Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:23 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 7:27 pm 

In Antwerpen doet men extra show op 1 maart.

BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 8:03 pm 

Wat een prijzen man!!

in Antwerpen beginnend op 50 euro.
Ken je het sportpaleis een beetje??

Dan weet je dat het een groot betonnen hok is waar de akoestiek afschuwelijk is en en zo wat elke klankman zich de haren uit het hoofd rukt om een resultaat te krijgen dat niet op een hoop galm lijkt. Als hij het dan al voor elkaar krijgt om de terugslag te vermijden.
Eigenlijk word dat al langer dan vandaag gezegd: dat het alles wat show en muziek is in die gigantische betonnen doos niet zou mogen doorgaan.

Die staanplaatsen aan 35 euro: er is inderdaad achter de zitplaatsen een soort balkon. Maar dan sta je ongelooflijk veraf en zie je euhm zo ongeveer helemaal niks.
Zelfs als ze een videoscherm opbouwen om alles op te volgen dan zie je zelfs dat nog vanuit de verte.

Tegenwoordig laten ze dit soort dingen gewoon in de lotto arena doorgaan: die er net naast gebouwd is.
Waar je veel beter zicht hebt op alle plaatsen en geoon beter geschikt is om met klank en licht te werken.

Dus minimum 50 euro gaan betalen om vanuit de verte en met een slechte klank naar een show die ongetwijfeld viseel en auditief fraai is te gaan kijken:
vind ik veeeeeel te veel!!

BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 9:48 pm 

Vorig eindejaar heeft Cirque du soleil wel een productie in de Lotto Arena gedaan.

Deze productie zal allicht grootser zijn en meer toeschouwers verwacht.
Ik kan zeggen, men heeft de akoestiek verbeterd. (betere isolaties,...)

BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 10:02 pm 

Uiteraard dat is ook de enige reden waarom men daar concerten en grote shows bijft doen:
omdat er veel volk in kan. En voor een concert als Mil Inc is kan dat natuurlijk zo geen kwaad.
maar voor de proms bijvoorbeeld worden de geluidstechnici er helemaal gek.

Ja ze hebben er wat aan verbeterd: oder andere panelen gehangen enzo. Maar dat is een druppel op een hete plaat hoor.
Heb er ook al de "eer" gehad om er te "mogen" spelen. En als het stampvol zit en het podium staat aan de juiste kant opgesteld dan valt het mee.
Maar podium in het midden en je repeteerd dan word je echt gek: elke noot komt 16 keer terug!!

Circus heb ik er ook nog mogen beleven: staatscircus van Moskou met Popov. Tot op de 20 ste rij zal je wat
maar als je op de balkons bovenaan zat dan had je er weinig aan.
ben toen twee keer geweest: omdat we de eerste keer nogal naar achter zaten en er dus het raden naar hadden wat Popov aan het doen was!

BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 5:10 pm 

Gelukkig maar, al deze waarschuwingen!
Natuurlijk mag je over Cirque du Soleil denken wat je wilt, het enige dat inmiddels wel vast staat is dat het geen koekenbakkers zijn!
Dus ik vrees haast, weet bijna wel zeker, dat het met het geluid in het Sportpaleis prima voor elkaar zal komen!
Ze hebben vaker met dit bijltje gehakt. En daarnaast worden ze extra geprikkeld door een dergelijke uitdaging.
Voor één voorstelling zijn amper nog kaarten te krijgen.
Voor alle duidelijkheid: de voorstellingen in het Sportpaleis van Antwerpen zijn op vrijdag 1 maart om 20.00 uur en op zaterdag 2 maart om 16.00 en 20.00 uur.

Een voor de echte twijfelaars, zoals ons witte clowntje, geen probleem! Gewoon een week later naar Amsterdam!
Want de pas geopende Ziggo Dome (t/o de Arena) geldt op dit moment (in ieder geval tot het nieuwe Vredenburg klaar is...) als het podium van ons land met het allerbeste geluid!
Of gewoon twee keer gaan, en dan het verschil constateren, dat kan natuurlijk ook nog...!
In Amsterdam zijn de voorstellingen op vrijdag 8 en zaterdag 9 maart om 20.00 uur en op zondag 10 maart om 16.00 uur.

