Ik ben gisteravond naar de premiere geweest, in Rozenburg. Gewoon op de fiets, boottochtje met de pont vanaf Maassluis.
Ondanks het warme weer was de tent toch nog voor de helft gevuld. Eigenlijk was ik zelf meer in de stemming om naar het strand te gaan, maar zo vaak komt Renz Berlin nu ook weer niet bij me in de buurt. Verplicht nummer dus. En ik had er geen spijt van.
Renz Berlin zet met weinig mensen een stevige show neer. Niet alles top, maar gewoon goed. De dierennummers mankeert niets aan, de paarden, olifanten en kamelen weten wat er van hun verwacht wordt en voeren hun show met verve uit. Echt een plezier om naar te kijken.
De rest van het programma was allemaal wel degelijk, maar niet zo spectaculair, alleen jongleur Zsoltan vond ik er uit springen, met veel originele elementen in zijn show. Eigenlijk werd het hele programma ontsierd door de wrakkige geluidsinstallatie, die om de haverklap haperde, en soms minutenlang uitviel. Een heel onwezenlijke ervaring, iemand die zijn kunstjes zonder geluid bovenin de tent uitvoert.
Als het geluid het wel deed, was het trouwens veel te hard, maar misschien komt dat omdat de boxen bij de ingang stonden, waar ik toevallig stond te fotograferen.
En dan hebben we natuurlijk nog clown Antonio, die naast zijn clownswerk ook nog een stuk spreekstalmeesterwerk voor zijn rekening nam, omdat Jan Hoekstra er niet bij kon kon zijn. Prima clown, mooi gekleed en geschminkt, leuk contact met het publiek, maar wat een uitgemolken clownsnummers. Voor het Rozenburgse publiek, dat niet veel gewend is, gelukkig geen probleem, maar voor meer ervaren circusbezoekers duurt het allemaal te lang. Tot mijn verrassing kwam ook het nummer voorbij, waarin iemand uit het publiek 100 euro kon verdienen door een voltige act te doen. Dit nummer was heel lang een hilarisch hoogtepunt bij Belly Wien, maar om de een of andere reden kwam het hilarische er nu niet uit. Kan ook aan het publiek liggen natuurlijk. In een bomvolle tent zit de sfeer er wat meer in.
Wat er teveel aan decibellen was, was er voor mij te weinig aan lumen. De acrobatiek werd door een volgspot beschenen, die meestal van een duister filter was voorzien. Geen feest voor een fotograaf dus. Het publiek had er allemaal niet zo'n last van.
De foto's moet ik nog even uitzoeken, ze komen laterrrrrr.....
_________________ Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....
|