A3ana schreef:
Waar haal je het nu weer weg dat ik dit nu weer niet zou begrijpen?
Misschien omdat je doet alsof het tegen de kou is??? Overigens was het een dag in juni/juli. En die dag was een van de hete dagen die dag. Was die dag erg verbrand weet ik nog. Dus een dekentje tegen de kou... hahaha.... ze konden beter het zand, de stof, op de dieren laten zitten ipv eraf spuiten, want dat is de zonnebrand voor de olifanten...

Citeer:
Ik ben zeker op de andere plaatsen geweest dan jij,.. dat kan.
??
Citeer:
Kennelijk blijft het voor jou een doodzonde wanneer mensen voor dieren zorgen. Die hier nu eenmaal zijn! En dus met ons leven.
we hebben hier nu eenmaal een andere visie hierop
En dat maakt allemaal niets uit, zij het niet dat alles steeds in het belachelijke en extreme wordt getroken. Want natuurlijk is een dier ten alle tijde toonbaar. Alleen volgens mij heet dit verzorgen wanneer je een olifant na zijn zandbad afspoeld. Voor jou hoort dit niet, want de olifant doet dit in de natuur ook niet.
Weet je wel waarom olifanten dat doen? Weet je waarom dieren vaak stofbaden, moddebaden enzo nemen?
Citeer:
Maar je zou het hele ratteplan eens moeten horen als we de olifant de leeuw en tijger hond en kat eens na hun speeluurtje zouden laten. En niet zouden wassen, borstelen of wat ook. En zouden doen wat hoe jij denkt dat het hoort. Ik denk dat het ook niet lang duurt voor ik de dierenbeschadiging dan op de stoep heb staan! Wegens verwaarlozing of erger.

In gevangenschap is zeker wat verzorging nodig. Bij olifanten is het bijvoorbeeld in gevangenschap van belang, omdat ze niet veel lopen, om de voeten goed te verzorgen. Olifanten in gevangenschap kunnen vaak doodgaan door ontstekingen aan voeten. Ik geloof dat het zelfs doodsoorzaak nummer 1 was.
Maar hier betreft het gewoon een dier 'mooi' maken om deze te tentoonstellen. En om weer terug te komen bij het kleedje/gewaad. Dieren afschilderen in kleding vind ik de uniekheid van het dier aantasten. Je toont het dier als iets wat belachelijk gemaakt wordt voor menselijk vermaak.