Circusboy schreef:
Het publiek maakt zijn keuze toch niet op basis van kerstversiering....
Maar op het programma, de aangeboden acts die tellen!
Als ik bv zeg van "trio smirnov aan de russische stang" of "clown latka" dan zegt dat het publiek
helemaal niks, want het publiek kent geen artiesten of wat ze doen, dus moeten ze maar afwachten
wat ze voorgeschoteld krijgen, en dan gaan ze wel degelijk kijken naar het circus dat er komt te staan,
en dan is de verpakking wel zo belangrijk. Al je dan een klein kindertentje hebt wat amateuristisch
is aangekleed, dan zullen mensen er minder vertrouwen in hebben dan een groots circus
dat flink heeft uitgepakt met extra tenten en aankleding.
Het is dan ook net als met een filmpje huren bij een videotheek. Je weet heel niet waar de film over gaat,
dus maak je een keuze op basis van de hoes en het verhaal dat er achter op staat,
en of de film dan goed is geweest, kom je pas achter als je heb gezien hebt, maar de hoes, dus de verpakking
is dus het belangrijkste, want op die basis huur jij dan die film, en zo zie ik het ook met circus,
want het doorsnee publiek zegt al die namen helemaal niks, dus gaan ze wel degelijk op de verpakking af,
want mensen redeneren wel zo van dat als het er van buiten goed uit ziet, het programma dan ook
wel oke moet zijn. Voor circusliefhebbers is dat weer anders, maar daar moet een circus het dus niet van hebben,
dus uitstraling is wel degelijk belangrijk.
En kijk ook eens naar kermis attracties en neem bv een spookhuis. Dat ziet er aan de buitenkant heel indrukwekkend
uit, maar van binnen is het nog steeds de oud bollige meuk als 50 jaar geleden. Nou zeg ik dus niet dat circus
van binnen ook dezelfde meuk is as 50 jaar geleden, maar als je een lelijk circus hebt staan zonder lampjes
en aankleding, dan kun je een duur programma hebben wat je wilt, maar storm lopen zal het dan niet,
want als het er van buiten al triest uitziet, dan zullen de mensen ook denken dat het van binnen dus ook
niet veel voorstelt.