Voor de tweede maal op rij sluiten wij onze vakantie in Knokke (BE) af met een bezoek aan circus Belly Wien in het naburige dorp (ca. 12 km). Aangekomen op het terrein valt me meteen op dat BW, net zoals vorig jaar, de puntjes op de I wil zetten qua materiaal en terreinorganisatie. Ze hebben een schitterend terrein ter beschikking, met voor alle dieren een vrije uitloop die de meeste dierentuinen niet hebben. Hoed af voor de gemeente of terreinverhuurder! Voor de voorstelling is het volledige terrein toegankelijk voor het publiek. Bij quasi alle dieren staat iemand van het circus voor controle of heel vriendelijke uitleg. Zo weten we ondertussen dat één van de tijgers zwanger is van twee kleine artiesten. De show is een afwisseling van dierennummers met clownerie en acrobatie De roola-roola (-ik denk dat dit zo heet, nummer met clown; camera, deur, mensen uit het publiek+medewerker circus-) vind ik echt héél goed gebracht. Geen klassieke standaard, maar met een aantal zijsprongen. Acrobatie is heel gevarieerd ten opzichte van vorig jaar. Een paar combinaties met Marilyn en collega (familie of niet, ik ben niet zo een kenner). Tof én dynamisch gebracht. De dierennummers zijn, zoals verwacht, hetgeen waarvoor we naar BW komen. Véél dieren (ja, wij Belgen moeten hiervoor naar NL) en goed uitgevoerde nummers. Kortom een mooie familiemiddag met vrouw en kind! Bedankt aan alle medewerkers en artiesten!
Mvg, Bernard
(foto's hieronder)
|