arie schreef:
gera schreef:
Circussen worden heel snel door mensen over 1 kam geschoren, wat bijvoorbeeld met andere bedrijfstakken veel minder is. Als ik eens ergens minder lekker heb gegeten, dan betekent dat nog niet dat alle restaurants fout zijn. Een puntensysteem vraagt denk ik ook om corruptie. Hoe krijg je die punten en wie bepaalt dat allemaal? Subjectief denk ik.
Ik snap wat u bedoelt, maar ik vind dit juist een welkomende toevoeging. Met betrekking tot het aan gort rijden van een terrein is het waardeloos dat u en andere circus(evenementen) hier nog de naweeën van ondervinden.
Ik heb het over het andere aspect: hot goede circusprogramma. Als een circus geen goed programma heeft voelen volgens u andere circussen dit ook omdat mensen voorlopig geen circus meer zullen bezoeken. Als u dat zegt, geloof ik dat en ik kan mij er wat bij voorstellen. Zo stelt een circus met een slecht programma dus andere circussen ter discussie maar ook zichzelf. Dit betekend voor de circussen dat zij juist worden uitgedaagt een goed programma neer te zetten: concurentie! Want slechte programma's betekend uiteindelijk ook zelfdestructie. Hoe meer mensen het circus weren, hoe beter het programma moet worden willen de mensen terugkeren. Zo blijft een goed programma gewaarborgt. En om ontopic te blijven: er zijn veel circussen en vroeger nog veel meer, maar door marktwerking en concurrentie komen de beste producten bij de klant terrecht.
Er is over het te verwachten programma veel onwetendheid bij het publiek. Het meest simpele circus heeft vaak aanplakbiljetten met tijgers, olifanten en wat al niet meer. Blijken er 2 geiten, een lama en een pony in de piste te komen. Op zich niet verkeerd maar het verwachtingspatroon van het publiek komt niet overeen met de werkelijkheid.
Als het publiek weet wat voor soort show er verwacht kan worden dan zal men tevreden de tent verlaten na afloop.
Kleine kinderen zullen zich te pletter vervelen bij een voorstelling van Cirque du Soleil, en zakenrelaties nodig je beter niet uit voor een voorstelling bij Bavaria.
Circusweb hoopt er toe bij te kunnen dragen dat het publiek bewuster wordt bij de keuze van een circus naar ieders smaak. Als er ideeen zijn hoe dit beter kan dan horen we dit graag.