Heel jammer, is mijn eerste reactie. Want als er een circus is dat respectvol met zijn dieren omgaat is het Knie wel.
Gelukkig maakte Friedrich Klawiter onlangs in Luzern prachtige (afscheids-)foto's van deze dieren!
Wel wil ik iedereen aanraden de site van deze Zwitserse krant te bezoeken -via bovenstaande link- want daar kun je ook je mening kwijt over de vraag of olifanten in het circus thuishoren.
En lees het verhaal voor zover je het Duits een beetje machtig bent. Want de internationale leugens van de dierenactivisten duiken ook hier op. Zo weet de landelijke dierenbescherming -die een paar jaar geleden haar jaarvergadering in de tent van dit circus hield, compleet met een voorstelling inclusief olifanten!- ook daar al te melden dat er inmiddels 18 EU-landen zijn waar wilde dieren verboden zijn en dus Zwitserland niet achter kan blijven! Ik ben nog steeds erg benieuwd naar die lijst van landen, want zo die al bestaat wordt de 18 bij lange na niet gehaald! Maar ja, als je het maar vaak genoeg verder vertelt gaat iedereen het vanzelf wel geloven! En Peta doet daar uiteraard nog een paar flinke scheppen bovenop: zij constateerden zelfs bij Knie al langere tijd dierenmishandeling!
Voor hen die ze nog niet eerder zagen nog maar een keer die schitterende foto's:
Verdere foto's van dit circus met nog meer olifanten vindt u op:
https://plus.google.com/photos/10185153 ... 1334587313Extra triest overigens dit bericht omdat het uitgerekend vandaag de Internationale Dag van de Olifant is.
Kennelijk heeft of krijgt ieder dier tegenwoordig een eigen dag. Was het onlangs de Dag van de Tijger, afgelopen maandag was het de Dag van de Leeuw. Die dag mochten alle mensen met LEEUW in hun achternaam -dus niet alleen een oud-circusdirectrice die toevallig zo heet- gratis naar de leeuwen in Diergaarde Blijdorp. Dus ook meneer Van Leeuwenstein en mevrouw Van Leeuwenhoven. Pech had Leeuwenbekje, want dat was haar nikname. En iemand anders beklaagde zich over het feit dat hij Nijlpaard als achternaam had.....