Voor beide speelplaatsen kun je reserveren via de site van Cirque du Soleil: http://www.cirquedusoleil.com

BerichtGeplaatst: do feb 28, 2013 6:44 pm 

In De Telegraaf zag ik (per ongeluk) vandaag een groot verhaal over deze show en de komst naar Amsterdam.

Zelfs voor Cirque du Soleil is het een opmerkelijke productie.
Het is namelijk de grootste Arena-show ooit, met 39 vrachtwagens en 175 man personeel, waaronder 49 artiesten.
Is de normale ontwikkelingstijd bij Cirque du Soleil gemiddeld 2 1/2 jaar deze was al na 1 1/2 jaar klaar.
Na 10 maanden in de USA zijn ze nu dus al weer enige tijd in Europa, daarna gaan ze naar Azië.
Een leuk linkje met ons land: er doen twee Nederlandse dansers mee, Gianinni Semedo Morreira (24) en Pom Arnold (21), allebei uit Rotterdam.
Over de discipline bij CdS hadden we het al eens. Die blijkt ook hier: ondanks dat de show al langer dan een jaar loopt zijn er nog steeds bijna dagelijks repetities!
Speciaal genoemd de artiest die zo mogelijk de meeste monden zal doen openvallen en de handen op ekaar: de Franse danser Jean Sok.
Met en zonder krukken, want hij heeft maar één been!
Hij staat centraal op de foto in genoemde krant.

En er zijn nog steeds kaarten, maar de keus wordt nu wel heel snel beperkter.

BerichtGeplaatst: do feb 28, 2013 7:52 pm 

Ook in Antwerpen zijn nog kaarten.

Kaarten bijgekomen, het podium is minder groot dan eerst verwacht,
Hierdoor konden er extra plaatsen vrijgegeven worden.

BerichtGeplaatst: di mar 05, 2013 3:42 pm 

Iemand in België de voorstelling al gezien? Want daar waren ze het afgelopen weekend, momenteel wordt 'omgebouwd' naar Amsterdam.
Voor data et cetera zie boven.

Voor mensen die kaarten via internet kochten: de zaal is bij alle voorstellingen anderhalf uur tevoren open.
De voorstelling duurt 2 1/2 uur, inclusief pauze.
Consumpties zijn alleen te koop met speciale munten, die u aan kunt schaffen met pin- of creditkaart in automaten bij de entree.
Munten die u overhoudt kunt u na afloop omwisselen bij de servicebalie op de begane grond.

Tot zover de huishoudelijke mededelingen, dan nog iets over de show zelf.
Las vorige week in Spits dat de originele drummer van Michael Jackson, Jonathan Moffett, deel uitmaakt van de band.
Alsmede een aardige opmerking van eerdergenoemde van oorsprong Rotterdamse danser Gianinni Semedo Moreira -die inmiddels naar Los Angeles is verkast- over deze show.
Op zich niet verbazend -wiens brood men eet.....-, maar wel de vergelijking die hij maakt met eerdere grote internationale shows waar hij deel van uitmaakte.
Zo danste hij onder meer bij Shakira en Rihanna, maar zo groots en indrukwekkend als nu bij Cirque du Soleil heeft hij nog niet eerder meegemaakt.
Naar zijn ervaring overtreft dit alles. 'Het fijnst vind ik dat wij in deze show behandeld worden als èchte artiesten; in sommige producties hangen de dansers er maar een beetje bij, hier krijgen we het respect dat we verdienen - precies zoals Michael Jackson het met zijn dansers deed!'

Komend weekend dus te zien in het Ziggo Dome in Amsterdam.

BerichtGeplaatst: do mar 14, 2013 5:46 pm 

Kennelijk als enige forumbezoeker het afgelopen weekend naar de Ziggo Dome geweest.
Alleen een bezoek aan dit nieuwe muziektheater is al de moeite waard.
En de show beschrijven? Onbegonnen werk! Het groot superlatievenwoordenboek der Nederlandse taal zou tekort schieten!
Fabeltastisch, dat was het, en dat woord komt daar niet in voor!

