Moet ik die Tijger al weer gelijk geven ondanks dat ik misschien wel in de categorie ponymeisjes val.
En dat vergelijken niet opgaat klopt ook wel. Net zoiets als Cirque du Soleil met een normaal circus vergelijken.
En bovengenoemde filmpjes houden allebei niet over vooral de eerste is shit. De omstandigheden waren ook heel slecht. Het zand was veel te diep en een vuurshow in de volle zon. En maar een paar minuten van een show van 2 uur.
Het 2e filmpje was al wel beter ook omdat het avond was. Moet je het verschil zien in wat dat schattige kleine paardje doet! Die had het nu beter naar zijn zin!
Wel een handig idee, ook optreden in maneges. Scheelt een hoop op en afbouw en er zijn wel heel veel maneges in de wereld!
Eerder las ik al iets over hun nieuwe site, erg mooi gemaakt. Haast nog nooit zo een mooie circussite gezien.
Maar ik ben ook niet zoveel gewend hoor. Kijk maar eens:
http://www.equidia.be.
Kun je gelijk zien dat ze komend weekend in Quievrain optreden, zaterdag 3 maart 2 shows en zondag 1.
Dat ligt in de buurt van Mons (Bergen) aan de Franse grens.
En volgend weekend zijn ze in Horrues op dezelfde tijden. Dat ligt bij Soignies, ten noorden van Mons.
De show heet zoals gemeld Equidia, met de toevoeging 'Het Rijk van het Paard'. In het Waals of Frans wordt dat dan 'Le Royaume du Cheval'.
Wat me erg meeviel zijn de entreeprijzen, 16 euro voor volwassenen en 11 euro voor kinderen op de tribune.
Kijk maar eens na wat dat bij Appassionata kost! Daar moet je eerst voor sparen!
Hier de poster en de zaalindeling van de eerstvolgende show. Maar dat kan natuurlijk steeds anders zijn, maneges verschillen. In de filmpjes stond de tribune op de kopse kant en nu op de lange zijde.
Dat laatste lijkt me wel prettiger.