Passanten opgeschrikt door stokslagen aan dromedarissen
Circusdirecteur Samuel Prein toont zijn goede band met de dieren. “De dromedarissen zijn echte sterren in onze show. Nooit zouden we ze pijn doen”, klinkt het. Duffel - Bij een Frans circus dat momenteel in Duffel zijn tenten heeft opgeslagen, zouden dieren met een stok geslagen zijn. Dat beweren althans twee mensen op de Facebookpagina ‘Ge zijn van Duffel als’. De circusdirecteur doet de berichten af als leugens.
“Ik was met mijn nichtje op het Gustaaf Van der Lindenplein naar de dieren van het circus aan het kijken. Wij schrokken ons een ongeluk toen we zagen hoe er twee mannen van dat circus op de dieren begonnen te slaan met stokken. Dieren die gewoon wat stonden te grazen, werden geslagen zonder reden”, schrijft Cien Peeters.
“Ik heb het ook gezien. Zolang ik in de auto zat, sloegen ze de dromedarissen met de stok. Als ik uit de auto kwam en zichtbaar ging staan, aaiden ze de dieren en deden ze het stro bij elkaar met de stok. Ik was verstomd”, reageert Sabrina Peeters.
Bij het circus zelf reageren ze verontwaardigd. “Ik kan niet geloven dat iemand dat zegt. We hebben hier een veertigtal dieren en we slaan hen nooit. Wie zegt dat we slecht voor hen zijn, is een leugenaar. Het is te gek voor woorden”, zegt directeur Samuel Prein.
Volgens de Duffelse schepen van Dierenwelzijn Sofie Joosen (N-VA) worden circussen eerst gescreend vooraleer ze de toelating krijgen. De politie is ondertussen op de hoogte gebracht.
http://www.gva.be/cnt/blbpr_02241581/pa ... medarissen