Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:32 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Bongo
BerichtGeplaatst: za okt 04, 2008 9:45 pm 

Bij winkelcentrum de Heyhoef in de Reeshof in Tilburg staat momenteel Circus Bongo. Toen ik er vanmiddag was was er geen voorstelling. Alles ziet er netjes uit de transporten stonden netjes om de tent opgesteld.

http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

Dat was het weer vanuit Tilburg.

BerichtGeplaatst: zo okt 05, 2008 10:19 am 

Mooie foto's van een circus wat we niet vaak voorbij zien komen!

BerichtGeplaatst: zo okt 05, 2008 7:19 pm 

Mooie foto's en inderdaad een schitterend circus. Jammer (voor de circusbezoeker, niet voor het circus zelf!), dat het bijna het gehele jaar uitkopen heeft en weinig tot bijna geen openbare voorstellingen. In hun dagboek is te lezen dat ze volgend jaar zelfs nog meer uitkopen hebben en nog minder openbare voorstellingen geven!
dat wordt dus bij supermarkten, vereningen en bedrijven 'sparen' voor entreekaartjes of geluk hebben als ze een keer een openbare voorstelling in de buurt draaien.

kevin

Berichtonderwerp: Re: Circus Bongo
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2009 11:14 am 
Site Admin

Vierhonderd kaarten: Actie Twenth Ruiten Drie in samenwerking met circus BongoTwenth Ruiten Drie

ALMELO - De nostalgische woonwagens, de authentieke theatertent, de sfeervolle aankleding en de prachtige decoraties zijn reeds dertig jaar de ingrediënten van het Nederlandse Circus Bongo. Volgende week dinsdag slaan ze hun tenten op aan het Rembrandtterrein. Wat in 1978 begon als kindercircus groeide uit naar een volwassen circusbedrijf, waarbij is vastgehouden aan de sfeer van lang vervlogen tijden. Wie het circus bezoekt komt terecht in een circus uit een prentenboek. Een computergestuurde licht- en geluidsinstallatie verraadt echter dat er een voorstelling gaat plaatsvinden die eigentijdse technieken combineert met authentieke circusvormen. Speciaal voor de nieuwe productie “Happy Birthday” is een bijzondere selectie gemaakt van circusartiesten. Zowel op het gebied van dierendressuur als acrobatiek viert Circus Bongo met deze productie hoogtij. Want de voorstelling is inmiddels meer dan alleen paardje links, paardje rechts. Het is een totaal concept waarbij de artiesten, de kostuums en rekwisieten zijn afgestemd op een verhaal met theatrale vormen. Een artistiek team werkte maar liefst een jaar lang aan deze nieuwe voorstelling. Het personage Bongo beleefd op zijn zoektocht naar het clowneske typetje Dropje een enerverende voorstelling. Hun aandeel is poëtisch, soms hilarisch, maar bovenal aandoenlijk. Hun korte acts zorgen voor de overgang van sferen en stijlen. Zij zijn daarmee de bindende factor tijdens de voorstelling. Dropje zal tijdens de voorstelling niet alleen goochelen, ook maakt zij haar opwachting met twee grote kamelen. Natuurlijk komen ook de circusartiesten ruim aan bod. Het duo Phoenix jongleert in hoog tempo met ballen, ringen en kegels. Maria Lagranova is een trapeze artieste met de gratie van een filmster. Ze komt uit een Pruisische circusfamilie, die ze in woonwagens als circusadel zien. Ze heeft ook de uitstraling van een prinses. En naast een boeiend nummer is uitstraling toch het belangrijkste voor een succesvol circusartiest. Met deze elementen en alles eromheen probeert Circus Bongo zich ook in dit jaar te onderscheiden van alle andere circussen.

http://deweekkrant.nl/artikel/2009/febr ... _drie_in_s

BerichtGeplaatst: zo mar 01, 2009 4:29 pm 

Vanmiddag de allereerste voorstelling van het nieuwe seizoen van circus Bongo bekeken. Het was een verkorte voorstelling omdat het een uitkoop betrof. 1 uur en 15 minuten circusspectakel zonder pauze.

