Ja, eigenljk kan dat hier niet meer, mooie foto's plaatsen die toeristische achtergronden laten zien rond het circus.
We hebben het kunnen lezen: trouwe bezoekers haken erom af en weigeren nog bijdragen te leveren.
Van sommigen was dat niet zo erg, heel veel zinvols voegden ze toch al nooit toe.
Van anderen is dat ronduit jammer omdat wat zij lieten zien wel de moeite waard was.
Het werd dan ook een beetje als een vals argument gebruikt, als een stok om de hond te slaan, zogezegd.
Want het is natuurlijk heel eenvoudig: wat mooi is is niet lelijk! Hoe smaken ook kunnen verschillen.
Bij dat kerstcircus in het Zwitserse Zürich stond pasgeleden een mooie foto waarop ook een deel van de stad te zien is.
Ik laat hem nog even zien:
Bijlage:
Conelli in Zürich-2013.jpg [ 94.06 KiB | 5234 keer bekeken ]
Wel even uitvergroten graag!
Over deze foto nog een onthulling: ik heb hem aanzienlijk bewerkt. In het voordeel van het circus.
Want de originele foto is precies twee keer zo breed, een panoramafoto waarop zelfs de oever en bebouwing aan de overkant van het water nog te zien zijn!
Maar ja, dan was de circustent, en daar ging het ons toch om, wel een heel stuk kleiner uitgevallen.
Dat de omgeving waar een circus staat op zich al de moeite waard kan zijn bewijst ook een afbeelding die ik eerder dit jaar tegenkwam van het eveneens Zwitserse Circus Monti:
Bijlage:
Circus Monti (CH) 2013.jpg [ 127.98 KiB | 5233 keer bekeken ]
Als je de autootjes ziet denk je eerst even (ik wel tenminste) dat het om speelgoedexemplaren gaat!