Heb ik het mis of hebben we het programma van de derde dag van het Grote Internationale Miniatuur Circusfestival van aanstaande zaterdag 30 november gemist?
Volgens de site van het circus luidt dat alsvolgt:
30 November
Het programma van 30 november is een programma dat bestaat uit internationale artiesten die zullen strijden om de eerste prijs.
Opening Show: Alle Artiesten
Duo Bosto: Irakees Spelen
Gabi Carlo: Paarden Vrijheids Dressuur
The Balalo Clowns: Clownerie
Cirkus Cirkus Troupe: Springers
Gerard Carlo: Olifanten Dressuur
Trio Gagia: Handstand Acrobatiek
GRANDE FINALE/PRIJSUITREIKING.Lijkt me een mooi uitgebalanceerd programma met niet al te veel acts. Maar dat komt waarschijnlijk doordat de grote finale en de daaropvolgende prijsuitreiking van het festival nogal wat tijd gaan vergen. Het ware te hopen dat ze daar niet zo overdreven veel prijzen hebben als in Monte Carlo, waar alle deelnemers met minimaal één prijs (maar meestal meerdere...) naar huis gaan. Dan ben je met die prijsuitreiking al snel een halve dag verder....
Wat me wel verbaast is dat Duo Bosto met Irakees Spelen. Daarbij denk ik aan een vertaalfoutje van de organisatie dat we al eerder elders tegenkwamen.
Naar mijn vermoeden gaat het ook hier om Ikarische Spelen. Maar we zullen zien, je weet het tenslotte maar nooit in die magische circuswereld!
Dat de organisatie werkelijk kosten nog moeite heeft bespaard teneinde deze primeur te doen slagen blijkt wel uit het feit dat de circusresidentie een grootse verbouwing heeft ondergaan teneinde alle binnen- en buitenlandse gasten -en niet in de laatste plaats alle meereizende dieren- een goed onderdak te kunnen bieden.
Op onderstaande foto een impressie van de werkzaamheden:

Het gerucht wil verder dat voor de grote te verwachte belangstelling van met name buitenlandse journalisten alsmede radio- en tv-ploegen speciale overnachtingsmogelijkheden zullen worden gecrëerd in het nabijgelegen Ludgerusgebouw.