Het was alweer een aantal jaren geleden dat ik dit circus bekeken had en ik moet eerlijk zeggen de vooruitgang is bij deze zaak zeker te zien. Goed licht en geluid bij de einlasz, alle medewerkers keurig gekleed en tijdens de voorstelling ook prachtige kostuums. Wie denkt dat Bongo nog een kindercircus is moet het zelf eens gaan bekijken, het tegenovergestelde bewijzen ze zelf. Het word tijd dat Bongo van dit imago afkomt. Het was feest voor jong en oud.

De voorstelling die ik gezien heb met als naam : Happy Birthday begon met 2 heren in een keurig gekleed pak die trompet speelden in de piste, deze werden steeds gestoord door een clown die met een scala aan toeters het spel steeds weer verstoorde. Vervolgens kwam clown Droppie vertellen dat beer Bongo jarig was en zij de taart en cadeau's ging regelen en dat wanneer beer Bongo kwam wij hem op reis moesten sturen zodat Droppie het geheel kon voorbereiden. Als eerste zagen we Maria Lagranova aan de washingtong trapeze met diverse trics en zonder lounge, een goede muziek eronder en keurig aangeklede act. Beer Bongo betreedde de piste en vroeg waar Droppie was en toen die erachter was dat Droppie er niet was is hij op zoek gegaan de wereld over. Hierna de 2 kamelen van Bongo in de piste met Droppie die het geheel leuk presenteerde. Vervolgens een perfecte combi van Rhonrad en jonglage door Jeannine, een grote diversheid aan trics zagen we voorbij komen. Hierna was het tijd voor een tableau in de piste van een heer en een dame (duo Phoenix) die aan een tafel gingen zitten om wat te drinken, de mannelijke helft goot uit een jongleerkegel de wijn in de glazen waarna die zijn act ging beginnen, hij jongleerde met tal van kegels en sloot af met de vuurfakkels. Vervolgens manege vrij voor een in western geklede act van Jeannine op de slappe draad, leuke act met als slot het zitten op een stoel op de slappe draad. De afsluiting was in handen van Roberto Lagroni met een geweldig handstandnummer op een motor waar die de manege mee binnen rijdt en deze klaarmaakt voor zijn act. Een super afsluiting van dit programma. Hierna finale met alle artiesten nog 1 maal in de manege en al dansend kwam er een einde aan deze verkorte show die toch sterk in elkaar zat. Clown Droppie zagen we diverse malen tussen de acts door. Zoals ik al zei circus Bongo is geen kindercircus maar een circus dat doorgaat met een volwaardig programma. Geluid was ook goed en ook goed gekozen.

Als de artiesten hun act gedaan hadden ging het gordijn open en namen ze in de artiesten ingang afscheid van het publiek wat goed was uitgelicht en qua timing ook goed was.

vanaf hier wil ik Roy en Tamara succes wensen met de tournee 2009 en ik ga het programma zeker nog een keer bekijken wanneer deze niet verkort is.

Foto's volgen als ik mijn kabel heb terug gevonden om ze op de pc te zetten.

Hier zijn alsnog mijn foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo dit waren ze

Laatst gewijzigd door circus@achterhoek op di mar 17, 2009 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: zo mar 01, 2009 5:44 pm 
Site Admin

Er zitten al jaren volwaardige acts in het programma. Ik weet alleen niet of Bongo een kinderprogramma neerzet dat goed is te pruimen door volwassenen, of juist een volwassen circusprogramma waar de kinderen ook geboeid naar kunnen kijken.

Laten we het maar in het midden houden en het gewoon Circus Bongo noemen. De verhaallijn met Bongo en Dropje, die als een rode lijn door het programma loopt maakt dit circus uniek in Nederland.

BerichtGeplaatst: zo mar 01, 2009 5:56 pm 

Zoals ik het beleefd heb vandaag en dan kijk ik geregeld rond mijn heen hebben zowel jong als oud zich vermaakt. Kinderen zaten bij de acts mee te doen en de spanning was ook te snijden op de gezichtjes en de ouders deden met Dropje ook mee. Chapeau voor Bongo.

BerichtGeplaatst: ma mar 16, 2009 10:59 am 
Site Admin

Bongo wil hoog geëerd publiek ander circus laten zien

De medewerkers van circus Bongo hebben de tent opgezet voor de voorstellingen op het terrein aan de Rembrandtlaan. Foto: Lars Smook

Afbeelding

ALMELO - Het veld tegenover de Rembrandthal aan de Rembrandtlaan in Almelo is deze week een circusterrein. Circus Bongo geeft een aantal voorstellingen, waarbij elke act onderdeel is van een verhaal. Het verhaal van beer Bongo en clown Dropje.

