Citeer:
nee ik doel niet op honden in het circus momenteel
ik doel nu op huis dieren HONDEN DIE IN HUIS GEHOUDEN WORDEN
Ja dat snap ik. Lees nog maar eens.
Wat probleem met huisdieren is, is dat mensen heel vaak en snel een huisdier nemen zonder zich te verdiepen in het dier. Veel dierenleed ook inderdaad. Denk aan konijntjes e.d. die alleen zitten in een klein hokje. Ik ben ook voorstander daarom van minimale wettelijke eisen mbt het houden van huisdieren. Nu kunnen de dieren in mini hokjes gehouden worden en dierenbescherming etc. kunnen niets doen. En ben voorstander van diverse andere maatregelen om te zorgen dat mensen geen impulsaankopen meer doen. Zou veel dierenleed iig schelen.
Citeer:
in het circus hebben ze ook handen ja en die zitten niet vast in een kooi die lopen over het hele terijn rond
Handen die lopen niet.. tenzij men op handen aan het lopen is.

Oh honden bedoel je. Bij sommige lopen die los (renz-berlin), sommige zitten aan de ketting (renz-berlin), anderen zitten in kooien (belly wien) of in een afbakening (herman renz).
anoniem schreef:
Dus ook als de dieren goed te eten krijgen en voldoende bewegingsruimte hebben, ze zijn in algemeenheid tegen dierengebruik voor entertainment. Begrijp ik het zo goed circusleed?
Actiegroep CircusLeed is er voor de circusdieren of gewoon de dieren in het entertainment wereldje. Bij ons zitten mensen aangesloten die tegen gebruik van dieren zijn voor ontspanning. We zijn van mening dat waar dieren gebruikt word voor vermaak dat daar geen goed welzijn kan geboden worden. Circussen e.d. die moeten gewoon weg.
Wat betreft diergebruik/houden in het algemeen. We zijn een organisatie die bestaat uit vele mensen die met ons meedoen en met ons sympathiseren. Ikzelf ben tegen gebruik van alle dieren (een dier moet niet leven met als doel het dienen van de mens vind ik). Maar anderen vinden huisdieren weer wel ok, mits deze goed verzorgt zijn. Kortom is daar geen officiele circusleed mening op te geven.