Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:50 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Herman renz site gehacked
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 1:55 am 
Opende ik op 24-4 vroeg in de ochtend de website van http://www.renz.nl blijkt deze GEHACKED te zijn door een stelletje onverlaten.
---------------------------------------------------------------
Hacked By ph0uniX

( CYBER DUN WOLF )
( YOUR SITE HAS BEEN HACKED )

( Turkish Hacker

--------------------------------------------------------------------

Zo zie je maar dat je bescherming hoog kan zijn, maar er altijd wel onverlaten zijn die je kunnen breken.
Ondanks dat mijn PC na het open van de site heeft staan ratelen tot en met, ben ik in mijn eigen systeem {nog} geen vreemde zaken tegengekomen. PC start normaal op. Toch ga ik morgen even de virusscanner even flink aan het werk zetten.
Inmiddels al een mailtje gestuurt naar de webmaster van de herman renz site.

Berichtonderwerp: Re: Herman renz site gehacked
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 10:06 am 

Ik zag het ook al, maar kan je daar op je eigen computer virussen van krijgen?

De website is nu helemaal uit de lucht volgens mij...

Pieter

Pieter Bosma
www.duomagicfull.nl

BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 10:17 am 

Volgens mij heeft het geen gevolgen voor je eigen pc.
Het is enkel dat het systeem niet goed beschermd is waardoor iemand makkelijk op de server van de site kan komen en zo zijn eigen tekst erop kan zetten, soms met een boodschap en soms ook om enkel aan te tonen dat de site niet goed beveleigd is.

BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 10:18 am 
Site Admin

pieterenz schreef:
Ik zag het ook al, maar kan je daar op je eigen computer virussen van krijgen?
Pieter

als je een goede up-to-date virusscanner hebt verwacht ik geen problemen. het geratel bij Hans kan toeval geweest zijn. en de webmaster heeft de website leeg gemaakt en zal de zaak wel weer snel op poten hebben. en het CMS pakket updaten en beter dichttimmeren.

BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 10:21 am 

Website is nu uit de lucht, maar er verschijnt nu in ieder geval een melding dat er aan wordt gewerkt. Zal dus wel weer snel in de lucht zijn.

Wat er met je PC kan gebeuren is afhankelijk van hoe er gehackt is.
Wordt alleen maar de pagina index.html (de homepage) vervangen door een andere html pagina die verder nergens naar verwijst dan is er weinig aan de hand. In zo'n geval werken subpagina's nog steeds (zoals http://www.renz.nl/tournee). Wordt er meer "vervangen" waardoor er een totaal nieuwe website staat dan kan er wel malware naar je PC worden overgebracht. In feite ga je dan naar een besmette website...

Gegevens voor dit weekend zijn gelukkig ook te vinden op http://www.amstelveensweekblad.nl/amste ... tasty.aspx

BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 2:41 pm 
Site Admin

Ron_Mikkenie schreef:
Gegevens voor dit weekend zijn gelukkig ook te vinden op http://www.amstelveensweekblad.nl/amste ... tasty.aspx

en de hele tournee staat natuurlijk op www.circusweb.nl
http://www.circus-web.nl/agenda/agenda- ... anguage=nl

BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 1:34 am 
[quote="Ron_Mikkenie"]Website is nu uit de lucht, maar er verschijnt nu in ieder geval een melding dat er aan wordt gewerkt. Zal dus wel weer snel in de lucht zijn. Wat er met je PC kan gebeuren is afhankelijk van hoe er gehackt is. .......[quote]

24 uur later, nog steeds geen resultaat. !!!!!!!!! waar eerst nog de melding verscheen dat er door groot onderhoud momenteel geen verbinding kon worden gemaakt krijg ik nu:

Serverfout in toepassing /.
--------------------------------------------------------------------------------

Could not load file or assembly 'DotNetNuke.Modules.Documents' or one of its dependencies. Access is denied.
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.

Details van uitzondering: System.IO.FileLoadException: Could not load file or assembly 'DotNetNuke.Modules.Documents' or one of its dependencies. Access is denied.

Fout in bron:

Er is een onverwerkte uitzondering gegenereerd tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Aan de hand van de onderstaande tracering van de uitzonderingsstack kunt u meer informatie verkrijgen over de oorsprong en de locatie van de uitzondering.

Laadtracering van assembly: U kunt de volgende informatie gebruiken om vast te stellen waarom de assembly DotNetNuke.Modules.Documentsniet kan worden geladen. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,enz..............................enz...............enz.

Het ratelen van mijn computer gisteravond was idd toevallig. windows bereide en update voor op de achtergrond.Toch voor de zekerheid mijn virusscanner maar eens grondig laten zoeken naar eventuele problemen. Gelukkig zonder resultaat.

BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 2:58 am 
zondag 25 april 2010 - 02.58

chapeau

de site werkt weer, op enkele onderdelen na.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00