Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 09, 2025 9:26 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wereldkerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2024 11:02 pm 

Amsterdam - Theater Carre
woensdag18 december - 20.00 uur
donderdag 19 december - 16.00 uur en 20.00 uur
vrijdag 20 december - 16.00 uur en 20.00 uur
zaterdag 21 december - 16.00 uur en 20.00 uur
zondag 22 december - 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00 uur
maandag 23 december - 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00 uur
dinsdag 24 december - 12.00 uur en 16.00 uur
woensdag 25 december - 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00 uur
donderdag 26 december - 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00 uur
vrijdag 27 december - 12.00 uur en 16.00 uur
zaterdag 28 december - 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00 uur
zondag 29 december - 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00 uur
maandag 30 december - 12.00 uur en 16.00 uur
dinsdag 31 december - 12.00 uur en 16.00 uur
woensdag 1 januari - 13.00 uur en 17.00 uur
donderdag 2 januari - 12.00 uur en 16.00 uur
vrijdag 3 januari - 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00 uur
zaterdag 4 januari - 12.00 uur, 16.00 uur en 20.00 uur
zondag 5 januari - 12.00 uur en 16.00 uur

Berichtonderwerp: Re: Wereldkerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: do okt 17, 2024 9:09 am 

Is hier al iets bekend van programma?

BerichtGeplaatst: za okt 26, 2024 7:39 pm 

Act 1:

Mustafa Danguir Troupe - Hoge draad

BerichtGeplaatst: ma nov 11, 2024 1:26 pm 

Act 2:

Xian Acrobatic Troupe - Acrobatie

BerichtGeplaatst: za nov 16, 2024 4:18 pm 

Act 3:

Zhejiang Acrobatic Troupe - paraplu’s in balans

BerichtGeplaatst: do nov 21, 2024 7:19 pm 

Act 4:

Duo Vitalys - Acrobatie

BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2024 10:53 am 

Act 5:

Flavio Togni - Paarden

BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2024 7:31 pm 

Act 6:

Quincy Azzario - equilibriste

BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2024 4:56 pm 

Act 7:

Flight of Passion - Luchtacrobatiek

BerichtGeplaatst: do dec 05, 2024 5:00 pm 

Act 8:

Strahlemann en Söhne - Duo jonglage

BerichtGeplaatst: za dec 07, 2024 4:09 pm 

Act 9:

Adele Fame - strapaten

BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2024 7:04 am 

Act 10:

Davide Vassallo - Clown

BerichtGeplaatst: di dec 10, 2024 7:30 pm 

Act 11:

Contorsionistengroep - slangenmensen

BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2025 4:16 pm 

Voor het 21e jaar bezocht ik dit jaar het Wereld Kerst Circus in Carre!
Het prachtige theater aan de Amstel is voor vele een traditie zo ook voor mij! Als klein jongetje ging ik al met mijn opa en oma naar dit top circus
en inmiddels bezoek ik de show ieder jaar trouw met mijn moeder, vrouw en eigen dochter!

Ik vind het altijd leuk om vanuit mijn eigen perspectief en gevoel een recensie te schrijven. Hierbij mijn ervaring:

Bij aankomst in Carre viel het op dat er dit jaar geen fysieke programma boekjes meer worden gemaakt. Je dient een QR code te scannen en vervolgens kan je digitaal een
minimaal programma vinden met korte informatie over de acts. Persoonlijk echt een minpunt, maar ach...

Dan een uitlichting van het programma:

Flavio Togni - Paarden
De show wordt direct na de opening van de nieuwe spreekstalmeester Rudy Hellewegen geopend door circus icoon Flavio Togni. Ik had Flavio nog nooit in het echt gezien maar
het paardennummer viel mij enigszins tegen. De afgelopen jaren zijn we bijzonder verwend door de familie Richter met spectaculaire paardennummers maar deze act van Togni
vond ik persoonlijk erg saai. Maximaal 13 paarden tegelijk in de piste en los van enkele rondjes, een kleine combinatie en wat steigerwerk was het niet spectaculair of energiek.
Zonde want ik vind dat Carre juist een top paardennummer verdiend. Dit was direct ook het enige dierennummer in de show en ook dat vind ik een enorm gemis. Een dierennummer
breekt de show even en zeker als je met dieren start en vervolgens geen dierennummer meer wordt gepresenteerd wordt de show al snel eentonig.

