Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:58 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: RenzVriendag in den haag
BerichtGeplaatst: zo okt 26, 2008 2:23 am 
Ik was vadaag op de renz fanclubdag in den haag. Was weer gezellig. Met vele bekenden, ook circusfreaks, gesproken. Renzvrienden hadden Milko en Frenky als beste artiesten van dit jaar gekozen, het bestuur heeft hans de jager, voor zijn vele opbouwende werk in de afgelopen tien jaar tot erelid benoemd, en rob ronday vertelde over volgend jaar. shownaam wordt iets van "GITANO" {CITANO} {ZITANO} of zo en zal de zuidelijke temperamenten en zigeuner gevoel in ons en het hooggeerd publiek gaan oproepen. Weer roofdieren, adriana Folco met olifant baby blijft, natuurlijk milko en frenky, de Flying Neves krijgen een comeback en voor de rest wordt er door directie nog gezocht naar geschikte kandidaat artiesten. dat het weer een klasseproductie wordt is voor mij nu al duidelijk. Ik kan niet wachten...........

ook was er een piste optreden van een deel van de artiesten en productie van kindercircus CIRCASO. Het thema TIJD wekte mij in slaap tijdens de preformance. Hier moet nog hard aan worden gewerkt om de premiere in maart 2009 een succes te laten zijn.
De daarna in de piste optredende 2e plaats winnaar van Hollandsgottalent winnaar NIGEL VOETS deed de aanwezigen echter weer uit de slaapstand verrijzen en verdiende terecht een staande ovatie. Die jongen komt er wel, en is een mogelijke garantie voor voortzetting van onze hobby.

Ook was ik getuige dat circusfotograaf Ron Mikkenie, ook moderator op dit forum, de Herman en Diana trofee krijg uitgereikt door directrice Anneke Olivier voor zijn vele goede werk voor het behoud van circusdieren in het circus. Kijk eens op klassiekcircus.nl

Het was met het dagje wel. Ik hoop dat meer mensen zich gaan realiseren dat er veel circus in Nederland is, maar er maar 1 ECHT Nederlands circus is, waar je geld waarde voor zijn geld heeft, je behandeld wordt als gast en vriend, elk jaar een nieuw programma van topkwaliteit kunt verwachten en waar je dromen werkelijkheid kunnen worden. Herman en Diana kunnen trots zijn op de huidige directie.

Berichtonderwerp: Re: RenzVriendag in den haag
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2008 12:09 pm 

Citeer:
adriana Folco met olifant baby blijft

Mooi! Ben al benieuwd naar het programma van volgend jaar... de voorbereidingen zijn al in volle gang hoor ik wel :)

BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 5:47 pm 

Bij het laatste nieuws weet ik nog 3 aanvullingen:

.Het roofdierennummer zal het tijgernummer van Hans Ludwig Suppmeier van Americano zijn.

.Het paardennummer zal bestaan uit gele paarden met zwarte manen van eveneens circus Americano. Michel Jarz zal ze presenteren.

.Wederom is er weer een hogeschoolnummer. Wederom gereden door Michel Jarz en Adriana Folco.

BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 6:12 pm 

Dat ziet er al zeker weer eens een zeer goed programma uit !
Ik ga deze winter naar parijs om Cirque Pinder/ Arlette Gruss en Hiver Bouglione te bezoeken.
In Cirque d'hiver Bouglione treedt Hans Suppmeier momenteel op met de tijgers van Flavio Togni. Ik zag deze act eerder 2 keer, 1 keer in 2003 toen de tijgers nog maar 3 jaar oud waren en 1 keer in 2007 in Cirque A. Gruss ik vond de act zeer mooi, perfect uitgevoerde trucks (leap frog, groep steiger, roll over, ...), de shoonheid van de dieren springt naar voor in deze act. De dieren momenteel in de act zijn Sumina (7), Delhi (7) en Tibet (8) vroeger zijn ook nog in de act geweest : Sheba (1999 - 2006), Sandra (1999 - 2004), Burma (1999 - 2002) en Raavi (2007).

BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 6:42 pm 

sylvio schreef:
Bij het laatste nieuws weet ik nog 3 aanvullingen:

.Het roofdierennummer zal het tijgernummer van Hans Ludwig Suppmeier van Americano zijn.

.Het paardennummer zal bestaan uit gele paarden met zwarte manen van eveneens circus Americano. Michel Jarz zal ze presenteren.

.Wederom is er weer een hogeschoolnummer. Wederom gereden door Michel Jarz en Adriana Folco.

En zullen ze ook gepresenteerd worden door HL Suppmeier?

BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 7:04 pm 
Site Admin

Robert Ronday heeft tijdens de vriendendag op zaterdag jl een tipje van de sluier opgelicht. Het is nog veel te prematuur voor details, en alles kan nog veranderen....

