Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 7:34 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2015 5:51 pm 

Ze zijn al te vinden, de posters van zowel het grote festival van Monte Carlo als van de jeugdeditie.
Bij de jeugd een beetje in de lijn der verwachtingen, bij het festival zelf, de 40e editie, ronduit opvallend:

Afbeelding

Ronduit klassiek, wellicht een gedeeltelijke kopie van een eerdere poster. Compleet afbeelding van Prins Reinier.

Het 5e Jeugdfestival -New Generation- gaat het hiermee doen:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 5:51 pm 

Een hernieuwde poging voor allebei en nu wat completer:

Afbeelding

en voor de jeugd:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: za jan 16, 2016 2:55 pm 

Opvallend weinig is hier te vinden over het 40e Circusfestival van Monte Carlo, dat afgelopen donderdag is begonnen.
Nou valt het niet mee om een deelnemerslijst te maken aan de hand van uitsluitend de foto's van de artiesten. Want deze jubileumeditie kent een andere opzet dan gebruikelijk.
Highlights uit de afgelopen 40 jaar zijn uitgenodigd. Maar ook dat is betrekkelijk natuurlijk, de hoogtepunten van 40 jaar geleden hebben inmiddels de leeftijd der sterken bereikt of kijken handenwringend vanuit het hiernamaals toe op wat zich afspeelt.
Die deelnemerslijst zal ongetwijfeld bestaan -alleen al om organisatorische redenen- maar ik kwam hem nog niet tegen.

Vandaag, zaterdag de 16e, is dè dag om in Monte Carlo te zijn!
Even overwoog ik voorgoed Max Verstappen achterna te reizen, maar het schrijven van dit soort stukjes leverde onvoldoende pecunia op om daar ook een appartementje te betrekken. Had ik dus toch in de autosport moeten blijven....!
Waarom vandaag? Omdat hedenmiddag de traditionele (jubileum-)parade plaats vindt door de straten van de Monegaskische hoofdstad.
Een voorproeffilmpje met beelden van tien jaar geleden: https://www.youtube.com/watch?v=BVhacssOUWI#t=
Na de parade dus een openluchtvoorstelling om 15.00 uur -dat is over een kwartier!- op de Place du Palais. Wat een feest! Waren we er maar bij geweest!

Dat feest begon al veel eerder, met de opening van tentoonstellingen en de komst van een 'ander' circus naar Monte Carlo.
Op uitnodiging van het festival staat al ruim een week het Franse Cirque Piedon aan de Port Hercule. Dat lijkt me op een steenworp afstand van het festivalterrein en de staltenten daarvan.
Ze hebben daar zelfs een webcam op gericht staan, alleen is de lens wat beslagen of natgespetterd! Ze staan daarop rechts achter in de hoek.
De webcam is permanent actief en er is te zien dat er op dit moment druk gezeild wordt in de baai: http://www.cirque-piedon.com/3-index-02.html Derde mogelijkheid linksboven is de webcamlink.

Op onderstaande afbeelding staan ze omcirkeld.
Vandaag is de laatste voorstelling op die plaats. Daarna staan ze van 20 t/m 24 januari in Beausoleil, bovenaan op dezelfde foto te vinden!

Afbeelding

Wil je de voorstelling nog zien, dat kan om 17.00 uur, dus aansluitend op de parade. De eerste show was vanmorgen om 10.30 uur. Entreeprijs € 10,- of € 15,-.
Cirque Piedon geldt als ´het kleinste circus van Frankrijk´, en daar zijn ze heel erg trots op!
Maar best leuk, bekijk de foto's maar eens op de site! http://www.cirque-piedon.com/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen, op geringe afstand:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Foto's van de repetities, met en zonder kostuums)

Een voorproefje uit het A-programma:

Afbeelding

Kennelijk durft Martin Lacey niet langer alleen de piste in....! Je moet maar durven.....!

Later meer.......

-----------------------------------------

The Bitch is Back!

BerichtGeplaatst: za jan 16, 2016 6:15 pm 

Martin Lacey niet alleen de piste in? Het is juist lef hebben van de twee andere, voor de insiders bekende namen: Nikolaj Pavlenko en Stefano Nones Orfei! Ook allebei Gouden Clown winnaars en speciaal voor deze editie in één kooi.

Ik kan een deelnemerslijst wel online zetten, maar even gedult graag.

Verder lijkt deze editie op de dertigste, 2006. Dat was de eerste editie van Prinses Stephanie en ook met veel hoogtepunten van de laatste jaren. Fumagalli & Daris, Martin Lacey, Troupe Canton, Flavio Togni, Alexis Gruss, Circustheater Bingo en Kris Kremo waren er toen net als dit jaar ook te zien. En net als toen is er dit jaar er ook weer een speciale 'galashow' met unieke combi-acts. Al zijn er in de 'normale' Best of Show's ook al speciale acts, de roofdieren, tijdens de einlass al de optredende Catwall acrobats en drie van de beste clowns van het moment; Bello Nock, Fumagalli en Housh ma Housh.
En Kelly Huesca met haar zandtekeningen, afgelopen jaar Ahoy, brengt als openingsact, begeleid door het ballet een ode aan prins Ranier.