Misschien schreef ik het al eerder: ik ging er uitsluitend heen vanwege Cirque du Soleil. Want ik denk en vind dat alles wat zij aanraken GOUD wordt.
En goud is goed in het Gronings, dat is mooi meegenomen!
Nee, ik was geen Michael Jackson-fan. Leuke liedjes hoor, daar niet van. Maar een cd heb ik er nooit van gekocht.
Wat eerder niet lukte lukte nu wel: door het laten zien van veel achtergronden -als beweegredenen bepaalde songs te maken- slaagde CdS er in je beeld op dit gebied aanzienlijk te verruimen. Geloofde je nog niet, dan kon je er zonder veel moeite van tot geloof komen!
En dus verliet ik na een paar uur inderdaad als Michael Jackson-fan het pand!

Net als eerder kwamen bezoekers ook nu weer ogen en oren tekort om alles te registreren.
Een gigantische mix van muziek, licht, heel veel beeld, dansers en circus-acrobatiek. En veel rook- en vuurwerk. Echt vuurwerk, compleet met explosies. En andere effecten.
Met voldoende links naar een 'normale' circusvoorstelling.
Zoals de finale met immense fantasievlaggen -met daarin delen van bestaande vlaggen- door het publiek en over de bühne.
Maar ook met die gigantische Franse top-danser met één been. Als verwijzing naar de vroegere freakshow, de show van afwijkende mensen.
Volkomen terecht kreeg hij tijdens het finalenummer een ovationeel applaus!
Want ooit wel eens eerder iemand een langdurige handstand zien maken op één kruk? Met zijn ene been recht de lucht in?
Of, terwijl de niet ontbrekende aap (Bubbles) op zijn andere kruk paste, met een kruk zien touwtje springen? Onwijs!
En dan, in schril contrast, een onwaarschijnlijk mooi luchtacrobatiek-nummer tijdens het romantische 'I just can't stop loving you'.
Niemand hield de oogjes droog....

Zij die er niet geweest zijn weten niet wat ze hebben gemist.....
Voor mij, en anderen, die er wel waren, is het jammer dat ze maar drie dagen in ons land waren.
Anders ging ik vast nog een keer....

Dicht bij me in de buurt zat een gezin uit Vleuten.
Vader, moeder en twee zoons van rond de tien.
Ik sprak (aardig lang, ik was ruim op tijd en de zaal ging anderhalf uur van tevoren open) met de moeder en verwachtte dat, gezien hun leeftijd, zij en haar man ooit Michael Jackson-fans waren geweest.
Niets daarvan, de kinderen wilden perse naar de show! Vanwege de geëerde artiest.
En de ouders ook wel, maar meer vanwege Cirque du Soleil! Kijk, het ideale familie-uitje!

Michael Jackson The Immortal World Tour: ik zou niet weten welke instantie een dergelijke hommage beter had kunnen maken dan Cirque du Soleil!

-En nu maar wachten tot hun in Amerika draaiende Beatles-voorstelling op tournee gaat-!

BerichtGeplaatst: do mar 14, 2013 6:46 pm 
Site Admin

Mmmm, één van de redenen dat ik niet (meer) zo van CdS hou, is de muziek die altijd uit dezelfde koker komt en snel gaat vervelen. Dan kan de muziek van Michael Jackson een verademing zijn. Misschien laterrrrrrrr...

BerichtGeplaatst: do mar 14, 2013 7:12 pm 

Dat was in dit geval een prima reden geweest om er heen te gaan. Zeer veel nummers werden integraal uitgevoerd.
Misschien laterrrrrrrrrr? Dan kan natuurlijk, vanaf morgen staan ze in Istanbul.
Daarna, steeds een weekend later, in Birmingham en Manchester. Vanaf 2 april in Parijs, het dichtste bij.
Daarna nog Lissabon en Barcelona en dan naar zes plaatsen in Japan, gevolgd door Taiwan.
Je zal daar maar trucker zijn! Wel echt avontuur natuurlijk!
En dan al direct wel spannend of ze met het minder goede weer ook Istanbul wel op tijd gehaald hebben!
Met alle 39 vrachtwagens en 175 man!

Wat die andere, zo je wilt vernieuwende muziek betreft, daar was al uitermate opvallend sprake van bij Corteo.
Maar ook in dat geval bleven velen ongelovig....

BerichtGeplaatst: do mar 14, 2013 9:35 pm 

Je huiswerk goed gemaakt zo te zien.

Wel straf zeg met 39 vrachtwagens,
Van NL naar Istanbul en meteen erna Birmingham? :o

BerichtGeplaatst: vr mar 15, 2013 4:51 pm 

Zo zie je maar weer: gemakkelijk circusleven bestaat niet!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00