Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:59 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mar 31, 2011 10:56 am 
Site Admin

- Circus Herman Renz bestaat honderd jaar en pakt flink uit om dit te vieren. Met hun nieuwste show Celebration reist het Nederlandse circus stad en land af. De voorstelling is een aaneenschakeling van bekroonde circusacts van over de hele wereld.

Bij binnenkomst in de theatertent van Circus Herman Renz wordt het publiek ondergedompeld in een ouderwetse circussfeer met kroonluchters, rood fluweel en de geur van zand en zaagsel. Gespierde acrobaten en sierlijke balletmeisjes doen het publiek verbazen en vormen het begin van een waar spektakel. Daarna verschijnen verrassende circusnummers in de piste. Dertig topartiesten uit acht landen en meer dan twintig dieren zorgen voor het vermaak. Zo laat de Hongaarse Karl Ramwell zijn jongleerkunsten zien en maakt de Engelse Ingo Stieber het publiek aan het lachen met het komische talent van zijn zeeleeuwen. Ook de Duitse Tom Dieck jr. is weer van de partij. Hij laat zien dat de band met zijn leeuwen heel hecht is. Verder betreden onder meer Clown Frenky en Milko, het swingende Cuba-ensemble en trapezeartiest Tamara Khourchoudova de piste.

Historie
Circus Herman Renz heeft een rijke traditie die teruggaat tot 1911. Het circus is ontsproten uit het brein van Arnoldus van der Vegt, die in circuskringen beter bekend staat als Pappa Renz. In de beginjaren telde het Circus Renz zo’n driehonderd zitplaatsen. Arnoldus trok met een kiosk door Nederland. Na het overlijden van Arnoldus van de Vegt neemt zoon Herman de leiding van het circus over. Later draagt hij de fakkel over aan zijn zonen Paul en Nol. Onder hun leiding bereikt het hernieuwde circus Renz een hoogtepunt, wanneer in 1978 het duo Bassie & Adriaan bij het artiestenbestand wordt gevoegd en het circus gebruikt als decor voor hun televisieserie. Het succes wordt overschaduwd door het overlijden van de jonge circusdirecteur Nol in 1989. De opvolging staat echter klaar in de persoon van Herman en diens levenspartner Diana Luycx. In vijf jaar tijd bouwen zij Circus Herman Renz uit tot een goed klassiek circus.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: do mar 31, 2011 10:56 pm 

Mooi verwoord en ik denk dat het idd een hele mooi show gaat worden, Heb het een en ander opgevangen, dus ga morgen met volle goede moed op naar Venray

BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 10:49 am 

kijk dat is nog eens een goed begin van het toernee. Natuurlijk jammer voor degene die wilden gaan, maar succes kan voor sommigen ook nadelen hebben.

Ik gun ze een dat succes en hoop dat ze een bijzonder mooi toernee voor de boeg hebben.

ik ga het vanavond zien, ben erg hoopvol gestemt :clown

BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 11:08 am 

Voor Bas Roest: Ook ik kom er niet in hoor. Geen spaarzegels van de supermarkt = geen kaartje = geen toegang. :mrgreen:

(gelukkig staat CHR ook te ver weg, hun collega Magic Circus staat hier om de hoek!)

BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 6:10 pm 

Ik wens het gehele team van Herman renz een zeer succesvolle tour toe.
Elke keer weer een zeer mooi en verzorgd top programma, Keep on going strong!!
En dat heel nederland aanwezig mag zijn tijdens dit jubileum en genieten van het nederlands nationaal circus Herman Renz.

:lol: :lol:

www.showmakers.nl

BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 9:47 pm 

De show zal vandaag gok ik een 3 tal uren duren dus de fotografen zullen pas laat thuis gok ik ;)

BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 9:53 pm 

Jij bent en niet en ik ook niet. Wie dan wel van de fotografen? Geduld is (ook in 2011) een schone zaak. Ik zie het circus wel zodra het iets dichterbij staat. De officiële foto's zullen elk moment op de website komen. Vorig jaar was het programmaboekje al in Oss klaar. Dus dat kan dit jaar ook. Reclametechnisch moet de website na dit weekend gevuld zijn. De uitkopen in Venraij raken vanzelf wel uitverkocht. Vanaf Uden moet het circus het product toch echt zelf aan de man (of vrouw) brengen! Dan is enige hulp van de website toch wel handig...

BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 10:07 am 

Wat was het een heerlijke show en dat voor de 1e voorstelling. Natuurlijk ging het niet altijd goed, zo brak er tijdens een clownsact iets totaal doormidden, wat eigenlijk niet de bedoeling was, maar het maakte het des te grappiger :clown

Toen ik onderweg naar Venray was, kwam ik er halverwege achter dat ik mijn fotocamera was vergeten :( :(

Maar foto's ga ik snel maken want het is de moeite waard. Mooie en goede acts, zeer goede verlichting en een zéér feestelijk sfeertje :clown

BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 11:29 pm 

Vrijdagavond getuige geweest van de eerste "Celebration" van Circus Herman Renz. Een show vol humor, spanning en sensatie met een klassiek tintje. Het orkest van Robert speelt weer als vanouds de sterren van de hemel. De belichting is dit jaar flink uitgebreid met diverse soorten LED lampen, lazer movingheads en een meerkleuren lazer. Als het publiek is opgewarmd opent Robert de show op een bijzonder mooie manier waarna alle artiesten gezamenlijk Celebration in gang zetten.

De Cubaanse "Troupe Cuba" heeft een groot aandeel in de show met hun Russchische bar de springplank en hun touwtjes, ook leveren ze de icarische spelen en een equilibrist act stuk voor stuk technische nummers gebracht op passende muziek en dans. De dochter van Tamara, Elodie Weiser maakt haar entre op een heel bijzondere manier en brengt een super krachtig nummer aan de strapanten terwijl Tamara de solo trapeze voor haar rekening neemt. Karl Ramwell houd vanalles in de lucht en brengt zelfs muziek in zijn act. Milko en Frenky zorgen er als vanouds voor dat de lachspieren het flink te verduren krijgen. Vooral het Pizza nummer en de Dirigent doen het goed ook blijkt dat Frenky wel raad weet met papiertjes in de piste.

Natuurlijk ook dieren in een klassieke show, Michel Jarz presenteerd de 6 paarden van Charles Knie eerst in een vrijheid en daarna komen er nog een aantal als stijgerpaard terug in de piste. Igno Stiebner brengt zijn zeeleeuwen op een komische manier en ook de loopeenden van Frenky blijken weleens hun eigen willetje te hebben. Het spectaculaire roofdiernummer van Tom Dieck jr blijft een topper in het programma.

Ik heb genoten van "Celebration" en wil Circus Herman Renz feliciteren met hun prachtige show.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.

BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 11:38 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.

BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 11:47 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover Celebration vanuit Venray.

Circus Herman Renz bedankt voor de gastvrijheid.

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 10:05 am 

Ziet er veelbelovend uit!

Kan haast niet wachten tot 16 april!

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 10:16 am 

Ik vind die 1e foto heel erg gaaf Guido, Wat een supereffect is dat.
Zijn de springplankacrobaten ook van Circuba? die hebben soortgelijke pakjes namelijk als de heren/dames bij probst die ook van Circuba zijn.

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 11:26 am 

Beste Guido bedankt voor de super mooie foto's en voor het commentaar der bij .We hebben 4 voorstellingen gedaan en het publiek gaat helemaal uit zijn dak. De nummers de muziek het licht alles klopt het is een feest om in deze show te mogen werken. De regie was dit jaar in handen van Mathijs de Kiefte het licht natuurlijk weer van Gilbert Weisser en natuurlijk niet te vergeten Jan Plug, Michel Jarz, Marcel Bergema.en al de 85 mensen die der een super show van gemaakt hebben. Dus komt dat zien komt dat zien in het mooiste het beste het gezelligste circus van Nederland. Eerlijk circus zoals circus hoort te zijn. Een circus waar Nederland trots op kan zijn. Twee en een half uur puur Circus. Er kan der maar een de beste zijn. Overtuig je zelf kom kijken bij het enige echte NEDERLANDS NATIONAAL CIRCUS HERMAN RENZ... RENZ IS PAS HERMAN RENZ ALS ER HERMAN VOOR STAAT :clown

BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2011 11:56 am 

Ziet er fantastisch uit Guido ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00