze aan de slag.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 2:13 pm 
Site Admin

het wordt steeds moeilijker dit soort "creativiteiten" uit te halen. big brother is watching.... in ieder geval hier in NL

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 2:56 pm 

alleen de buitenlandse circussen niet die vallen overal buiten .

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 3:33 pm 

nrgy schreef:
Ach zo herinner ik mij in de jaren zestig een circus dat Antwerpen volkleefde voor een spektakel met superkomiek Johnny Kraaykamp, die nooit in de voorstelling te zien was. Een ander gerennomeerd NL - circus dat nu nog rekeningen open heeft bij reclame bladen en Kamer van Koophandel voor mailing adressen. Een Moskou Staatscircus met Italiaanse artiesten enz... Weer anderen die ieder jaar met een andere Stichting werkten, en bij geen van die genoemden zou de term komediantencircus in jullie gedacht komen. Dit maar om te zeggen dat velen boter op hun hoofd hebben met als belangrijkste eigenschap : Op het juiste ogenblik "het hekken naar de wind te kunnen zetten" is hun belangrijkste eigenschap. Trouwens komedianten beperken zich niet tot circus, ook op de kermis, stuntshows maar ook als marktkramer of ondernemer die gevelrenovatie doen komen ze aan de slag.

Tja dus eigenlijk spreek je dan van een malafide (circus)bedrijf.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 3:55 pm 
Site Admin

Commanderjeep schreef:

ik dacht het niet, die mogen ook niet vissen zonder vergunning. of kamperen in een melkfabriek. enzovoort.

BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2011 5:25 pm 

Commanderjeep schreef:

Was dat maar waar!

BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 1:49 am 
een commediantencircus is volgens mij een "circus" dat bestaat uit een groep mensen die bedacht hebben om op een simpele wijze hun geld te kunnen verdienen. Zich niet realiserend dat [of schijt hebben aan] regelgeving, vergunningen, brandstof, reclamekosten en dergelijke hierbij komen. Ook nog dat zij zich minnend moeten maken naar de burgers van een stad/gemeente. Zij zijn een smet op de bedrijfstak en doen hiervoor zeker geen goeds.

Goed dat deze discussie geopend is, want ik dacht eerst altijd dat het een circus was waar veel gelachen kon worden door de komedie enzo. Nu begrijp ik dat ik hiervan traantjes in mijn ogen moet krijgen wegens de wanprestaties.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+02:00