Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 12:22 am 

Commanderjeep schreef:
waarom moeten duitse comedianten circussen altijd liegen en bedriegen .mijn schoonvader ligt op sterven .heb geen geld voor diesel .heb geen vergunning .wat is het toch een mooi circus wat een mooi spullen tuurlijk zo als een comediant reist kan dat ook allemaal .hoe komt het toch dat het voor circussen steeds moeilijker wordom plaatsen te krijgen .alleen door dit soort dingen bravo ga zo door .je maakt het niet alleen kapot voor julie maar ook voor de andere .binnen 2 jaar is het hier in holland net als in duitsland .staan ze te bedelen met een pony bij de supermarkt gaan naar de gemeente of ze nog geld voor een arm circus hebben want ze kunnen niet van het terein rijden staan zonder diesel en ga zo maar door.zolang ze nog iemand vinden die het tounee doet zal dit altijd blijven bestaan

Misschien dat jij over 2 jaar bij de supermarkt staat als clown, je weet het maar nooit.

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 8:19 am 

magnum schreef:
Misschien dat jij over 2 jaar bij de supermarkt staat als clown, je weet het maar nooit.
Wat wil je daarmee zeggen? Commanderjeep heeft een punt. We zien dit met al die familiecircussen maar al te vaak in Duitsland, en nu dus ook in ons eigen land. Dat het een truuk is van Van Heybeek ben ik helemaal met je eens. Het is niet de eerste keer (Belly-Wien, Solero en Werona) en ook niet de laatste keer (Sydney, Humberto, Busch Original?) dat er een ander circus komt op een verleende vergunning. Het is dat in Duitsland het vergunningensysteem iets anders werkt waardoor je van de "uitruilen" nauwelijks iets hoort.

De geschiedenis herhaalt zich. Mag ik ook al zo vrij zijn om te voorspellen dat ook Humberto en Sydney over enkele jaren een andere tourmanager krijgen? En dat op de dan openstaande vergunningen ook weer andere circussen naar een stad komen?

Maar het aloude spreekwoord gaat dus nog steeds op: "Van ruilen komt huilen". :!:

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 9:43 am 

In de jaren dat ik de tournee voor circussen heb gedaan zijn er inderdaad ook plaatsen uitgewisseld maar in goed overleg met desbetreffend circus en natuurlijk ook gemeente. Het is mij nooit gebeurd dat ik op een vergunning van een ander circus naar een plaats ben gereden.

Met eerlijk zijn win je het meeste respect af, ook bij een ambtenaar hoe moeilijk ze kunnen zijn soms gaan ze ook heel ver voor je.

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 3:17 pm 

Gemeente Uitgeest legt circus dwangsom op

Door: Peter Dicker
Dwangsom per voorstelling zonder vergunning en voor bezetten terrein na 31 maart, 12.00 uur

De gemeente Uitgeest heeft circus Humberto en circus Sydney een dwangsom opgelegd voor elke circusvoorstelling die in de gemeente wordt gegeven. Verder wordt ook een dwangsom opgelegd voor elke dag of gedeelte van een dag dat het circus na donderdag 31 maart, 12.00 uur gebruikmaakt van het terrein aan de Binnenkruierstraat.

De gemeente heeft tot deze maatregel besloten nadat de circusdirectie geen gehoor wenste te geven aan de herhaalde aanmaning om het evenemententerrein aan de Binnenkruierstraat te verlaten. De directie kondigde daarnaast aan woensdagavond een gratis voorstelling te zullen verzorgen.

De dwangsom bedraagt tienduizend euro voor elke voorstelling en duizend euro voor elke dag of gedeelte van een dag dat het circus het evenemententerrein bezet na donderdag 31 maart, 12.00 uur.

Vergunning ingetrokken

Afgelopen maandag trok de gemeente Uitgeest de evenementenvergunning van circus Humberto in. Dat gebeurde nadat gebleken was dat circus Humberto de voorstellingen in Uitgeest grotendeels wilde laten uitvoeren door circus Sydney, in de tent van circus Sydney. Dat laatste circus heeft daarvoor echter geen vergunning aangevraagd en dus ook niet gekregen.

Het beleid van de gemeente is gericht op een eerlijke verdeling tussen de diverse aanvragers. Zo wordt in principe geen vergunning verstrekt aan een circus dat in de afgelopen twee jaren al eens een vergunning in Uitgeest heeft gekregen. Daarnaast vindt er loting plaats als er voor eenzelfde periode meer aanvragen zijn.