En tussen die drie zou eigenlijk ook David Larible natuurlijk nog thuishoren, maar die zit al in Parijs. Vandaar dat hij maandag in het Grace Kelly theater zal optreden met zijn solo voorstelling, zo is hij er toch nog vertegenwoordigt.

En tot slot zijn er verspreid over de stad nog een aantal tentoonstellingen waar veel kunstenaars met het thema 'circus' exposeren.

Ik denk dat vrijwel iedere circusliefhebber die niet naar Monaco gaat dit jaar ontzettend jaloers is op degenen die wel naar het festival gaan!

BerichtGeplaatst: za jan 16, 2016 8:30 pm 

Nik Boris schreef:
Martin Lacey niet alleen de piste in? Het is juist lef hebben van de twee andere, voor de insiders bekende namen: Nikolaj Pavlenko en Stefano Nones Orfei!
.......

nicht Stefano Nones :!: der dritte mann im käfig ist Massimiliano Nones

BerichtGeplaatst: za jan 16, 2016 10:42 pm 

Klein beetje bewegend beeld hiervan: https://www.instagram.com/p/BAjj3eDPMUK/

Laatste stukje uit het oude nummer, met Kasanga zo te zien?

BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2016 7:30 am 

Ik was even in de war, Missimilano Nones inderdaad. Stefano Nones Orfei is wel ook een heel talentvolle dompteur

BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2016 1:51 pm 

Citeer:
Klein beetje bewegend beeld hiervan: https://www.instagram.com/p/BAjj3eDPMUK/

Klein beetje, maar wel van grote klasse!
Het bewijs dat liefde voor het dier het zelfs wint van wat voor protectiemateriaal dan ook!
Grote klasse, Wereldklasse!

En Nik: bedankt voor je zinvolle aanvullingen!
Blijft het jammer dat we er hier nog niet eerder over lazen.
Massimiliano, Missismilano is zijn kleine zus.....

Dat Lacey niet meer alleen de kooi in durfde bedoelde ik gekscherend, dacht dat je me toch al wel een beetje kende....
De uitdaging met twee 'vreemden' is uiteraard groter dan met de meester alleen, hoe ervaren die twee ook zijn.
Ik geef het je te doen, met 15 van die schatjes voor je neus.....

----------------------------------

The Bitch is Back!

BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2016 2:07 pm 

Over dat hij 'niet durft', ik ken je heus wel al een beetje hoor, maar ik wilde maar even zeggen dat het nu ook heel knap is.
Maar is dit overigens niet de oude groep? Want deze is kleiner en ik zag op facebook berichten langskomen uit Italië....

En als ik denk aan de uitzending van Monte Carlo in Nederland, moeten we niet eens gaan klagen?? (Of helpt dat niet... :cry: )

BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2016 2:33 pm 

Waar wilde je gaan klagen? Nee, dat helpt geen enkele moer, want is heus al wel gebeurd.
Via de paus, dat zou nog de enige mogelijkheid zijn! Want de laatste jaren was het bij ons de KRO die het voorgaande festival uitzond en alle mooie dieren er bij voorbaat uitknipte!
Inderdaad: roomser dan de paus!

-------------------------------------------

The Bitch is Back!

BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2016 2:53 pm 

Hulde aan de grondlegger:

Afbeelding

De finale:

Afbeelding

Schitterende overzichtsfoto:

Afbeelding

En bij daglicht:

Afbeelding

Een paar hoogtepunten uit het B-programma van afgelopen vrijdag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-------------------------------

The Bitch is Back!

BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2016 3:36 pm 

De 5e New Generation zoals die op 30 en 31 januari zal plaatsvinden.
Ook hiervan ligt ongetwijfeld de deelnemerslijst bij Nik thuis, maar die te vinden op internet is een stuk lastiger.
Terwijl de organisatie die in het verleden toch compleet en duidelijk op de site zette....
Ook hier moeten we het doen met de foto's van de deelnemers.
Door de samenstelling van de hoofdprogramma's is het aantal kinderen dat bij de 'jeugd' aantreedt geringer dan in het verleden.
Toch zijn ze er wel......
Zoals Anneliese Nock met het Rad des Doods. Aangekondigd met een spectaculaire foto:

