stars schreef:
Ongelofelijk slecht en totaal ondenkbaar dat een herstart van Nederlands meest geliefde circus zo slecht word ondersteund met media aandacht, een goede website en geen update informatie op Facebook.
De eerste voorstelling is over minder dan 2 weken. Ik neem aan dat de tent vol moet.
Is er nu niemand van dat grote team, betrokken bij deze herstart, die dat ook vreemd vind?
Eerder vandaag werd elders op dit forum het ''grote Herman Renz'' met Circus Sijm vergeleken.
Circus Sijm zou een 'kindercircus' zijn.
Wat ons (zogenaamd) 'Nationale Circus' in ieder geval 'beter' zou kunnen (let op: niets 'moet') is aan de weg timmeren.
De marketinginspanningen lijken (met de nadruk op 'lijken' want we weten niet alles!) inderdaad nogal mager, kijk maar eens naar Circus Sijm hoe professioneel zij dat aanpakken. Daar kan 'die grote jongen' nog heel wat van leren!
Het staat vast dat uitgekiende marketing (mijn vakgebied) zich doorgaans laat vertalen in meer zakelijk (en daarmee vaak persoonlijk) succes.
Alleen op de naam krijg je de laatste jaren de tent echt niet meer vol.
Rene Duursma en zijn team zijn er vast druk mee bezig, ook zij, en daar hoeft niemand aan te twijfelen, streven naar- en hebben belang bij een succesvol evenement.
Wellicht is men op lokaal niveau (aan ons zicht onttrokken) druk doende met de PR?
Wat mij betreft hoef ik Herman Renz niet meer in de landelijke media te zien; daar hebben zij inmiddels meer dan voldoende free-publicity gehad,
(al was het de laatste jaren negatief - hetgeen helaas ook uitstraalt op de rest van de Circuswereld).