Citeer:
Didier, waarom verdraai jij altijd alles.
Nergens ontneem ik de moed om naar het circus te gaan.
Het is geen kwestie van verdraaien, maar van constateren.
Ik had het over de lust om naar het circus te gaan die ontnomen werd.
Daar is inderdaad moed voor nodig wanneer je jouw eerste epistel leest!
Natuurlijk krijgt links er van langs. Waarschijnlijk vanuit eigen gedachte bepaald....
Nu al weer vergeten dat het wildedierenverbod een privé initiatief was van Mark Rutte?
Toch bepaald niet het voorbeeld van een links uithangbord!
Om nog maar te zwijgen over neonazi's die zich in Duitsland actief met dit onderwerp bezighouden. Veel rechtser bestaat niet.....
De circuswereld verandert nu eenmaal. Daar moet je je gewoon bij neerleggen, denk ik.
Hoe ouder je wordt, hoe mooier vroeger alles was.
Gelukkig blijft de herinnering......
Bij de circussen die er niet meer zijn noem je tenslotte ook niet de al langer geleden verdwenen bedrijven.
Of is de heimwee naar Van Bever, Toni Boltini, Mikkenie of Strassburger (om er een paar te noemen) inmiddels weggeëbd?
Het Malieveld als criterium?
Daar hebben zowel Renz International als Belly Wien niet eens zo lang geleden wel degelijk gestaan.
En Sijm draaide vorig seizoen op de Arena Boulevard in Amsterdam een week lang drie voorstellingen per dag UITVERKOCHT!
Citeer:
Maar ik bedoel inderdaad het grote circus waar 1000 of 2000 mensen per dag naar toe gaan en waar je nog echt 30 artiesten in de piste ziet.
Ook zonder wilde dieren kan het.
Kozakken, honden, kamelen, paarden. Papagaaien en mooi variété.
Nee, dat kan niet meer, daar moeten we ons maar bij neerleggen.
Wellicht met Cirque du Soleil als uitzondering, dat zullen we eind dit jaar gaan zien.
Maar dat mag dan zeker weer geen circus heten.....
En nooit heette hetgeen Circus Barani momenteel doet een kindershow.
Tenzij bij iemand thuis in de huiskamer.....
En de laatste appels met peren:

Klein maar fijn, en wat een sfeertje!
En, o wonder, exact dezelfde soort wedstijden als in De Kuip!
Het zit hem dus niet altijd in 'het grote'.....