De drie jonge tijgertjes die Circus Belly Wien sinds begin vorig jaar rijk was zijn vertrokken.
Oud en groot genoeg om zonder hun moeder te kunnen verhuisden de twee meisjes en het jongetje in goede gezondheid naar de dierentuin van het Franse Amnéville, in Lotharingen. De plaats ligt 20 km ten noorden van Metz en ten zuiden van Luxemburg.

De dierentuin, die sinds 1986 bestaat, herbergt veel soorten roofdieren, waar men terecht trots op is. Naast luipaarden en panters heeft men een aanzienlijke collectie leeuwen en tijgers, waaronder ook witte van beide soorten.

Witte leeuwen heeft men nog niet zo lang, 12 april van dit jaar arriveerden ze.
Ondanks de uitgebreide collectie heeft men voldoende ruimte om het nieuwe drietal onderdak te verschaffen.
Behalve een Amazone-jungle beschikt men over een Afrikaanse savanne met onder meer olifanten, giraffen en zebra's. Trots is men op de witte neushoorns en op de anaconda's. Die laatste zijn te vinden in het 1.000 vierkante meter grote Vivarium, een tropisch gebied.
Verder zijn er mooie bruine beren maar ook ijsberen. En dan hebben we het nog niet over de vogels en kleinere diersoorten gehad!
In diverse afdelingen heeft men shows voor het publiek, onder andere met de zeeleeuwen en een Wild-West-show te paard met roofvogels.
Een uitgebreide collectie, en zonder meer een bezoek waard, lijkt me!

De mascotte van de dierentuin is een wit tijgertje. Geen wonder, want het park is gevestigd aan de Rue du Tigre nummer 1....
In de buurt? Ga maar eens kijken hoe ze het maken!
(Op de foto kijkt hij overigens wel wat angstig, maar dat lijkt me, ondanks het stroomdraadje, in dit geval terecht!!)

Tot slot de 'afscheidsfoto' van het drietal zoals te vinden op de site van Belly Wien, waar ook een link naar de dierentuin staat.
Wel van even geleden, want volgens mij lopen ze hier in de sneeuw....
Moest wat vaker gebeuren, die samenwerking tussen circus en dierentuin over en weer.
Maar ja, in ons land vloek je tegenwoordig al wanneer je in een dierentuin hardop '
circus' duft te zeggen.
In sommige in ieder geval wel....