sannie schreef:
dit is even een laatste discusie voor dit jaar ivb met werk de komende dagen
goed idee

Citeer:
maar jullie doen nu echt of dat de dieren echt mishandeld worden
In onze mening is dat ook zo. Als dieren hun vrijheid wordt ontzegt, ze constant op stal staan etc.. dan is dat mishandeling, want je moet dieren vrijheid geven waarin ze hun soorteigen gedrag kunnen uiten. Dat kan niet bij circussen. Daarnaast.. bij sommige circussen heb ik wonden geconstateerd. O.a. bij olifanten die aan ketting stonden. Ook mogelijk wond op 'schouder' door olifantenhaak.
Daarnaast is de vraag hoe de trainingen vroeger zijn gegaan bij de dieren. Is er geweld gebruikt? Olifanten zijn bv. niet anders te 'trainen' dan zonder geweld aldus diverse (ex-)trainers. Eenmaal gebroken heb je ze onder controle. Stokken, zwepen enzo zijn juist herkenningstekens voor de dieren dat ze niets moeten proberen. Als je ziet dat de tijgers wanneer trainers/verzorgers met een stok lopen deze erg in de gaten houden.. dan vraag je je wel af waarom ze dat doen he...
Maar deze punten zijn lastiger te bewijzen en dat het gebeurd in de circuswereld is een ding wat zeker is. Maar je moet het wel per circus moeten kunnen bewijzen. De getuigenverklaringen zeggen niet zoveel voor de mensen enzo. Foto en video is er van nodig om mensen te laten zien dat het gebeurd.
Citeer:
en zo als meneer heuvels ook al melde er zijn ergere dingen waar echt dierenleed voorkomt
Dierenleed komt overal voor. Daarom ben ik en andere er ook. Om dat aan te pakken. En dat doen we ook. Alle fronten.
Citeer:
vind gewoon dat mensen zelf moeten beoordelen en zelf bekijken
Ben ik met je eens. Ik stimuleer mensen om achter bij de circussen te gaan kijken hoe dieren het hebben. Ik vraag ze ook om zelf gewoon dagen eens te observeren bij een circus. Met een klokje erbij en dan noteren hoeveel en hoevaak ze mogen lopen buiten hun hokken.
Vandaag een discussie met circusfan.. was al bij vele kerstcircussen geweest... en vond het geweldig bla bla... en zei.. kom maar eens kijken hoe de dieren het hebben.. Dus ik met hem mee gegaan.. zegt die al.. de zeeleeuw heeft een erg grote bassin... toen ik zag wat dat bassin in houd moest ik best lachen er om...want als hij dat groot noemt voor een zeeleeuw... Was iets van 3 bij 5 meter en 1 a anderhalf meter hoog..
Dat is echt niet goed voor een zeeleeuw.
Citeer:
jullie dikken het altijd wel aan dat de beesten het echt heel slecht hebben en ook altijd met foto's die niet eens hier bij een circus zijn gemaakt
Nee, feiten liggen er. Foto's en video laten wel zien hoe het er bij zit.
En zit niet erg veel verschil in foto's met die ik hier neem en die andere nemen in andere landen.
Citeer:
ik hou ook van dieren en als er echt mishandeling zou voorkomen zou ik er ook voor uitkomen
Dat zeggen ze allemaal... zelfs diegene die later gepakt worden vanwege mishandeling...
Citeer:
de dieren zitten allemaal goed in hun vel en zien er goed verzorgd uit en zijn ook niet sloom
Moet dat alles zeggen? Kijk eens naar de blik van dieren.. zegt naar mijn mening al genoeg..
Citeer:
en dat zeg wel genoeg over het wel zijn van dieren
en ik weet ook hoe ze getraind worden en dat is niet zoals jullie het vertellen
Wij geven alleen maar aan wat voor methoden binnen circuswereld gebruikt worden.
Citeer:
ik heb 2 jaar gewerkt voor een circus waar ik de techniek verzorgde en heb genoeg trainingen gezien maar heb nog nooit haken of andere scherpen dingen gezien waar daar berijk je echt niks mee
En bij welk circus heb je dan gewerkt?
En heb je de trainingen gezien die men doet tijdens de tour.. of heb je ook de trainingen gezien bij de winterverblijven, bij de plekken waar de dieren vandaan komen etc?