spasega schreef:
Het is duidelijk dat je nog nooit circusclowns gezien hebt.
En dat concludeer je uit?
Citeer:
Als al die mensen die doceren dat mensen naar leuke circussen zonder dieren moeten dat ook daadwerkelijk zouden doen.... en dan niet over Soleill beginnen he?
Waarom niet joh?

Je vind soleil niets aan? Maar goed er zijn er nog meer hoor.
Citeer:
Van de dierenactivisten moeten we het in elk geval niet hebben, dat zijn allemaal uitkeringstrekkers en die gaan alleen uit waar ze bier voor 50 cent kunnen krijgen.
Hahahaa lekker vooroordeel heb je. Mag ik je er op wijzen dat ik een eigen bedrijf heb, een parttime baan, dat ik nog een opleiding doe + nog tig vrijwilligerswerk? Hoezo vooroordeel..
De meeste mensen in onze actiegroep werken gewoon. En sommige drinken geen alcohol.
Citeer:
Kleine circussen kunnen niet overleven zonder dieren omdat al is hun acrobatische programma tien keer zo goed als een ander, daar komen mensen niet op af omdat er al teveel amateurcircus is, en ze het verschil helemaal niet weten, dus het onderscheid moet daarvan komen.
Ze kunnen makkelijk overleven. Kwestie van onderscheiden en creatief zijn. De kleine circussen hebben vaak niet eens 'wilde' dieren. Terwijl wilde dieren toch de publiekstrekker meer is. Mensen willen gewoon show.. iets spectaculairs.. iets nieuws. Of je het nou met dieren doet of zonder.. dat maakt niet uit om publiek te trekken.
Citeer:
Ik heb niet gemerkt dat er veel van die actiefiguren op kwamen dagen bij klassieke circussen als ze zonder dieren reisden. Bijvoorbeeld het seizoen 2001 toen niemand dieren meenam vanwege de MKZ. Nog nooit zo'n beroerd circusseizoen gezien De staanplaatsen kostten er niet minder om.
Is het niet zo dat circussen gewoon niet spectaculair zijn? Is er nou zoveel verandert in de programma's de afgelopen jaren? Misschien is 'klassiek' gewoon al sowieso verloren. Als circussen het volgens jou alleen van dierenacts moet hebben, dan zeg je eigenlijk dat de rest van het programma gewoon niks is.
OVerigens.. welk circus zit jij dan weer?