Citeer:
>>>>>>>Lisa antwoord: Circussen degraderen zeker niet hun andere acts, het is een totaal plaatje wat zij nastreven..>>>>.
Nou zeker wel. Als je zegt dat dierenacts zorgen dat er mensen de tent in komen, dan zeg je toch echt automatisch dat de andere acts de mensen niet boeit.
Citeer:
>>>Lisa antwoord: Ken jij de andere topacts uit de huidige programma's. Deze zijn toch zeker ook zeer spectactulair. Kosten nog moeite wordt hiervoor gedaan door de directies om ze in te kopen tegen grof geld.>>>>>>>>
BLijkbaar vinden de circussen die acts niet genoeg en mensen ook niet. De dierennummers lijken belangrijker te zijn. Dieren maken geen circus. Mensen maken het circus. De dieren zijn niet meer dan een middel die gebruikt wordt.
Als je vind dat zonder dierennummers het circus niet kan blijven bestaan, dan degradeer je toch echt de kwaliteit van de overige acts.
Citeer:
>>>Lisa Antwoord: Zij proberen niks te keren, maar zijn overtuigd van hun gelijk. Eigen regelgeving is altijd nog beter als GEEN regelgeving. Dat de komende tijd spannend wordt...OK, maar dat is in het verleden al zovaak gebeurt.
Nou ja.. wat ze nu verzonnen hebben maakt toch niet zoveel uit. Het geld eigenlijk voor de VNCO leden en daarnaast zijn die regels toch echt niet bijzonder. Een goede vergelijking is wat je zag bij de boeren met legbatterijen die niet willen veranderen en dat men daarom maar met 'verrijkte kooien' kooien kwam. Iets meer ruimte enzo.. maar geen superverbetering, want het is te minimaal om daadwerkelijk verbetering genoemd te mogen worden. Ander voorbeeld de nertsenfokkerij die ook zag dat men een verbod wilde en daar zag je dat ze met een plan kwamen.. met 'eigen regels', maar ook dat was niet een echte verbetering.
Citeer:
>>>Lisa Antwoord: alle dieren de tent uit kan alleen als er een verbod komt op voortplanting. Zolang er circusdieren geboren worden zijn die voor het circus bestemd, en kun je deze niet in de natuur terug plaatsen. Als je nu een fokverbod instelt, zal het nog vele tientallen jaren duren voordat een dierencircus een variete cirus zal worden.
Ik ben op een leeftijd dat ik dat niet meer zal meemaken. (godzijdank)!!!!!!!!!!!!!!
Het kan ook beiden. Geen dieren meer fokken voor entertainment en de dieren die nu in het circus zitten een beter leven geven.
Citeer:
>>>Lisa Atwoord: Die 95% zal er nooit komen, hoe hard jullie ook werken. Mocht die er wel komen, dan zullen de circusdirecties nog steeds blijven vasthouden aan hun PASSIE om circus te brengen met dieren, omdat circus volgens hen nou eenmaal bestaat uit een combinatie van dieren en sensaties. En zo denken de circusvrienden/innen van deze circussen er ook over. Misschien ben ik dan wel die 96e%, maar denk eerder dat ik en de mijnen de 35e% zijn.
Dat is maar de vraag. Het is wel te merken dat wat betreft wilde dieren er steeds meer draagvlak is onder de bevolking. Alle dieren is lastiger, maar wilde dieren lijkt toch echt verboden te worden. Ik denk helaas dat circussen failliet zullen gaan doordat ze niet moderniserend willen zijn. Dat zou zonde zijn als dat gebeurd.