Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma mei 12, 2025 12:31 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 5:00 pm 

Ook Rafaela heeft Scheemda weten te vinden, getuige onderstaande foto:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 8:20 pm 

En de opbouw is gestart:

Zo zijn de wagens van Circus Renz Berlin er al:

Afbeelding

Wordt de piste en de zit inrichting opgebouwd:

Afbeelding
Afbeelding
En is Charlotte al aan het repeteren met haar honden:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: vr feb 21, 2014 4:02 pm 

Ja hoor, hij is me een keer te snel af! Nou dan doe ik gewoon de rest......

Wat ik vreesde toen ik de ruwe foto's van het gebouw zag wordt wel bewaarheid: de strapatenact zal niet al te veel de hoogte in gaan! Want de fabriekshallen zijn al niet te hoog en bevatten bovendien ook nog spanten.
Maar ook op ooghoogte kan het mooi zijn en vallen ze bovendien minder diep.....

Mooi decor voor de hondjes:

Afbeelding

Deze hal is wel hoger maar waarschijnlijk weer niet breed genoeg:

Afbeelding

Ook Rafaëla oefent:

Afbeelding

Unieke sfeer heerst er overal wel:

Afbeelding

Vanavond officiële opening, morgen eerste publieksdag. We blijven benieuwd.....

BerichtGeplaatst: za feb 22, 2014 9:30 pm 

Wonderland is vandaag gestart. Op de Facebook van erfgoedpark de toekomt een foto reportage: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 146&type=1
En een video op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=-_jNLoeK1io

BerichtGeplaatst: zo feb 23, 2014 11:57 am 
Site Admin

Circus als proef voor Erfgoedpark De Toekomst

Voor het eerst biedt de voormalige strokartonfabriek De Toekomst in Scheemda tijdens de voorjaarsvakantie vermaak voor het hele gezin. Hiermee wil het erfgoedpark bewijzen dat investeren in het park zin heeft.

In De Toekomst moet ooit een watereducatiecentrum komen, maar over de financiën zijn nog altijd veel vragen. Als proef vertonen daarom komende week circusartiesten, onder wie Bernhard Renz junior, hun kunsten in het oude fabriekspand. Als dit succesvol is, volgt in december ook de rest van het Circus Renz-Berlin.

Naast het circusprogramma is er een aantal kermisattracties en een kunsttentoonstelling voor volwassenen. Tot en met 2 maart is De Toekomst dagelijks tussen 11.00 en 17.00 uur geopend.

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=130711

BerichtGeplaatst: zo feb 23, 2014 4:26 pm 

Citeer:
Het werkelijk schitterende pand vindt u aan de Toekomstkade 1 te Scheemda.

Vergeet onmiddellijk dit adres, want je rijdt of loopt jezelf vast in de modder! Via een survivaltocht zou je er lopend eventueel nog kunnen komen, maar dat hoort niet bij het uitstapje!
Genoemd adres is waarschijnlijk het woonhuis van de eigenaar of misschien in lang vervlogen tijden zelfs wel het officiële adres van de fabriek. Toen die nog in werking was....
Om het evenement per auto te bereiken dien je op de A7 afslag 46 (Heiligerlee - Winschoten-west) te nemen en vervolgens de bordjes 'Toekomst' te volgen.
Die zijn wat improviserend gemaakt van triplex met de naam er op gespoten met een spuitbus. En er staan er niet teveel, soms niet eens aan weerszijden van een kruising.
Ze leiden u via de Oude Rijksweg naar de Scheemdermeersterweg en daar ziet u na 100 meter bij de ingang van het complex een groot spandoek met 'Wonderland' er op.
Parkeren kunt u op het terrein, in ieder geval zo lang er plaats is. En dat is aardig wat.
Ook per openbaar vervoer bereikbaar, Scheemda heeft zelfs een station. Daar vandaan 20 minuten lopen (rechtsaf Stationsstraat, schuin rechtsaf Eexterweg, 1e weg links Haven-Zuidzijde, de brug over het Winschoterdiep en de oude Rijksweg over en linksaf de ventweg op. De 1e weg rechts is de Scheemdermeersterweg) een afstand van plm. 2 kilometer.
Of wachten op de bus (lijn 17), maar die gaat niet te vaak en is zeker op zondag een belbus die een uur tevoren besteld moet worden.
Uitstappen halte Julianalaan. Daar stopt ook de bus uit Winschoten (119) en zelfs uit Delfzijl (en alle tussenliggende plaatsen).
U staat dan op de Oude Rijksweg. Vanaf de bushalte ziet u op 50 meter afstand de kruising met de Scheemdermeersterweg.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mooi filmpje van RTV Noord! Pure promotie, al had de organisatie ter opvulling waarschijnlijk een hele school laten komen!
Maar mooie beelden, mooi gemonteerd en van de juiste muziek voorzien en met uitstekend commentaar van Arnoud Bodde!
Wat denkt u van 'De kunst aan de muur staat in het teken van circus en het circus is prachtige kunst'!
Zoostmaarnet....

BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2014 3:22 pm 

De twee meest recente foto's, het verhaal erbij ontbreekt. Op de eerste wordt als ik het goed zie Kenneth tevoorschijn getoverd. Dat is dan weer eens wat anders want normaal is hij het die dat doet....
Op de tweede de hele cast rond organisator Bert Bolt.

Afbeelding

Afbeelding

Nu we er toch nog even zijn, ook op de eigen site is inmiddels het adres aangepast: Scheemdermeersterweg 37 in Scheemda.

BerichtGeplaatst: ma feb 24, 2014 7:39 pm 

En nog en video: https://www.youtube.com/watch?v=dlQqEd3k08o

BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 4:58 pm 

Leuk, het blijft een erg mooi decor.
Mens en dier, en vooral die laatste, hebben het er prima. Overal lekker warm en de dieren staan binnen.
Rafaëla heeft zelfs complete vliegkooien opgebouwd voor haar prachtige vogels en drie grote stalboxen voor haar drie Tinkers. Van een formaat gelijk aan die in een riante manege.
De pony's van Charlotte en Bernhard hebben alle ruimte binnen hekken.
De laatste keer dat ik ze zag hadden ze net een jonge Shetlander, een vosje. Nu hebben ze twee zilvergrijze. Wat ook nog wel eens Falabella's zouden kunnen zijn.
De act gaat ook een stuk beter dan toen ik die voor het laatst zag. Maar dat is dan wel anderhalf jaar geleden.....
Toen liepen de hondjes nog niet zo heel braaf achter elkaar aan. Zo zie je maar weer wat oefening vermag!
Deze foto (uit de serie) is het bewijs:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 6:09 pm 

Dus je bent er geweest circusmeisje? Als je bent geweest verwacht ik wel een uitgebreidere recensie :D

BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 5:18 pm 

Pas maar op, jij bent de enige die meer snapt dan goed voor hem is!
En als je niet op past kom ik het je persoonlijk vertellen!
Maar verder, wat valt er nog te vertellen dat je nog niet weet? Met zoveel tekst en beelden?

BerichtGeplaatst: vr feb 28, 2014 1:20 pm 

Citeer:
Dus je bent er geweest circusmeisje?

En je hebt nog geluk gehad met dat vraagteken er achter!
Want als dat niet het geval was geweest kon ik dit lezen als een regelrechte doodsbedreiging! En had ik onmiddellijk alle stekkers eruit moeten trekken en onder moeten duiken! Ja, zelfs (desnoods tijdelijk) moeten stoppen met het sparen van handtekeningen!
(Las laatst een Chinees spreekwoord, kan ook Japans geweest zijn: 'Wie handtekeningen spaart heeft geen tijd zijn tuin te verzorgen'. Nou, in mijn geval klopt dat helemaal, dat laatste heb ik al een kwart-eeuw ofzo niet gedaan......met een waar vogel- en poezenparadijs tot gevolg).

Maar gelukkig kwam de dreiging dan in dit geval van de directie van een mini-circus, dus kon ik hoogstens bang zijn de Playmobil-maffia achter me aan te krijgen!
Hebben die wel eens een bouwdoos eigenlijk?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00