Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma mei 12, 2025 1:00 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wat is circus?
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 10:06 am 

Tijdens de conferentie 2 weken geleden werd er een vraag gesteld door een man die ik erg interessant vond en die ik niet meer los kon laten.
Het is een vraag waarbij er door meerdere partijen al vaker meerdere meningen zijn gegeven maar het echte goede antwoord is nog niet gevonden.
Wat is volgens jullie circus?

Berichtonderwerp: Re: Wat is circus?
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 10:44 am 

Nou hier komt mijn mening: Ten eerste is circus in een tent dat is al heel belangrijk. Naar en Ahoy of Carré zal ik snel niet gaan omdat vindt dat circus in een tent hoort. Ten tweede hoort er zaagsel, zand of leem in de piste te liggen. En horen er dieren in het circus thuis. Veder moeten ook paarden in een programma zitten want daar is het circus ooit mee begonnen in ik vindt dat prachtig. Veder moet het gewoon een circus programma zijn die door clowns en een spreekstalmeester verbonden worden. Erg mogen zeker moderne act's in een circus programma zitten maar als je mij vraagt of Cirque Du Soleil circus is. Dan zeg ik dat het een grote theater productie is met circuselementen, dans en theater is. Mijn eigen mening is dus dat er zaagsel in een piste hoort te liggen. Ook hoort bij echt circus een live orkest. Maar de belichting mag wel moderne zijn. Dus ik hou van klassiek circus in een modern jasje.

BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 11:08 am 

Mijn mening: circus is een mengeling van verschillende acts die samen opgevoerd worden voor publiek met passende sfeervolle muziek.

Ik houd juist wel van het moderne circus ik kan mij helemaal verliezen in een moderne circusact en ik zie altijd perfect.
Ik ben rolstoelafhankelijk en ben 2 keer in een circustent geweest waar ik met mijn rolstoel in de ene tent achter de tent paal werd neergezet en echt de hele show niets gezien heb behalve een arm of been die af en toe voorbij de paal zwaaide.
Bij de 2de show werd ik achteraan het publiek neer gezet en heb ik de hele show naar een rode jas zitten kijken.

BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 3:40 pm 
Site Admin

Dit is een vraag die de mensheid al eeuwenlang bezighoudt.

ziet ook:
viewtopic.php?f=19&t=4501&hilit=wat+is+circus

BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 12:05 am 

in mijn ogen is circus de geur van zaagsel de klanken van een orkest clowns dieren acrobaten en hoef niet perse in een tent heb de mooiste nummers gezien in het sportpaleis ahoy en later het ahoy theater kwa sfeer kan je vertellen dat een uitverkocht sportpaleis met martin lacey in de piste en het orkest van joe schwarts en maurice veldkamp als spreekstalmeester je een echt circus gevoel geeft een tent is natuurlijk ook geweldig heb de mooiste tent circussen gezien krone american,royal en ga zo maar door circus kan naar mijn mening overal

BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 11:32 am 

Inderdaad de geur van zaad en zaagsel en een combinatie van dieren, clownerie en acrobatiek. Het is de sfeer die mij kan meeslepen, de artiesten die hun enthousiasme overbrengen op het publiek. Dat kan mij gebeuren in een tent of Theater Carré, maar is mij ook weleens overkomen in Ahoy of een schouwburg.

BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 1:00 pm 

...en bovenstaande aangename ingredienten zijn aanwezig in het Kerstcircus Nijmegen, tot en met 5 januari!
http://www.kerstcircus-nijmegen.nl

BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 12:14 pm 
CircuswinkelMirable schreef:
Mijn mening: circus is een mengeling van verschillende acts die samen opgevoerd worden voor publiek met passende sfeervolle muziek.

Ik houd juist wel van het moderne circus ik kan mij helemaal verliezen in een moderne circusact en ik zie altijd perfect.
Ik ben rolstoelafhankelijk en ben 2 keer in een circustent geweest waar ik met mijn rolstoel in de ene tent achter de tent paal werd neergezet en echt de hele show niets gezien heb behalve een arm of been die af en toe voorbij de paal zwaaide.
Bij de 2de show werd ik achteraan het publiek neer gezet en heb ik de hele show naar een rode jas zitten kijken.

Tja, ook voor niet rolstoelafhankelijk publiek zijn er goedkope plaatsen waar het zicht op de piste niet optimaal is,
dus had je beter wat meer geld kunnen uitgeven voor een zij of frontloge, zodat je zeker weet dat je niet achter
een paal of mast weggepropt word, dus ligt het niet aan het circus maar aan jezelf. Een telefoontje naar het circus
en even een goede plek reseveren, en je was klaar geweest. En als je dat al 1x mee hebt gemaakt, dan had je dat
de 2e keer ook kunnen weten, dus vind ik je klacht ongegrond.

BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 6:29 pm 

Citeer:
Tja, ook voor niet rolstoelafhankelijk publiek zijn er goedkope plaatsen waar het zicht op de piste niet optimaal is,
dus had je beter wat meer geld kunnen uitgeven voor een zij of frontloge, zodat je zeker weet dat je niet achter
een paal of mast weggepropt word, dus ligt het niet aan het circus maar aan jezelf. Een telefoontje naar het circus
en even een goede plek reseveren, en je was klaar geweest. En als je dat al 1x mee hebt gemaakt, dan had je dat
de 2e keer ook kunnen weten, dus vind ik je klacht ongegrond.

Dit is wel heel erg kort door de bocht!

BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 6:55 pm 
Site Admin

Ik kan mij goed voorstellen dat als de loge uitverkocht is, de rolstoelklanten met een tribunekaartje geen voorkeursbehandeling kunnen krijgen. Van tevoren reserveren voorkomt teleurstelling.

BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 8:24 pm 
Hugo schreef:
Dit is wel heel erg kort door de bocht!

Dat vind jij met alles wat ik zeg, so what else is new?
Als ik vind dat ik op een rotplek zit, dan ga ik gewoon naar de kassa voor een andere plek, is die er niet omdat die uitverkocht zijn,
dan heb ik pech, want dat betekend dat ik niet gereseveerd heb, en dan heb ik niet te klagen, want als ik reseveer, kan ik
aan de plattegrond zien waar ik kom te zitten, en dan zorg ik er wel voor dat ik niet achteraan op de minst goede plaatsen kom te zitten
en tegen de ruggen van de artiesten aan moet kijken, dus vertel me eens waar ik dan kort door de bocht schiet?

BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 7:58 pm 

Beste Circusfan,

Ik vind jouw reactie lomp, kort door de bocht en eigenlijk ook beledigend!
Ik krijg van jouw het verwijt dat het mijn eigen schuld is dat ik slecht zit!
Als je in een rolstoel zit heb je geen keus, je bent verplicht om rolstoelkaartjes te kopen en het circus bepaald waar deze rolstoelplaatsen zich bevinden duurdere kaarten kopen heeft geen enkele zin want op die plek past geen rolstoel.
Ik kan dus alleen maar de keuze maken voor rolstoelkaarten en niemand die mij verteld waar deze zich bevinden, sterker nog ik betaal voor deze kaarten net zoveel als dat iemand voor een 1ste rang kaartje betaald.
Het is dus absoluut niet mijn schuld en ik vind het ook niet prettig dat jij zonder kennis deze beschuldigingen uit!!!

BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 9:02 pm 
CircuswinkelMirable schreef:
Beste Circusfan,

Ik vind jouw reactie lomp, kort door de bocht en eigenlijk ook beledigend!
Ik krijg van jouw het verwijt dat het mijn eigen schuld is dat ik slecht zit!
Als je in een rolstoel zit heb je geen keus, je bent verplicht om rolstoelkaartjes te kopen en het circus bepaald waar deze rolstoelplaatsen zich bevinden duurdere kaarten kopen heeft geen enkele zin want op die plek past geen rolstoel.
Ik kan dus alleen maar de keuze maken voor rolstoelkaarten en niemand die mij verteld waar deze zich bevinden, sterker nog ik betaal voor deze kaarten net zoveel als dat iemand voor een 1ste rang kaartje betaald.
Het is dus absoluut niet mijn schuld en ik vind het ook niet prettig dat jij zonder kennis deze beschuldigingen uit!!!

Ik val je nergens aan wat je rolstoel betreft en behandel je gewoon als een volwaardig iemand, dus wat nou beledigend?
Verder is het gewoon de grootste onzin dat je VERPLICHT bent om een rolstoelkaartje te kopen, want ik heb de prijzen
bij de circussen eens bekeken, en heb nergens gelezen dat rolstoelers persé een rolstoelkaartje moeten, en alleen
achteraan mogen zitten. En daarnaast lijkt het mij sterk dat een circus moeilijk doet als jij op voorhand even een telefoontje
pleegd met de simpele vraag van, "ik zit in een rolstoel en ik wil vooraan in de zij of frontloge zitten en vooral niet achter een
paal of mast, kan dat en wat kost dat?" Een circus gaat dan niet moeilijk doen en haalt gewoon een stoel weg die jij dan toch betaald hebt,
en schuiven ze de stoelen ernaast gewoon iets op, want het komt niet op 20 cm aan hoor.
Btw de eerste rang is in de meeste gevallen een plek op de tribune, dus een goedkopere plek dan achteraan in welke loge dan ook,
dus zat je voor minder op een duurdere plek, want ik neem aan dat je dus gelijksvloers met de loge hebt gezeten, en hoe dichter bij
de piste, hoe duurder het kaartje.
Verder zijn er wel speciale prijzen voor bv ouderen en kinderen en wellicht ook voor mindervaliden als ik dat zo mag zeggen,
en dan op bepaalde plaatsen, maar dat is dan nog niet meteen een verplichting om van die speciale prijzen gebruik te moeten maken.

BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 10:32 pm 

En dit alles onder de discussie "wat is circus"!

BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 3:49 pm 

Citeer:
Inderdaad de geur van zaad en zaagsel.......

Dat doet me toch meer denken aan de nacht ná de voorstelling!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00