heuvels schreef:
"Veel mooier dan die inmiddels afgezaagde motorrijders in een ijzeren bol. (vind ik)"
Afgezaagd? Ik heb dergelijke nummers pas sinds de jaren 90 weer terug in circussen gezien, dus voor circussen is dit dan
nog steeds een relatief "nieuw" nummer, en dat is wel een verademing voor het publiek maar ook voor circuslui zelf,
want eindelijk eens wat anders, want als je over afgezaagd wilt spreken, dan ken ik genoeg nummers waarmee je alle
kerstcircussen kunt vullen, want eerlijk is eerlijk, circus in het algemeen is gewoon een groot afgezaagd oude kunstje
dat alleen op z'n tijd in een nieuw kostuumpje gegoten word met een nieuw muziekje en wat moderne lichteffecten,
en dat al zolang circus in het algemeen bestaat.
Nee als je zo gaat praten, dan zou ik het zelfs om willen draaien, want dan is zo'n motoract juist vernieuwend,
en alle andere nummers hele ouwe koek. Ik zie dan ook weer de zoveelste clowns binnen komen met het bekende kogeltje
op het bord opvangen of bonbons toveren, en dan aan het eind vd act nog even een deuntje toeteren op een trompet,
want dat is nou pas een echt voorbeeld van afgezaagd, en dat zijn dan van die acts die mij m'n keel uithangen.
Btw, ik heb een tijd geleden nog zo'n motorbol act gezien, waar wel een stuk of 6 of meer motorrijders in reden,
en ik ben normaal heel niet onder de indruk van de meeste circusacts, maar daarvoor zat ik wel op de punt van m'n stoel,
dus moet dat voor het publiek al helemaal een superact zijn, dus laten we hopen dat dergelijke acts nog lang in circussen
te zien zullen zijn.
Nu nog even over die trail fietsers, want dat vind ik al 20 jaar dat zoiets makkelijk in een circus kan, want je propt de
piste vol met obstakels, en laat daar dan zo'n fietser op los. succes gegarandeerd. Ik snap dan ook niet dat er nog geen
circusdirectie is geweest die zulke gasten niet al eerder benaderd hebben om voor hun circus te strikken, of dat ze hun
eigen kinderen stimuleren om zo'n act te gaan leren.