david schreef:
Mij verbaasd de hartnekkigheid van een groep als dierenleed waarmee zij zich zogezegd sterk willen maken om dieren uit het circus te weren.
Wat wil je precies zeggen hiermee?
Wij komen op voor de dieren die naar onze mening dus niet thuis horen in het circus. Een goede verzorging.. tsja wat is dat? Dat ziet iedere persoon anders weer. Een boer met een legbatterij zegt ook dat de kippen goed verzorgt worden. Groot deel van NL zegt dat het geen goede verzorging is. Maar een dierenverzorger in circus zegt hetzelfde als een boer...
Citeer:
Dieren in het circus worden goed verzorgd, vaak beter dan mensen.
Dat is een leuke. Heb je daar ook een leuke vergelijking bij?
En wat is volgens jou dan een goede verzorging? Een hapje, drankje en een bed en dak boven het hoofd?
Citeer:
Boeren die de dieren bij b.v. Circus Althoff zien stellen vast dat de dieren goed verzorgd zijn, zoals de paarden en koeien.
Tsja.. alsof boeren dat goed kunnen oordelen... daarnaast gaat het er niet om dat dieren even goed of beter verzorgt worden dan dieren in bioindustrie bijvoorbeeld. Het gaat erom dat dieren niet uitgebuit moeten worden ten behoeve van de mensen.
Volgens ons is in ieder geval de verzorging van de dieren niet goed. Veel reizen met de dieren, veel stress, weinig beweegruimte etc.
Citeer:
Natuurlijk kan ik alleen oordelen over Nederlandse circussen, wat er in het buitenland gebeurt kan ik en zeker dierenleed niet beoordelen.
We hebben goede contacten met onze buitenlandse collega's.
Citeer:
Ik kan mij heel goed voorstellen dat circusmensen boos worden als je hun het werken onmogelijk probeert te maken, zij verdienen nu eenmaal hun brood met het brengen van een programma inclusief dieren.
Dat kunnen wij ons ook heel goed voorstellen hoor, maar wij zien liever dat ze brood verdienen zonder het dierenleedbroodbeleg.