Hans schreef:
Ja daar begint het wel op te lijken. Circusjes pesten. Ok die lui zijn bezig en van de straat af,
De meeste hebben gewoon een baan. Sommige nemen vrij om mee te kunnen doen.
Citeer:
maar volgens mij zijn er ergere dingen in Nederland (en de wereld) aan de hand om je druk over te maken. Nederlandse militairen naar Afganistan,
Ik ben wel voorstander daarvoor. Niet dat ik het leuk vind, maar als je A zegt moet je ook B zeggen en dan niet een paar jaar daar staan en dan volgende periode bang terugtrekken. Ok, er zijn wel dingen die daar anders konden gedaan worden, maar wederopbouw daar is wel iets wat je moet gaan doen toch..
Citeer:
een buurvrouw/man die 2 jaar dood in huis ligt zonder dat de buren het wisten,
Wat is daar erg aan trouwens? Dat die mensen geen sociaal contact hadden met de buurt? Of bedoel je dat niemand het merkte?
Citeer:
rellen om een spotprent, gezinsmoorden, falend kabinetsbeleid, de vete Israel/Palestina, en ga zo maar door. Gelukkig zijn er voor de burgers dan nog enkele houvasts in deze wereld, en dat zijn de cultuur natuur en sport. Even weg van al die moeilijkheden, even ontladen. Maar als de aloude cultuurvorm circus dan wordt geplaagd door mensen die dit nu eenmaal het liefst zonder dieren ziet, is ook die pret al gauw weg. Laten zij zich eens druk maken over wat er WERKELIJK speelt in de wereld en de 'waarden' de 'waarden' laten.
Wij maken ons druk om vele dingen. Het is niet zo dat we alleen op circussen richten. Zoals je begrepen al hebt (we hebben dat al tig keer herhaalt). Onderwerpen als mensenrechten zitten ook dicht bij ons.
Teken dit ook maar eens:
http://www.savetibet.org/nl/action/itemgoogleaction.php