Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mei 15, 2025 5:24 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2016 4:13 pm 

Geen makkelijke keuze, in welke rubriek dit bericht thuis hoort. Is het (al) internationaal circusnieuws? Want een show van dit uitermate populaire Nitro Circus -er bestaan tv-series over en zelfs een speelfilm- kent wel degelijk circusaspecten. Als clownerie, bijvoorbeeld.
Aan de andere kant neemt het aantal motorstuntteams dat in reguliere circussen te zien is hand over hand toe.
Niet het rijden in de roemruchte bol, waar het in feite mee begon. Dat lijkt me een beetje op zijn retour: er bestaan niet veel mogelijkheden om dat spectaculairder te maken dan nóg meer rijders tegelijk er in proppen of de openingskier groter te maken.....
Nee, ik bedoel het èchte motorstuntwerk. We zagen het de afgelopen kerstperiode ook in ons land.
En vorig jaar in Monte Carlo, ware het niet dat toen tijdens de training één van de coureurs op tragische wijze om het leven kwam en het nummer werd geschrapt.
Het einde van deze discipline betekende het echter niet, integendeel zelfs!
Voorzichtigheidshalve voorlopig eerst toch nog maar in de rubriek 'In de marge van het circus'.

Elders kondigde in de komst van dit Nitro Circus al aan: viewtopic.php?f=79&t=6399#p50817
Daar hoort het in het betreffende onderwerp in feite niet thuis, vandaar deze herhaling.
Ik schreef daar:

Ha, en twee dagen eerder, maar wèl in het Sportpaleis een circus van geheel andere orde: het Nitro Circus live.
Met een geheel nieuw programma, inclusief een bekende Belgische motocrosser.
In het kader van de World Tour in Antwerpen op donderdag 18 februari. Kaarten voor € 34,-, € 44,-, € 54,- of € 64,-.

Afbeelding

Ja, nou kennen we die crossers steeds beter dankzij hun optredens in reguliere circussen.
Maar een tukje zien doen tijdens hun vlucht zag ik nog niet eerder:

Afbeelding

En dit lijkt al een beetje op vader en dochter Nock aan de hoge masten! Gaan ze ook van motor wisselen?

Afbeelding

Afbeelding

Eén troost als het mis gaat: per brancard rechtstreeks de ziekenwagen in!

Afbeelding

Het promotiefilmpje voor de Europese tour 2016: https://www.youtube.com/watch?v=CoiBU3cGohk

Het valt niet te ontkennen: er komen circusaspecten in voor afgezien van het stuntwerk.......!

Promofilmpje op de site van het Sportpaleis: https://www.youtube.com/watch?v=erS-MsGdiXk

Nou kunnen zuidelijke Nederlanders samen met onze zuiderburen hiervoor naar Antwerpen op donderdag 18 februari, aanvang 19.30 uur.

Twee dagen later, op zaterdag de 20e, is het programma voor de rest van ons land te zien in het GelreDome in Arnhem!
Begint ook al om 19.30 uur, nadere informatie op de site van het Gelredome https://www.gelredome.nl/evenementen/ev ... rIUOE8UVhE

Afbeelding

BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2016 9:17 pm 
Site Admin

Soms gaat het wel eens goed mis met die motoren
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... zich.dhtml
met filmpje van het gebeurde...

BerichtGeplaatst: za feb 06, 2016 1:01 pm 

Erg dom, zo te zien. Voldoende snelheid is essentieel bij het verrichten van dergelijke stunts!
De eerste indruk wordt gewekt dat de motor in het publiek terecht kwam, waar geen sprake van is.
Alles kan een keer mis gaan, zeker wanneer er sprake is van een technisch object als een motor (of auto).
Het is overdreven om dit 'goed mis' te noemen, daarvan was vorig jaar sprake in Monte Carlo, zoals ik al schreef.
Ik denk dat het publiek komende week vol vertrouwen naar het Sportpaleis of Gelredome kan gaan.
Het is een zeer ervaren 'circus' en de veiligheidszones lijken me meer dan voldoende.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00