Volgens dit beleid kreeg circus Humberto op 30 december vorig jaar vergunning voor het innemen van een standplaats en het geven van de genoemde voorstellingen. De gemeente kan niet toestaan dat deze vergunning als het ware wordt ‘doorgegeven’ aan een ander circus. Dat zou het beleid van de gemeente ondermijnen en de rechtsgelijke behandeling van andere circussen schaden.

Bron: http://www.uitgeest.nl/nieuws-header/artikel/857/1/

Berichtonderwerp: Re: Uitgeest
BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 4:05 pm 

het is maar goed dat ik elkedag circusweb check want anders was ik voor niks naar uitgeest gegaan.

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 4:49 pm 

Om 15.00 uur werd gemeld:

UITGEEST - Nee, zegt de gemeente tegen Circus Sydney dat van plan is vanavond een voorstelling te geven. De reden: Er is geen benodigde vergunning. Die was wel aan een ander circus Humberto afgegeven, maar dat moest om persoonlijke redenen verstek laten gaan. Sydney wilde de voorstellingen overnemen en had de tent al klaar staan aan de Binnenkruierstraat. Vanavond zou daar de eerste voorstelling worden gegeven. Maar de gemeente heeft hier nu een financieel stokje voor gestoken: er is inmiddels een dwangsom van 10.000 euro voor de voorstelling(en) en 1000 euro voor elke dag of dagdeel dat Circus Sydney na morgen 12 uur nog blijft staan op het terrein.

De gemeente zegt tot deze maatregel te hebben besloten nadat de circusdirectie geen gehoor wenste te geven aan de herhaalde aanmaning om het evenemententerrein aan de Binnenkruierstraat te verlaten. De directie kondigde daarnaast aan vanavond een gratis voorstelling te verzorgen. Maar zover mag het niet komen, stelt de gemeente. De opgelegde dwangsommen moeten maken dat Sydney vanmiddag nog vertrekt.

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 4:50 pm 

en van de website van Uitgeest:

Gemeente Uitgeest legt circus dwangsom op
... Dat zou het beleid van de gemeente ondermijnen en de rechtsgelijke behandeling van andere circussen schaden.

Laatst gewijzigd door Ron_Mikkenie op wo mar 30, 2011 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaling van bericht

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 5:04 pm 
Ik vindt dit een prima beleid. Ik hoop niet dat Sydney een tweede Belly Wien wordt.

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 5:07 pm 
Site Admin

Kees schreef:
Ik vindt dit een prima beleid. Ik hoop niet dat Sydney een tweede Belly Wien wordt.

Het beleid is geen speld tussen te krijgen, de vergelijking met Belly Wien snap ik niet helemaal, elk circus is weer anders.

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 5:30 pm 

Circus met dwangsom Uitgeest uit
Gepubliceerd op 30 maart 11, 16:59 Laatst bijgewerkt op 30 maart 11, 17:03

UITGEEST - Als één clown of kameel het waagt in Uitgeest op te treden, krijgen de circussen Sydney en Humberto een dwangsom van 10.000 euro.

De circusgasten moeten voor twaalf uur donderdag Uitgeest hebben verlaten.

Het circusdrama in Uitgeest bereikte gisteren een climax. Circus Humberto heeft wegens ziekte samenwerking gezocht met circus Sydney. Maar dat mag niet van de gemeente, want de vergunning staat op naam van Circus Humberto. En gisteren stond er een tent van Sydney in het dorp. De gemeente trok de vergunning in. Uitgeest is streng omdat de vergunningen niet onderling verhandelbaar zijn. Uit de dertig circussen die zich jaarlijks melden, wordt zorgvuldig gekozen en nu nemen de kermisklanten een loopje met de gemeente. Afbreken dus. Met de dwangsom in het verschiet, zat er niets anders op voor de artiesten.

bron: http://www.almerevandaag.nl/incoming/ar ... geest-uit-

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 5:31 pm 

Circus Sydney moet opdoeken
Redactie - 30 maart 2011

UITGEEST - Nee, zegt de gemeente tegen Circus Sydney dat van plan is vanavond een voorstelling te geven. De reden: Er is geen benodigde vergunning. Die was wel aan een ander circus Humberto afgegeven, maar dat moest om persoonlijke redenen verstek laten gaan. Sydney wilde de voorstellingen overnemen en had de tent al klaar staan aan de Binnenkruierstraat. Vanavond zou daar de eerste voorstelling worden gegeven. Maar de gemeente heeft hier nu een financieel stokje voor gestoken: er is inmiddels een dwangsom van 10.000 euro voor de voorstelling(en) en 1000 euro voor elke dag of dagdeel dat Circus Sydney na morgen 12 uur nog blijft staan op het terrein.