Afbeelding

Verder maar heel weinig dieren, al helemaal geen roof-.
René Casselly, gelukkig nog steeds jong genoeg, is op dit gebied de redder in nood. Won een paar jaar geleden al goud met de olifanten.
Treedt nu opnieuw met die mooie Afrikanen in het strijdperk, in combinatie met paarden. En een tweede optreden met uitsluitend pony's.
De rest op een rijtje:
Alexandre Lichner - trapeze
Beau Sergent - luchtacrobatiek
Fedotova - equilibre
Cap Crew - springplank
Les Contorsionnistes de Mongolie
Sarah & Adriana Togni - dubbel-trapeze
Duo Icariens d'Ethiopie
Charlotte O'Sullivan & Nicolas Jelmoni - hand in hand
Pas de deux acrobatique de Chine
Trio to the Stars - luchtacrobatiek
Sarah Togni - Cyr wheel
Tonito Alexis - clown

Ja, en die laatste kennen we nog wel uit de tijd dat hij met Circus Iarz Italiano door ons land reisde.
Van die leuke openingsact en die tot tranen roerende toegift na de finale!
En die leuke acts tussendoor met name met zijn trouwe viervoeter!
Ik heb niet de indruk dat deze ster -inmiddels doorgedrongen tot Circus Krone!- toen voor heel veel extra publiek heeft gezorgd.
Niemand begreep toen dat ik binnen een week voor de tweede keer naar hem ging kijken in Apeldoorn....
Ikzelf gelukkig wel!

Afbeelding

-------------------------------

The Bitch is Back!

BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2016 4:41 pm 

En deze ster is nu zelfs al te zien in de grote tent in Monaco. Daar treed hij op met de (misschien wel legendarische) Rastellis!

BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 2:58 pm 

En tijdens de parade, waar meer foto's van volgen:

Afbeelding

Die metamorfose naar witte clown is wel een interessant onderwerp.
Persoonlijk vind ik het jammer. Niet dat ik iets tegen witte clowns heb, zeker historisch gezien horen ze er bij.
Maar zoals hij 'zichzelf' was bij Iarz Italiano, voor zover je dat van een clown kan zeggen, spreekt me toch meer aan.
Daar droeg hij de hele voorstelling, terwijl ik een witte clown toch meer als een figurant zie.
Maar meningen verschillen uiteraard........

-----------------------------------------------------

The Bitch is Back!

BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 3:07 pm 

We kunnen niet blijven gedulden, voor je het weet zijn we een jaar verder, dus dan maar de eindelijk gevonden deelnemerslijst:

Le programme complet "The Best of" : 14 Clowns d’Or, 5 Clowns d’Argent, 6 Clowns de Bronze !!!!

- Fumagalli – Entrées clownesques – Clown d’Or

- Shcherbak et Popov - Main à main – Clown d’Or

- Pellegrini Brothers – Equilibristes – Clown d’Or

- Flight of Desire – Acrobaties aux sangles aériennes – Clown d’Or

- Troupe Sokolov – Sauteurs à la bascule – Clown d’Or

- Troupe acrobatique de Pékin – Sauteurs à travers les cerceaux - Clown d’Or

- Troupe acrobatique de Pékin – Diabolos – Clown d’Or

- Cavalerie en liberté du cirque Americano dressée et présentée par Flavio Togni - Clown d’Or

- Famille René Casselly– éléphants africains – Clown d’Or

- Bello Nock – Clown cascadeur – Clown d’Or

- Encho Keryasov – Equilibriste – Clown d’Argent

- Peres Brothers – Main à main – Clown d’Argent

- Kelly Huesca – Magicienne de l’image

- Les Starbugs – Comiques excentriques

- Duo Skating Pilar – Acrobates sur patins à roulettes - Clown de Bronze

- Anastasia Makeeva – Corde volante – Clown de Bronze

- Kris Kremo – Jongleur – Clown d’Argent

- Rosi Hochegger – chiens comiques – Clown d’Argent

- Housch ma Housch – Clown – Clown de Bronze

- Steeve Eleky – Comique parodiste

- La Troupe acrobatique de l’armée de Canton – pas de deux acrobatique – Clown d’Or

- Willer Nicolodi – Ventriloque – Clown de Bronze

- Cavalerie en liberté du Maître Ecuyer Alexis Gruss – Clown d’Or

- Troupe Cat Wall – Sauteurs sur trampoline – Clown de Bronze

- Laura Miller – Cerceau aérien et danse aquatique

- Les Voljansky – Funambules – Clown d’Argent

- Les Rastelli et Tonito Alexis – Entrée clownesque

- Petit Gougou – Monsieur Loyal

- Troupe Bingo – Féérie aérienne – Clown de Bronze

- Flying Tabares – Trapézites volants – Clown d’Or

- Le Ballet du Grand Cirque d’Etat de Minsk

- Le groupe de lions et lionnes de Martin Lacey Junior – Clown d’Or

-----------------------------------

The Bitch is Back!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00