8) Milko en Frenky zullen wel al op vioolles zitten....

BerichtGeplaatst: di okt 28, 2008 9:37 pm 

heuvels schreef:
Robert Ronday heeft tijdens de vriendendag op zaterdag jl een tipje van de sluier opgelicht. Het is nog veel te prematuur voor details, en alles kan nog veranderen....

Dus de roofdieren, paarden, olifant, en flying neves zijn nog niet zeker ?

BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 2:50 am 
circuslover schreef:
heuvels schreef:

De flying Neves en de olifant baby met adriana Folco is zeker, en bevestigd door Rob Ronday. Roofdieren komen er, maar is op de clubdag niet bevestigd van wie en wat. Als Xavier denkt meer informatie te hebben dan zie ik ook graag een bron van deze beweringen.
Overigens zou het best kunnen zijn dat er roofdierenvan Peeters komen, daar Rita Labhan, die deze al eens voortbracht in de piste van Renz, iets heeft met iemand van de Flying Neves. !!!

laten we ons niet druk maken over wie en wat, en wat wie gaat doen. Laat je volgend jaar verrassen, en ga genieten van weer een topproductie, met zeker de huisclowns als rode draad en hun optredens. (met, maar liever ZONDER viool)

BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 9:05 am 

Lisa schreef:
circuslover schreef:
heuvels schreef:

De flying Neves en de olifant baby met adriana Folco is zeker, en bevestigd door Rob Ronday. Roofdieren komen er, maar is op de clubdag niet bevestigd van wie en wat. Als Xavier denkt meer informatie te hebben dan zie ik ook graag een bron van deze beweringen.
Overigens zou het best kunnen zijn dat er roofdierenvan Peeters komen, daar Rita Labhan, die deze al eens voortbracht in de piste van Renz, iets heeft met iemand van de Flying Neves. !!!

laten we ons niet druk maken over wie en wat, en wat wie gaat doen. Laat je volgend jaar verrassen, en ga genieten van weer een topproductie, met zeker de huisclowns als rode draad en hun optredens. (met, maar liever ZONDER viool)

Lisa, Ik heb een vraag gesteld in verband met het roofdierennummer. Sylvio zei dat er roofdieren van Americano zouden komen.
Ivm Rita Labahn en Junior Neves. Volgens mij is deze relatie al een tijdje voorbij en zit Labahn min of meer vast bij Medrano...

BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2008 6:13 pm 

En zullen ze ook gepresenteerd worden door HL Suppmeier?[/quote]

Het antwoord is ja.

BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 6:27 pm 

circuslover schreef:
Dat ziet er al zeker weer eens een zeer goed programma uit !
Ik ga deze winter naar parijs om Cirque Pinder/ Arlette Gruss en Hiver Bouglione te bezoeken.
In Cirque d'hiver Bouglione treedt Hans Suppmeier momenteel op met de tijgers van Flavio Togni. Ik zag deze act eerder 2 keer, 1 keer in 2003 toen de tijgers nog maar 3 jaar oud waren en 1 keer in 2007 in Cirque A. Gruss ik vond de act zeer mooi, perfect uitgevoerde trucks (leap frog, groep steiger, roll over, ...), de shoonheid van de dieren springt naar voor in deze act. De dieren momenteel in de act zijn Sumina (7), Delhi (7) en Tibet (8) vroeger zijn ook nog in de act geweest : Sheba (1999 - 2006), Sandra (1999 - 2004), Burma (1999 - 2002) en Raavi (2007).

Circuslover, ik vind het leuk om te zien dat je alle tijgers bij naam en toenaam kent. Dit kunnen maar weinig mensen zeggen. Vooral omdat bij circussen het vaak niet makkelijk is om informatie boven tafel te krijgen. (Ik zelf heb dit met olifanten.)

Ik heb een paar vragen aan je:
.Begrijp ik het goed dat Suppmeier nu maar met 3 tijgers werkt?
.Heeft Flavio nog meer tijgers dan de tijgers waar Suppmeier mee werkt?
.Weet je ook met welke tijgers Americano enkele jaren terug door Belgie reisde?
.Weet je ook de namen van de tijgers waar Americano mee reisde met de laatste tournee door Nederland?
.Kun je (als je het weet) ook de kleuren van de tijgers bij de namen te noemen?

BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2008 1:18 am 
8) als je alles goed beantwoord kun je kiezen uit de koelkast of een verzorgde reis naar verwegistan... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

BerichtGeplaatst: za nov 01, 2008 4:18 pm 

Weet iemand wat er met Tamara Weisser is gebeurt?

BerichtGeplaatst: za nov 01, 2008 9:59 pm 

blessure

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00