Kwam er zaterdag twee keer langs: de tent staat prominent opgebouwd! En op de terugweg in het donker schitterden de lichtjes!
Zo moet dat ook met een mooie zichtlocatie, het is de eerste (gratis, nou ja, bijna dan) reclame!
Wat me dan verbaast, -maar ik ben m´n hele leven al slecht geweest in het schatten van de grootte van stukken land, ondanks dat ik dat zelf ook wel had-, is dat alles er prima op past.
Het land op zich schatten lukt me nog wel, maar niet het vooruit bepalen van de bouwmogelijkheden.
Bijvoorbeeld wanneer een op ontwerp redelijk groot bedrijf ergens gebouwd moet gaan worden. Dan denk ik altijd: dat kan nooit op zo´n klein landje......
En dat had ik dus ook vooraf bij het terrein waar nu het Groot Gronings Kerstcircus van Renz Berlin aan het verrijzen is.
Achter de tent staat op volle breedte de grootste staltent die ze hebben (denk ik) en ernaast aan één kant verschillende wagens.
Ruimte voor uitlopen zijn er maar mondjesmaat.
Denk niet dat toen de tent al was ingericht, hij stond op doorwaaistand.
Ook een voortent was er nog niet, maar dat kon in dat stadium dan ook nog niet.
Maar alles komt vast wel goed, we hebben nog even te gaan.
Een poster met de oproep voor de talentenjacht:

Jammer, weer even te snel, want tot twee keer toe is
circus verkeerd geschreven.
De eerste keer is niet zo erg, daar kun je overheen lezen, maar de tweede keer is in het emailadres! En dat kan je dus aanmeldingen kosten!
Beetje slordig........
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RTV Noord kwam zondag langs in het kader van Expeditie Grunnen (en dat is dus Groningen in het Gronings).
Ze kwamen, je gelooft het niet, oliebollen brengen voor de noeste en harde werkers van Circus Renz Berlin!
Waarbij als grapje de opmerking viel dat Berliner bollen wellicht nog toepasselijker waren geweest!

En zie daar: de tribune staat in de tent en de voortent wordt nu inderdaad opgebouwd!
De foto's zijn van zondagmiddag, toen de winterse neerslag het Noorden nog niet had bereikt!