Dat eerste is zeker het geval wat Buba betreft, ik vermoed dat haar verblijfsvergunning recent niet werd verlengd.
Want dat speelde in deze dagen...
Aan de andere kant moet je de moordende concurrentie in de circuswereld in Duitsland ook niet uitvlakken.
Wanneer dat niet zo zou zijn hadden we Freiwald wellicht helemaal nooit in Nederland gezien!
De tijd zal het allemaal leren....
Ondertussen wel weer een fikse aderlating voor de Nederlandse circuswereld, dat vertrek......
En dat uiteraard allemaal met veel dank aan de dierenactivisten van onder meer Animals Today -en dan met name aanvoerster Karen Soeters-, die tot haar laatste snik zijn blijven strijden voor Buba's 'bevrijding'!
Nou dat is dan gelukt! Geheel bevrijd mag ze binnenkort weer dagelijks optreden in Duitsland, terwijl ze de afgelopen vijf jaar dankzij jullie maar wat stond te verpieteren in haar toch wel riante verblijf.....
Eindelijk gerechtigheid, dus!
Hoewel ik nu in kringen van dierenactivisten lees:
Het ministerie bekijkt momenteel mogelijke opvanglocaties.
Onlangs werd de ontheffing voor circus Freiwald nog met een half jaar verlengd, omdat er meer tijd nodig zou zijn om de mogelijkheden te onderzoeken.Het in onze kringen beruchte Bite Back is recent (enkele dagen gelden) een kaartjesactie begonnen teneinde de verantwoordelijke minister (Schouten) te bewegen Buba alsnog 'op te pakken' en naar (bijvoorbeeld) Elephant Haven in Frankrijk over te (laten) brengen.
U weet wel, die olifantenopvang die nog altijd niet kaar is, onder meer omdat niet aan de gestelde vereisten werd voldaan, en waar dus ook nog steeds GEEN ENKELE olifant is of wordt opgevangen!
Lijkt me erg gezellig voor die zeer sociale Buba!

En kijk, daar duikt onze aartsvijand Alex Romijn weer (eens) op!
Gelukkig gebeurt dat niet te vaak!
Uiteraard staat op dat kaartje niet zijn eigen adres en postcode, dat gaat zelfs hem te ver!
Dat Zeist klopt wel, dat wisten we al.
Maar verder is het een gefingeerd voorbeeld van wat je als inzender zelf in moet vullen.
Wanneer daar alleen zou staan NAAM, ADRES, POSTCODE en WOONPLAATS dan zou, zo denken ze kennelijk, niemand dat begrijpen!