De gemeente zegt tot deze maatregel te hebben besloten nadat de circusdirectie geen gehoor wenste te geven aan de herhaalde aanmaning om het evenemententerrein aan de Binnenkruierstraat te verlaten. De directie kondigde daarnaast aan vanavond een gratis voorstelling te verzorgen. Maar zover mag het niet komen, stelt de gemeente. De opgelegde dwangsommen moeten maken dat Sydney vanmiddag nog vertrekt.

bron: http://www.echo.nl/nb-dk/buurt/redactie ... .opdoeken/

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 8:15 pm 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er gespeeld is vanavond

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 8:39 pm 
Wat zo positief en kleurig begonnen was door mij, wordt nu ondergesneeuwd door negatieve berichtvorming. Zeker het circus heeft schuld, er is niet goed gecommuniceerd met de gemeente Uitgeest. Alleen waar normaal deze kwestie makkelijk kan worden opgelost is de gemeente op zijn strepen gaan staan vanwege vermeende discutabele praktijken van het circus in Ierland. Jammer. De gemeente mist nu wel een zeer mooi circus wat haar inwoners een paar leuke uren had kunnen geven tegen een zeer billijke toegangsprijs. ik heb gehoord dat circusmedewerkers allerlei dingen verzonnen om toch te spelen, dit had niet moeten gebeuren maar... Het is hun broodwinning en elke week dat dit circus stil staat kost naar mijn inschatting 12 tot 14 mille. Als dat in deze tijden van kommer en kwel kan worden voorkomen moet dat worden gedaan maar daar hebben ambtenaren geen boodschap aan. Ik denk, de familie Heijbeek kennende dat er Maandag een redelijk gesprek geweest is maar de gemeente liet zich leiden door berichten van buitenaf, zonder enig waarheidsonderzoek. Dit past bij het hedendaagse beeld van geen risico durven nemen. Volgende week geloof ik Zaandam. Circus Sydney, laat je niet kisten, als jullie goed zorgen voor jullie dieren en mensen dragen wij (circusliefhebbers) jullie een warm hart toe.

BerichtGeplaatst: wo mar 30, 2011 11:39 pm 

Ik betwijfel of het circus Sydney hier wel schuld aan heeft .Ik ben er vrij zeker van dat hier de tourmanager verantwoordelijk voor is.Er is niet een circus dat uit zich zelf naar een plaats toe rijdt.Helaas komt dit vaker voor en meestal loopt het met een sisser af. Nu dus niet en ging de gem.Uitgeest op zijn strepen staan met als grote verliezer circus Sydney van Alexander Scholl.Als een circus niet komt in dit geval circus Humberto communiceer dit dan met de gemeente en vraag een nieuwe vergunning aan voor het circus wat wel komt.Op deze manier zijn er allen maar verliezers de toeschouwers in Uitgeest en Circus Sydney.

Joop

BerichtGeplaatst: do mar 31, 2011 9:38 am 

In Uitgeest "rommelde" het al een hele tijd. Onder invloed van Odd Wagner uit Heemskerk werden allerlei gemeenten in de regio aangespoord om circussen met dieren te verbieden. Hoewel men drommels goed weet dat die weigeringsgrond verboden is. Kijk maar naar het eerste bericht in de krant. Daarin werd toch duidelijk over omgang met dieren in Ierland gesproken.

Terwijl het nooit is bewezen dat die dronken gemaakte walibi in een nachtclub van het circus zou zijn. Uitgeest baseerde zich op uitspraken van Ierse dieractivisten die via de PvdD werkgroepen aan alle gemeenten worden uitgedragen.

Net zo verwerpelijk als de werkwijze van de PvdD werkgroepen is de werkwijze van het tourmanagement. Zoals Joop en Magnum reeds schreven en ik ook al eerder heb gemeld: Dit is niet de eerste keer en zeer zeker ook niet de laatste keer dat een ander circus komt opdagen. En dan ook nog eens een circus dat géén vergunning had aangevraagd voor Uitgeest. Daardoor vallen circussen die wel hadden aangevraagd, maar werden uitgeloot, buiten de boot.

De showfoto's van Joop van der Lei tonen aan wat de inwoners van Uitgeest door onhandig optreden van de betrokken circussen en hun tourmanager door de neus in geboord. Het zal in 2011 en de jaren hierna niet makkelijker worden voor de circussen in Nederland. Gemeenten vragen nu al garanties dat de dieren niet ontsnappen en dat de terreinen netjes worden opgeleverd. Daar komen nu dus nog meer eisen bij. Waar de meeste circussen niet aan kunnen voldoen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00