Het Nederlandse circus Bongo verzorgt vanmiddag om 16.15 uur de eerste voorstelling van een serie. Bongo is in 1978 opgericht door het Lichtenvoordse echtpaar Bert en Tine Diks. Dochter Tamara Diks heeft hun werk met haar echtgenoot voortgezet. Tamara’s eega is verantwoordelijk voor de techniek.

Volgens Tamara is het bijzonder dat de voorstelling een verhaal probeert te vertellen waarin veel typische circusacts worden opgevoerd. Daarin is Bongo volgens haar uniek. „Kinderen kunnen niet meer de concentratie opbrengen zoals vroeger. Daarom hebben wij een verhaal bedacht zodat de kinderen veel aandachtiger de voorstelling blijven volgen. Jonge kinderen haken vaak af als zij bijvoorbeeld langer naar een trapeze-act moeten kijken. Maar omdat die act bij ons deel uitmaakt van het verhaal, blijft de aandacht wel aanwezig.” Toch blijft zij de voorstelling wel een echte circusvoorstelling noemen en niet een toneelstuk.

Een hoogtepunt in de voorstelling noemt zij motoracrobaat Roberto Lagroni. „Brad Pitt op de motor”, omschrijft zij de act. „Volwassenen die het afgelopen weekeinde de voorstelling in Groenlo hebben gezien, waren daar erg enthousiast over”, stelt Tamara. „Zij hebben gelijk want het is echt een wereldact. En hij ziet er gewoon ook heel goed uit”, oordeelt zij.

In de voorstelling speelt Tamara zelf de rol van Dropje. En de beer Bongo is op zoek naar Dropje en dat is de rode draad die in de voorstelling zit. „Dropje is een soort clown. Nou ja, een figuur waarom ook gelachen wordt”, aldus Tamara. Onderweg komen respectievelijk jongleurs, goochelaars en acrobaten langs.

De voorstelling van vanmiddag is de eerste in een reeks in Almelo. De tweede staat gepland op woensdag. Dan is het publiek vanaf 14 uur welkom en op vrijdag wordt er gespeeld vanaf 19 uur.

Op zaterdag en zondag worden de laatste twee voorstellingen in Almelo gegeven. Dat gebeurt respectievelijk om 14 uur beide dagen. Het Nederlandse circus bestaat dit jaar 31 jaar. In 1978 is het allemaal begonnen als kindercircus, maar Bongo is de kinderschoenen inmiddels ontgroeid.

http://www.tctubantia.nl/regio/almelo/4 ... n-zien.ece

BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 9:55 pm 

Mijn foto's zijn te zien in een eerder bericht van mij

BerichtGeplaatst: wo mar 18, 2009 1:45 pm 

Blijkt inderdaad nogal korte show geweest te zijn.

BerichtGeplaatst: wo mar 18, 2009 2:17 pm 

circus@achterhoek schreef:
Mijn foto's zijn te zien in een eerder bericht van mij

Mooie foto's ! :clown

BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2009 10:58 am 

Gisteren bij Bongo in Waalre/Riethoven geweest op camping de Volmolen. Het betrof een uitkoop van de AH. Hieronder een verslag. (ik heb geen fotos gemaakt omdat mijn camera leeg was :oops: ik had hem opgeladen en in mijn broekzak gestopt. Aangekomen bleek hij aangestaan te hebben en was de batterij leeg... ik heb maar 1 foto kunnen maken en die zet ik er morgen ook ff bij. )

VERSLAG CIRCUS BONGO TE RIETHOVEN 24-5-2009

Circus Bongo stond prachtig opgesteld, op een prachtige camping gelegen aan het beekje de Dommel. Het zonnetje scheen, mooi voor de foto´s, niet mooi voor iedereen, waaronder ik, die in de tent moesten plaatsnemen. De blauwe viermast chapiteau zat bomvol, maar dat is logisch omdat het een uitkoop betreft, en het was zoals al gezegd erg warm. De rondeelzeilen die iets waren opgerold hadden door het windstille weer geen enkel effect.

