Beste Polianta, wat kennen we die Milko toch allemaal weer goed! Vreemd genoeg reageer je niet op mijn opmerkingen in mijn laatste bericht. Niet dat dat nodig is hoor.
Maar lees vandaag dan maar alle kranten. En let dan vooral op de reacties van Nederlands grootste circus.
Dan lees je onder andere:
'En voor de sector hoeft het geen drama te zijn, stelt directeur Milko Steyvers van circus Herman Renz dat al in 2013 ophield met acts met wilde dieren. Zijn toeschouwersaantallen leden er niet onder.'Natuurlijk vertelt hij er nergens bij dat één van zijn bv's eerder dit jaar failliet ging en dat de tent met allerlei kunst- en vliegwerk overeind wordt gehouden. En dat soms, om die tent maar vol te krijgen, voor minstens de helft klanten van de voedselbank gratis naar binnen mogen. Heel nobel, dat wel, maar het zet geen zoden aan de dijk.
Of, een voorbeeld uit veel regionale dagbladen:
'Circus Herman Renz, het grootste Nederlandse circus, heeft vooruitlopend op het verbod wilde dieren een paar jaar geleden al in de ban gedaan. Het heeft niet geleid tot minder bezoekers'Willem van Heybeek, tourmanager van Renz International, het circus waarover een paginagroot verhaal in de Volkskrant van vandaag (15 december 2014) voor het overgrote deel gaat, reageert scherp maar correct wanneer hij geconfronteerd wordt met de opmerking dat Circus Herman Renz juist als diervriendelijk te boek staat omdat daar niet anders dan ganzen, paarden en papegaaien te zien zijn:
Citeer:
'Herman Renz is een prachtig circus', zegt Van Heybeek. 'Maar wij hebben een goede voorverkoop in Den Bosch, en als ik me niet vergis, kampt Herman Renz met schulden.' Hij is bang dat circussen failliet gaan door het verbod.
Wanneer je in dit verband het artikel van de hand van Ton Voermans in de regionale dagbladen, dat zich toespitst op Buba en de familie Freiwald met droge ogen uit kunt lezen dan heb je in het circus helemaal niets te zoeken!
(Dat laatste is niet gericht aan Polianta, maar geldt voor iedere lezer.)
De foto bij het verhaal in de regionale dagbladen:

(maar dan een grotere, deze is van de internet-versie)