Adele Fame - Strapaten
Een mooie goede act die past bij Carre. Goede belichting, juiste muziekkeuze en bovendien een goede presentatie van de artieste zelf. Deze dame staat terecht in Carre!
Vooral de spagaat aan de strapaten is een spannend moment gedurende haar 6 minuten optreden!

Duo Our Story - Chinese mast
Een van de hoogtepunten uit het gedeelte voor de pauze is het nummer van Duo Our Story. Een dame en heer die hun liefde aan elkaar tonen gecombineerd met de Chinese mast.
Zeer goed uitgevoerd met wel als kanttekening dat de muziek erg gaat irriteren aan het eind. Zonde dat ook deze act niet door het fantastische circus orkest live werd begeleidt.
De mannelijke krachtpatser, Igor Tischinski laat zonder blikken of blozen zien waar deze spierbundel toe in staat is! Maar ook zijn vrouwelijke partner neemt maar wat graag haar man mee naar
boven op haar schouders, de Chinese mast in! Echt een topnummer en wat mij betreft zien we die in de komende jaren terug in Monte Carlo!

Strahlemann & Sohne - Jongleren
Persoonlijk zijn de jongleurs nooit de acts waar ik warm van wordt. Echter vond ik deze act van Strahlemann & Sohne zeer goed! Wederom alles getimed op de bandmuziek maar met de act die deze
heren uitvoeren is dit logisch, gezien de act volledig getimed is. De act gaat snel en alles ziet er makkelijk uit maar uit ervaring weet ik dat dit zeer zeker niet makkelijk is. Beide heren wisselen hun kleding
jonglerend uit en wisselen van kostuum gedurende deze act. Bij de voorstelling die wij bezochten was 1 van de 2 volledig strak aangekleed en de ander zo goed als maar het zweet stond bij de heren op hun
voorhoofd.... Eind goed al goed! De act viel heel goed in de smaak bij het Carre publiek en ook ik vind deze act perfect passen in het programma van Carre!

Duo Vitalys - Parterre Acrobaten
Een van de beste acts uit dit programma van Carre is het Duo Vitalys. De twee Peruaanse Parterre acrobaten laten een topnummer zien waarbij kracht de basis vormt!
De absolute climax van dit nummer het op elkaars hoofd balanceren en een volledige ronde maken door de piste van carre om vervolgens weer te eindigen op het platform waar deze act de gehele tijd zich afspeelt.
Voor mij een echt hoogtepunt in dit programma! En dat voor vele want deze acrobaten kregen een staande ovatie!

Chinees staatscircus - Ikarische spelen
Deze act ga ik eind van de maand weer zien in Monte Carlo, maar of ik daar nou heel warm van wordt... Het nummer met de paraplu's is spannend maar heeft voor mij niet de wow factor.
Er gingen diverse trucs mis tijdens deze act en ik vond de kostuumkeuze afbreuk doen aan de act. Wat mij betreft niet een van de highlights van dit programma!

Mustapha Danguir Troupe - Hogedraad
Het allerbeste nummer van deze editie van Carre! Wat een geweldig goed hogedraad nummer! Had deze groep nog nooit live gezien maar echt de sterren van deze voorstelling. Net voor de pauze brengt de Mustapha danguir Troupe
de zaal echt naar een hoogtepunt. De muziekkeuze is goed, lekker vlot en live gespeeld! De zaal wordt goed opgezweept en zit op het puntje van hun stoel bij de trucs! Vooral de piramide van 7 personen zorgt voor doodse stilte!
Hoge draad nummers en vliegende trapeze acts doen het in Carre altijd goed en als ik een advies mag uitbrengen, programmeer ieder jaar van dit soort acts in Carre want het is een feestje om naar te kijken!

Sheyang Troupe - Hoofdbalans
Zeer goed en vernieuwend! Een act die vele van ons nog nooit gezien hebben en waar der aziatische acobaten een ster in zijn: vernieuwen! Heel spannend en bovenal choreografisch vond ik de act heel goed in elkaar zitten.
Zeker het moment dat een van de acrobaten van hand naar hand en van voet naar voet werd gegooid!

Extreme Light - Breakdancers
Hier valt weinig over te zeggen. Het is het nieuwe circus maar ik heb er weinig mee. Dansers in zwarte pakken met lichtgevende buisjes die door een donkere Carre piste dansen.. Nee ik vond het saai en niet leuk om naar te kijken.
Ongetwijfeld zal de jongere generatie hier gek op zijn.

Mongools Staatcircus - slangenmensen
Een mooie act waarbij het soms lastig was om te zien van wie de armen en benen nu weer zouden zijn. Dit omdat de act werd uitgevoerd door 4 dames. De kledingkeuze was wanstaltig maar de act was opzich prima!

Quincy Azzario - Handstrand acrobate
Een nummer die normaliter alleen door mannen wordt uitgevoerd vind je bij Carre terug in de vrouwelijke vorm! Wat een powervrouw! Kledingkeuze is perfect en de hele belichting erbij maakt het helemaal af!
Niet voor niets won zij een clown op Het Circusfestival Van Monte Carlo! En meer dan terecht. Hoogtepunt van de act zijn de stapels blokjes die weggeslagen worden door Quincy en zij vervolgens op het onderste gedeelte van het plateau neervalt.

Flight op Passion
Luchtacrobaten in de nok van Carre, en wat voor een! Gouden clown winnaars van het circus festival van Monte Carlo en zij maakte hun status meer dan waar! Prachtig om in de hoge ruimte van Carre dit samenspel te zien!

Willer Nicolodi - Buikspreker
Willer heb ik vaker in het programma van Carre voorbij zien komen en de act met Joselito blijft geweldig. De zaal lag dubbel en hij kwam goed binnen! Toevallig was ik vorige week bij kerstcircus haarlem en daar deed de clown de act na in het Nederland.
Daar sloeg de act totaal niet aan. Bij Carre werkte hij fantastisch! Een kwaliteit die Willer beheerst! Ook het gedeelte waarbij hij 3 personen uit het publiek haalt liepen fantastisch!

Davide Vassalo - Clown
Clowns hou je van of hou je niet van. Davide Vassalo is een clown die mij wel kon bekoren. Zijn mimiek en de touch van een ouderwetse clown vond ik leuk. Al bleven de lach salvo's vanuit de zaal wel uit. Minpunt vind ik dat Carre zich altijd erg onderscheid
door een clown te programmeren die vrijwel nooit in Nederland te zien is. Jammer dat het dit jaar zo was dat hij nog enkele weken ervoor te zien was bij Chapito. Bovendien bleven de reprises van Davide bij het gedeelte voor de pauze. Na de pauze is hij niet meer
zichtbaar geweest. Al met al een leuke goede clown al hoop ik toch stiekem op de terugkeer van David Larible!

Sun Yina & Zhou Jie - Acrobatiek
Tsja. Carre, hier heb je voor mij de plank misgeslagen. Ik ben altijd gewend dat de laatste act echt een klapper is. Helaas vond ik dat met deze act totaal niet. Het was een kleine balletachtig theatraal verhaal waarbij de dame ballet dansde op zijn schouders en hoofd.
De act was knap en goed maar zeer zeker niet om op het laatst te programmeren. Erg zonde!

Rudy Hellewegen - Spreekstalmeester
Na jaren Fred Butter was het dit jaar tijd voor nieuwe energie, en wat voor een! Rudy Hellewegen was een verademing als spreekstalmeester! Duidelijke stem, goede kledingkeuze, improvisatievermogen en bovendien duidelijk. Ik hoop van harte dat Rudy de komende
10 jaar het gezicht blijft van Carre want hiermee hebben ze echt een topper in huis gehaald!

Wat heb ik dit jaar gemist?
- Vooral de begeleiding van het live orkest. Het zijn zulke top muzikanten maar er wordt te weinig gebruik van gemaakt.
- Een extra dierennummer in het tweede gedeelte. Al jaren schreeuw ik om kamelen of een goed boerderijdieren nummer maar het lijkt wel of Carre zich er niet meer aan wil wagen.
- Je mist in Carre echt een vliegende trapeze act. Kan iemand mij vertellen waar de vliegende chinezen gebleven zijn? Die waren ieder jaar garant voor spektakel!

Ik kom volgend jaar zeer zeker terug en ga nu uitkijken naar Monte Carlo! Ik bezoek de gala avond op Dinsdag 21 Januari! Zin in!

May all your days be circus days!

BerichtGeplaatst: di jan 07, 2025 6:39 am 

Hartelijk dank voor deze mooie en uitgebreide recensie!
Geniet ervan in Monte Carlo!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00