Nou, dan moet ik toch maar weer eens op de toeristische toer, hoewel dat natuurlijk niet van iedereen mag.......
Mensen, doe jezelf niet tekort wat dit circus en de tournee betreft, zo goed als alle speelplaatsen zijn niet ver ten westen van Londen.
Zoals het prachtige Blenheim Palace, decor in talloze tv-series en speelfilms. Staat op de Werelderfgoedlijst.
Bij mijn weten nog altijd bewoond, ook al is een deel te bezoeken en ingericht als museum.
Dus opengesteld voor het publiek, zoals zovele van dit soort optrekjes, dat doet zelfs het Koningshuis om belastingtechnische redenen!
Ooit gebouwd als 'beloning' voor de 1e Duke of Marlborough na het winnen van een grote veldslag ter plaatse, een cadeautje van Koningin Anna.
Van huis uit heette die Duke Churchill, en de beroemde nazaat die wij kennen uit WO II is daar inderdaad in 1874 geboren.
Het paleis is gelegen in een park van 800 ha, dat ook voor diverse evenementen mag worden gebruikt.
Zoals we nu weten dus het Giffords Circus, maar ook het jaarlijkse Festival of Transport.
En diverse sportevenementen, zoals paardensport en triatlon.
Het ligt vlakbij het plaatsje Woodstock, maar dat heeft of had helemaal niks met een bekend Amerikaans popfestival van doen.

En je kunt er ook trouwen.....
Het verkeer wordt er perfect geregeld.....

Woodstock
Om over onderweg nog maar te zwijgen.....Zo, en dat is dan pas één van de locaties.......
In diverse andere, zoals bijvoorbeeld Windsor, Oxford of Henley weet ik ook heel aardig de weg.
Ter plekke heel wat afgevaren op de Theems. Onder meer langs het optrekje van Elton John.
Maar die was helaas nooit thuis.....