Ron Mikkenie schreef:
Dat schreef je in 2006, Jaar van het Circus, ook al. En is die wens uitgekomen?
Ik weet niet wat ik geschreven heb. Maar het gaat niet zozeer om wanneer, maar dat het er wel gaat komen.
Ik weet nu wel zeker dat dit jaar een goed jaar gaat worden wat dat betreft.
Citeer:
Wellicht heb je ook reeds bemerkt dat het lobbyen van WDDTU alleen in Winschoten tot succes heeft geleid. In alle andere gemeenten, waaronder de "20 gemeenten waar D66 een motie indient" [bron:
http://www.circusleed.nl] is de motie bij stemming in de raad verworpen.
Beste Ron, het gaat niet zozeer om een lokaal verbod. Het gaat erom dat de discussie er is. Dat is succes. Diverse gemeenten hebben ook niet zozeer het verworpen, maar gezegd dat er in een breder kader gekeken moet worden, gemeenten schrijven brieven naar de landelijke politiek, omdat ze vinden dat het landelijk geregeld moet worden etc. Kortom.. het is alleen maar goed gegaan, oftewel in de goede richting.
Citeer:
Circus is sinds haar oprichting altijd in beweging geweest.
Blijkbaar staan ze anders aardig stil. Men houdt zich immers steeds vast aan dat dieren en circus hoort. Dat is een verkeerde redenatie.
Als je in beweging bent, dan erken je lijkt mij dat wanneer het publiek geen dieren hoeft of wil, dat je daarin dan meegaat.
Maar ik ben bang dat jullie geliefde circus iets te terughoudend is wat betreft de maatschappelijke ontwikkelingen en te trots is om te erkennen dat ze die beweging zien in de maatschappij.
Het circus zal denk daarom ook ten onder gaan door die trots. Dat lijkt me toch echt jammer.
En ik merk ook alsof de circussen vinden dat hun andere nummers niet waardig genoeg zijn om publiek te trekken ofzo. Ze doen alsof alleen dierennummers publiek zo ver krijgt te komen. Alsof de creativiteit uit het circus is en ze het zonder dieren niet zouden redden.
Dat zegt toch een beetje wat over het circus.. vind je niet?