Over op de voorstelling. Na een voorwoordje door de AH managers, kon de voorstelling beginnen. De gebroeders en vader Lagroni openden de voorstelling voortreffelijk, en de sfeer zat er meteen goed in. Prachtig trompetspel onderbroken door een komische noot van pa. Prachtige kostuums zoals we gewend zijn van Bongo.
Zoals bekend spelen Beer Bongo en Clown Dropje de hoofdrol in deze voorstelling. Beer Bongo is 31 jaar geworden en daarom is er groot feest. Clown Dropje gaat een taart maken en op zoek naar een cadeautje, ondertussen is Beer Bongo op zoek naar Dropje en hij reist de hele wereld rond.
In de tweede act stond het getal ´twee´ centraal. Twee kamelen, ze liepen twee rondjes, gingen op twee postamenten staan, nee even zonder gein het was een leuke act maar verder niets bijzonders, en de kamelen werkten nou ook niet echt super. Misschien net iets te lieflijk maar voor kinderen is het feit dat er twee grote kamelen zijn al meer dan voldoende.
Clown Dropje kreeg van Beer Bongo een toverdoos met de post en zij haalde iemand uit het publiek om aan deze act mee te werken. Ondanks dat er geen spreekstalmeester aanwezig was miste je deze niet, omdat deze functie deels door Dropje werd opgevangen. Zij laat alle verschillende sferen in elkaar overlopen. Alleen tijdens een act zelf miste ik het “Applaus!”. Gelukkig vroegen en kregen de artiesten dit voldoende.
Maria Lagranova zien we aan de solotrapeze. Een prachtige act en een prima uitstraling,
er is nu al duidelijk dat deze Pruisische familie veel in petto heeft.
Uit Zwitserland zien we Jeannine gekleed als cowgirl, op het slappe koord. Gewaagde capriolen worden uitgehaald zoals zittend op een houten stoel op het slappe koord te balanceren. Toppie! zou Rob zeggen.
Het duo Phoenix jongleert als duo, en solo met vele kegels en fakkels, erg indrukwekkend en prima uitgevoerd in Las Vegas stijl.
En last but not least, een geweldige afsluiter, de handstandacrobatiek van – de bij de dames favoriete – Roberto op zijn motor. Dat hij populair is zagen we na de voorstelling, waar vele handtekeningen kaarten de deur uitvlogen. Zijn act is echt volledig gebaseerd op kracht en vertrouwen op het evenwicht. Hij stapelt, terwijl hij in de handstand staat, onder beide handen, 5 op elkaar gestapelde blokjes. Echt geweldig en dat was deze voorstelling ook. Ondanks we door de uitkoop niet de hele voorstelling te zien kregen (oa. misten we het ronddraaiend rohrad), was het een hartstikke goede show.
Na een leuke finale waarin iedereen die heeft meegewerkt in de piste komt, verlaat het publiek voldaan de tent. De familie Lagroni had zoals gezegd het grootste aandeel en zij brachten werkelijk waar stuk voor stuk prachtige acts. Mijn complimenten voor Circus Bongo.
Ik concludeer dan ook: Circus Bongo is géén kindercircus met een kinderprogramma, maar een volwassen bedrijf met een volwassen programma gericht op kinderen.

Circus Bongo: Ga zo door en ik kom zeker nog een keer de gehele voorstelling bekijken!

Kevin

BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2009 8:07 pm 

Kevin mooie recentie. Kan je beter een camera hebben die het wel doet maar met niet zon groot geheugen dan heb je nog iets :P i.p.v. de batterij leeg te hebben haha

BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 7:40 pm 

Circus Bongo

Afgelopen weekend stond Circus Bongo op een camping bij Waalre voor enkele uitkoopvoorstelling van een bekende supermarkt in dezelfde kleuren als het circus.

Enkele foto's daarvan. [Let op Laadtijd kan wat langer zijn doordat ik ze via photobucket verkleint heb!]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de 2 Dansende kamelen, deze stonden samen te bewegen op de muziek die uit de tent kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1 van de prachtige woonwagentjes die dit circus heeft.

Dat was Circus Bongo!

Als mijn computer weer volledig werkt zal ik er ook enkele doorsturen richting Sjaak voor het Circusweb-Album :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00