En zo komen we langzaam maar zeker steeds iets meer te weten. Maar alles zullen we vast nooit gewaar worden, tenzij er inderdaad een rechtszaak volgt.
Het gevolgde tijdplan in het laatste verhaal (bericht boven) kan ik niet helemaal volgen. Maar dat zal aan mij liggen.
Eerder dacht ik dat de lange periode die het duurde eer justitie in actie kwam wel eens veroorzaakt kon zijn door een niet gewenste zwangerschap.
Maar dat lukt niet met alleen tongzoenen of fotograferen... En van verdergaande handelingen is (nog) geen sprake.
Even nagezocht -waar je dankzij het circus allemaal niet terecht komt- hoe de leeftijdsgrenzen op dit gebied in de Westerse wereld liggen.
Nou, één conclusie staat boven peil: gigantisch verdeeld en hoegenaamd nergens hetzelfde! Lang leve het Verenigd Europa, niet alleen op het gebied van circusdieren maar ook hier!
Het betreft overigens een 'tussenstand' uit 2015. Dus die kan inmiddels anders zijn.
Het hoogst scoorde Malta met 18 jaar, evenals, schrik niet, Vaticaanstad. In die laatste stadstaat overigens net verhoogd, want het was ........ 12 jaar!
De huidige paus is op dit gebied dan ook allerminst verdacht......
In veel landen geldt 16 jaar, waaronder Nederland en Zwitserland. In dat laatste land komt daar de bepaling bij dat de partner niet ouder mag zijn dan 19.
En dat is dus geen 59......
In Italië, en een aantal andere landen, is de minimumleeftijd 14 jaar, waarbij de leeftijd van de partner wel een rol speelt.
In het thuisland van Larible is zelfs 13 jaar toegestaan, maar dan mag de partner niet meer dan 3 jaar in leeftijd verschillen.
Is er echter sprake van een machtsrelatie dan geldt in Italië de leeftijd van 16 jaar.
Het wordt te ingewikkeld om per land uit te spitten wat wel en niet onder seksuele handelingen wordt beschouwd, want ook dat kan flink verschillen.
In Nederland kun je bijvoorbeeld met tongzoenen al de fout in gaan (het al dan niet gewenst binnendringen van een lichaam -waarbij ik dan weer (sorry!) onmiddellijk moet denken aan de Partij voor de Dieren waar het gaat om kunstmatige inseminatie.......!-), in andere landen pas wanneer het echt om seks gaat.
Neemt allemaal niet weg dat zijn leeftijd wel wat vergevorderd is om een dergelijk meisje als zijn nieuwe ware liefde te zien......
Maar, en dat hoef ik u vast niet te vertellen, soms maakt cupido hele rare sprongen!
Zocht een bijpassende foto van Larible als cupido, u zag hem die rol vast wel eens spelen! Vond de foto niet, wel die van een (andere) boekomslag, ook veelzeggend: