Vanmiddag heb ik het Groot Russisch Staatscircus in Hoorn bezocht, niets was ook nu weer de directie teveel om een topprogramma neer te zetten, daarom mijn complimenten aan het adres van Willem, Ilja & Katja Smitt.
met o.a. als toppers, het duo Shulga & Kiroushenkov met fantastische kop op kop balances en tevens formidabele handstanden, een prachtig ballet hoog in de nok van de tent aan de strapaten door het duo Tatiana & Serguei, het Trio Kiroushenkov met schitterende handvoltiges. Jongleerkunst in optima forma door Nazar Skladanyi met ronde schijven een nummer enig in zijn soort en dat kun je ook zeggen van Evgenii Vasilenko met zijn fantastische act op het slappekoord en dat in eigentijds outfit, waarop hij ook nog op de rola-rola werkt en een handstand op het koord maakt op 1 hand. Rekstokacrobatiek van de bovenste plank kwam weer voor rekening van Vitaly Koslov Group, zondermeer uniek in dit genre, Ringmaster Allan Harrison, toonde ook nu weer zijn dolkomische capriolen op de springplank en trampoline, waarbij het publiek en natuurlijk ondergetekende op een verfrissende douche werden getrakteerd. Tijdens het Kerstcircus was hij er ook bij en dan heb ik het over het unieke evenbeeld van Charlie Chaplin en wel Gagik Avetisyan, met een perfecte mimiek. Moeder en zoon Gatharina & Dominik Gasser presenteerden een humane dressuur van 5 leeuwinnen en een leeuw en dat met een komische ondertoon door toedoen van Dominik een schitterend samenspel van mens en dier. Als slot van deze daverende voorstelling kregen we ook nu weer te zien Daniel Diorio met vier man sterk op hun brullende motoren in de Globe of death, waarin ze ware doodsverachtingen verrichten. En dan natuurlijk niet te vergeten de clown der clowns Oleg popov die samen met o.a. zijn echtgenote Gabriele een serie schitterende acts ten tonele voerde, werkelijk een feest van herkenning. De gehele show werd muzikaal begeleid door het goed spelende Bolshoj-circusorkest en ook nog door een ballet bestaande uit zes charmante dames. Het circus staat keurig opgesteld en de grote gele circus-theatertent is keurig hersteld na de stormramp in januari in Duitsland. Wie dit circus nog wil bezoeken moet snel zijn, want op wo. 2/5 geeft men de voorlopig laatste voorstelling in Hoorn, waarna men in het najaar de tournee weer opstart. De aanvangstijden zijn op zo. 29/4 0m 11.00 & 14.30 uur, ma. 30/4 om 15.00 uur, di. 1/5 om 12.00 & 16.00 uur en wo. 2/5 om 14.00 uur. In het najaar zal men de tournee weer opstarten in Nederland.Zeer beslist de moeite waard om dit topprogramma te gaan zien!
_________________ ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.
|